موضوعات داغ روز:

سرمایه گذاری ۱.۸ میلیاردی مرسدس در چین ؛ آیا بنزهای جدید چینی تر می شوند؟

منتشر شده در 20 شهریور 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
مرسدس بنز در چین

چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان محسوب می‌شود، به همین جهت از اهمیت بسیار زیادی برای خودروسازان مختلف، از جمله مرسدس بنز برخوردار است. این کمپانی آلمانی خود را برای یک سرمایه‌گذاری بزرگ در چین آماده می‌کند. هدف از این کار افزایش سهم فروش از طریق تمرکز ویژه بر توسعه مدل‌های شاسی‌بلند اعلام شده است.

کاهش فروش در چین، زنگ خطری برای مرسدس بنز

به گزارش آخرین خودرو، طبق آمار، مرسدس بنز توانسته در سال گذشته ۷۳۷,۲۰۰ خودروی سواری به مشتریان چینی تحویل دهد. برای درک بهتر این رقم باید گفت که سال گذشته میزان فروش مرسدس در اروپا برابر با ۶۵۹,۴۰۰ دستگاه و در ایالات متحده برابر با ۲۹۸,۰۰۰ دستگاه بوده است. نکته تأمل‌ برانگیز اینکه بر اساس آمار سال قبل، فروش مرسدس بنز در چین ۲ درصد کاهش یافته؛ در مقابل آمار فروش اروپا ۷ رشد کرده است. نگاهی به داده‌های آماری حکایت از آن دارد در سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ شرایط برای مرسدس بنز در چین وخیم‌تر شده و فروش در این دوره ۸ درصد افت داشته است.

فروش مرسدس بنز در چین

در سال جاری و از ابتدای ژانویه تا پایان جولای، مرسدس ۴۱۶,۰۰۰ خودرو در چین فروخته که نسبت به دوره مشابه سال قبل، بیش از ۹ درصد کمتر است. به همین دلیل، مرسدس بنز تصمیم گرفته با همکاری شرکای محلی خود سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیارد یورویی (۱.۹ میلیارد دلار) در چین انجام دهد.

توسعه خودروهای لوکس با محوریت چین

یکی از برنامه‌های اختصاصی مرسدس بنز برای بازار چین، تولید نسخه‌ای با فاصله محوری بیشتر از مدل GLE است. این نسخه، که ۱۱.۸ اینچ (معادل ۳۰۰ میلی‌متر) طول بیشتری خواهد داشت – برخلاف مدل استاندارد GLE که از آمریکا وارد می‌شود – به‌ صورت محلی در چین تولید خواهد شد. شاید بدانید خودروهای با فاصله محوری بیشتر (موسوم به LWB) در چین محبوبیت بالایی دارند و این اقدام مرسدس بنز، یک حرکت استراتژیک مهم برای افزایش فروش در این کشور به شمار می‌رود.

خودروهای لوکس چین

علاوه‌ بر این، مرسدس بنز قصد دارد نسل بعدی CLA را در دو مدل برقی و درون‌سوز، به بازار چین عرضه کند. مینی ون الکتریکی V کلاس نیز سال آینده معرفی خواهد شد تا سبد محصولات برقی این شرکت را تقویت کند.

عملکرد ضعیف EQS در بازار چین

یکی از مدل‌هایی که در چین عملکرد ضعیفی داشته، مرسدس بنز EQS است. در هفت ماه اول سال جاری، تنها ۶۶۳ دستگاه از این سدان لوکس برقی به فروش رسیده که کمتر از نصف کل فروش سال گذشته است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی این موضوع، جنگ قیمتی در بازار خودروهای برقی چین باشد که مرسدس بنز تاکنون از ورود به آن خودداری کرده است!

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “سرمایه گذاری ۱.۸ میلیاردی مرسدس در چین ؛ آیا بنزهای جدید چینی تر می شوند؟”

  1. Abbas گفت:

    کاش مرسدس به خودش بیاد از چین بیاد بیرون تمرکزش روی بازار اروپا بزاره اینطوری فروشش توی بازار اروپا بیشتره.
    مرسدس بنز های الان با ۱۰یا ۲۰ساله پیش خیلی فرق می کنه حتی با ۵ساله پیش هم فرق می کنن جای تاسف داره که یه شرکت قَدر به این وضع بیافته..

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.