سانگ یانگ تورس ؛ ویدیوی معرفی و مشخصات فنی
سانگ یانگ تورس جدیدترین محصول کمپانی سانگ یانگ است که در کلاس کراس اوور قرار دارد. خودرویی که با هر سانگ یانگی که تا به امروز دیده اید متفاوت است.




سانگ یانگ تورس جدیدترین محصول کمپانی سانگ یانگ است که در کلاس کراس اوور قرار دارد. خودرویی که با هر سانگ یانگی که تا به امروز دیده اید متفاوت است.
درباره سانگ یانگ تورس
پیش از هر چیز بیایید درباره نشان سانگ یانگ بدانیم. سانگ یانگ نشان کهنه کار کره ای است که آن را در ایران بیشتر با خودروهای موسو، کوراندو و تیوولی می شناسیم. در سال های اخیر این کمپانی با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم کرد و به ورشکستگی رسید. حالا اما این خودروساز تحت مالکیت KG موبیلیتی کره قرار دارد و درست تر آن است که از این پس نشان KG را به جای سانگ یانگ بکار ببریم.

سانگ یانگ تورس کراس اوور متوسط نشان KG (سانگ یانگ سابق) است که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. خودرویی که پلتفرم یکسانی با کوراندو دارد اما در رده ای بالاتر از این خودرو و پایین تر از رکستون G4 قرار می گیرد. اگرچه پلتفرم و اساس فنی این خودرو عملا با آنچه در کوراندو می بینیم تفاوت ندارد، اما در بحث طراحی با یک خودروی کاملا متفاوت طرف هستیم. در ادامه کراس اوور تورس را از همه نظر معرفی می کنیم.
طراحی و ابعاد بدنه
با نگاهی به سانگ یانگ تورس تصور می کنید که با یک شاسی بلند آمریکایی و یا انگلیسی طرف هستید. با وجود اینکه کمپانی اعلام می کند که ریشه های طراحی این خودرو به موسو برمی گردد اما المان های طراحی در این خودرو هیچ شباهتی به دیگر محصولات سانگ یانگ ندارد. طراحی این خودرو عضلانی و خشن است و شباهت زیادی به لندروور دیفندر دارد. در جلو چراغ هایی با طرح J نقش دیلایت دارند و چراغ های اصلی بالا قرار گرفته اند. جلوپنجره بصورت نازک و با خطوط عمودی کرومی طراحی شده و ورودی هوا در ابعادی بزرگ و با رنگ زمینه مشکی در وسط سپر قرار دارد.

در کنار برجستگی روی گلگیرهای عقب و جلوی سانگ یانگ تورس باعث می شود تا بدنه پهن تر و عضلانی تر جلوه کند. رینگ های ۲۰ اینچی دو رنگ در این کراس اوور باعث شده تا حس قدرتمند بودن بیشتر در ظاهر القا شود و قطعات نقره ای روی سپر، آینه های جانبی و ستون C هماهنگی خوبی را در طراحی رقم زده است. در عقب یک اسپویلر کشیده در امتداد شیب سقف طراحی شده و الگوی J دوباره در چراغ های عقب هم دیده می شود. یک برجستگی بزرگ را روی در صندوق داریم که عملا خالی است و فقط حجم بیشتر را برای عقب خودرو رقم می زند. در مجموع تورس کراس اووری است که ظاهری مدرن و البته متفاوت دارد و پیش بینی می شود در بحث فروش موفق تر از دیگر مدل های سانگ یانگ یا KG عمل کند.

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس
زیر کاپوت این شاسی بلند جذاب یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتر توربو با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDI) را داریم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به تمام چرخ ها می رسد. البته نسخه های دیفرانسیل جلو را هم برای سانگ یانگ تورس در بازار جهانی داریم اما نسخه فول و جذاب آن که قرار است به ایران بیاید سیستم انتقال قدرت AWD دارد و می توان برای آفرود های سبک روی این خودرو حساب کرد.

برند | سانگ یانگ |
مدل | تورس |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۲۰۲۲ |
حجم موتور | ۱۴۹۷ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژ |
قدرت | ۱۶۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 9.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک AT |
انتقال قدرت | دو دیفرانسیل |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۷۰۰ میلی متر |
عرض | ۱۸۹۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۷۲۰ میلی متر |
فاصله محوری | 2680 میلی متر |
وزن | 1610 کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۴۵/45R20 |
برند نشان مادر | سانگ یانگ |
کشور سازنده | کره |
کابین و امکانات
در داخل سانگ یانگ تورس هم همانند بدنه طراحی شبیه به دیگر سانگ یانگ ها نیست. فرمان حالت بیضی دارد و چهار پر طراحی شده که این نوع طراحی در نوع خودش منحصر به فرد به حساب می آید. صفحه نمایش نسبتا کوچکی در وسط سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد و پشت فرمان کلاستر دیجیتال را می بینیم. از طریق پنل لمسی دیگری در وسط تنظیمات سیستم تهویه انجام می شود و تودوزی های شتری رنگ را روی صندلی و رودری ها می بینیم.

فضای سر در کابین به دلیل ارتفاع قابل قبول است و فضای پا هم برای سرنشینان عقب کاملا راضی کننده بنظر می رسد. با یک کراس اوور با کیفیت کره ای با امکانات کامل طرف هستیم و در این خودرو امکانات نسبت به آنچه در مدل های قبلی سانگ یانگ دیده بودیم کامل تر است. شما می توانید لیست کامل امکانات رفاهی و ایمنی سانگ یانگ تورس را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | سامانه کنترل کشش و پایداری - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - شش کیسه هوای ده نقطه ای - کنترل حرکت در سربالایی، |
امکانات رفاهی | کروز کنترل تطبیقی - ترمز اضطراری - دنده پشت فرمان - رانندگی بین خطوط - سرد کن و گرم کن صندلی های جلو - گرم کن فرمان - سامانه استارت استاپ - قفل دیفرانسیل مرکزی - تهویه اتوماتیک دو کاناله - سیستم پاکسازی هوای کابین - نوربالای اتوماتیک - کنترل حرکت در سراشیبی - در صندوق عقب برقی - سنسور نور و باران |
مزایا و معایب
مزایا | طراحی به روز و مدرن - سیستم تمام چرخ محرک AWD - کیفیت خوب در متریال داخلی - آپشن های کاربردی |
معایب | قیمت بالا - شبکه خدمات پس از فروش نه چندان گسترده |
رقبای سانگ یانگ تورس
این کراس اوور در بازار خودروهای صفر کیلومتر فعلا تنها یک رقیب دارد و آن هم فونیکس تیگو ۸ پرو مکس است. اما اگر بخواهیم خودروهای آینده را هم در نظر بگیریم، فونیکس FX دو دیفرانسیل و فونیکس تیگو ۷ پرومکس هم می توانند به عنوان رقبای این خودرو شناخته شوند. سانگ یانگ تورس هنوز قیمت مشخصی ندارد اما احتمالا قیمت بالایی را برای این خودرو در ایران خواهیم داشت چراکه فعلا بحث حضور دو دیفرانسیل کره ای دیگری در بازار نیست.
آلبوم تصاویر سانگ یانگ تورس


















زیر کاپوت این شاسی بلند جذاب یک پیشرانه چهار سیلندر و ۱.۵ لیتر توربو با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDI) را داریم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به تمام چرخ ها می رسد.
کراس اوور تورس به امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، دنده پشت فرمان، رانندگی بین خطوط، سرد کن و گرم کن صندلی های جلو، گرم کن فرمان، سامانه استارت استاپ، شش کیسه هوای ده نقطه ای، رادار خط خوان، سامانه کنترل کشش و پایداری، رادار نقطه کور، قفل دیفرانسیل مرکزی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، سیستم پاکسازی هوای کابین، نوربالای اتوماتیک، کنترل حرکت در سراشیبی، در صندوق عقب برقی، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران مجهز است.
چرا حکومت اجازه میده این دزدان سر گردنه مونتاژکار یا وارد کننده هر قیمتی دلشون خواست به ملت قالب کنن؟!
واقعا سواله برات؟؟؟؟
یعنی جوابش معلوم نیست؟؟؟
نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران رامک خودروست اما این شرکت شیاد به تعهدات تیوولی از سال ۹۶ و ۹۷ عمل نکرده و با پول اون زمان مردم یک شرکت دیگری به اسم نورا موتور ثبت کرده و دوباره مثل زالو با اسم جدید به مال و جان مردم رحم نخواهد کرد.
چقددددد خوشگل و جذاب و شیکه تورس.
ن ب این ک انقد قشنگه، ن ب تیوولی ک انقد بدریخته.