%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا سراتو ۲۰۰۰ بخریم یا نخریم؟

منتشر شده در 20 شهریور 1403 ساعت 17:30
نویسنده آرام عزیزی

در بازه قیمتی بالای ۲ میلیارد تومان، یکی از انتخاب‌های چالش‌برانگیز کیا سراتو ۲۰۰۰ وارداتی است. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چرا سراتو ۲۰۰۰ وارداتی بخریم و چرا نخریم؟

سراتو، محصول کمپانی کیا موتورز کره جنوبی، یکی از سدان‌های جذاب بازار ایران است که به‌طور گسترده نسل دوم و سوم آن در بازار عرضه شد. نسل دوم سراتو در بازار ایران بسیار محبوب شد و حتی به صورت مونتاژی توسط سایپا نیز عرضه گردید. این خودرو در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد، اما در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که شامل طراحی جدید چراغ‌های جلو، عقب و سپر می‌شد.سراتو نسل سوم جزو آخرین خودروهای وارداتی قبل از ممنوعیت واردات محسوب می‌شود.

کیا سراتو 2000

 چرا سراتو نسل سوم بخریم؟

کابین جادار 

سراتو نسل سوم از نظر اتاق با نسل قبلی خود متفاوت است و از پلتفرم جدیدتری بهره می‌برد. این تغییرات باعث شده که فضای داخلی بزرگ‌تر باشد و برای خانواده‌ها گزینه مناسبی به شمار می آید و یک‌ خودروی مخصوص مسافرت می باشد.

ایمنی خوب 

سراتو ۲۰۰۰ وارداتی از نظر ایمنی شرایط قابل قبولی دارد. این خودرو با ۶ کیسه هوا و رادار نقطه کور مجهز شده و در تست تصادف ANCAP استرالیا موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی با امتیاز ۳۵ از ۳۷ شده است. برای کسانی که دنبال خودرویی ایمن هستند، این مدل بسیار مناسب است.

موتور تنفس طبیعی

سراتو نسل سوم از یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۵۹ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتون متر بهره می‌برد که با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت شیفتر پشت فرمان هماهنگ شده است. به دلیل استفاده از موتور تنفس طبیعی، مشکلات موتورهای توربوشارژ مانند ناک زدن را ندارد و دیگر درگیر پیدا کردن بنزین سوپر و اکتان خوب نمی شوید. هماهنگی خوب بین موتور و گیربکس این خودرو نیز تجربه رانندگی راحتی را ارائه می‌دهد.

خوش‌فروش بودن

بازار ایران همیشه به  خودروهای کیا و هیوندای روی خوش نشان داده است. سراتو هم از خودروهای خوش‌فروش بازار است و به راحتی در نقاط مختلف کشورچند روزه خریدار پیدا می‌کند.

قطعات و مکانیک فراوان 

نسل قبلی این خودرو توسط سایپا عرضه شده و از لحاظ قطعات با این نسخه اشتراکات فراوانی دارد. حتی در نمونه ۲ لیتری موتور‌ها یکسان هستند، بنابراین از نظر قطعات یدکی نباید نگرانی داشت. همچنین اکثر مکانیک‌ها با این خودرو آشنا هستند و به راحتی قابل تعمیر است.

کیفیت ساخت بالا 

کیفیت ساخت سراتو بالاتر از بسیاری از خودروهای چینی بازار است. حتی در نمونه‌های کارکرد بالا نیز این کیفیت تا حدودی حفظ شده و آپشن‌های این خودرو پس از سال‌ها همچنان به خوبی کار می‌کنند.

 چرا نخریم؟

طراحی نسبتاً قدیمی 

در حالی که خودروهای جدید به سمت طراحی‌های مدرن و اسپرت با چراغ‌های چندتکه و فناوری LED حرکت کرده‌اند، طراحی سراتو قدیمی به نظر می‌رسد و در مقایسه با خودروهای چینی هم‌رده خود چندان به‌روز نیست.

قیمت بالا 

سراتو با وجود اینکه امکانات خوبی ارائه می‌دهد، قیمت بالاتری دارد. دلیل اصلی این موضوع تقاضای زیاد و حضور دلالان در بازار است که باعث شده قیمت آن بالاتر از ارزش واقعی‌اش باشد.

کمبود نمونه کم‌کارکرد 

آخرین مدل‌های سراتو وارداتی مربوط به سال ۲۰۱۸ است، بنابراین پیدا کردن نسخه‌های کم‌کارکرد آن دشوار است. بسیاری از خودروهای موجود در بازار دچار دستکاری کیلومتر شده‌اند و حتی کارشناسان نیز گاهی قادر به تشخیص کارکرد واقعی خودرو نیستند.

قیمت بالای لوازم جانبی

هرچند قطعات سراتو به راحتی پیدا می‌شود، اما لوازم آن گران است. به همین دلیل در صورت تصادف، علاوه بر افت قیمت خودرو، هزینه تعمیرات نیز بالا خواهد بود.

شتاب و قدرت کمتر نسبت به رقبا 

سراتو از نظر فنی مشکل خاصی ندارد، اما بسیاری از رقبای آن از نظر شتاب و قدرت موتور در سطح بالاتری قرار دارند. اکثر خودروهای چینی هم‌رده نیز قدرت بیشتری نسبت به سراتو دارند.

در مجموع، کیا سراتو ۲۰۰۰ وارداتی با داشتن کیفیت ساخت بالا، ایمنی خوب، و کابین جادار، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و افرادی است که به دنبال خودرویی ایمن و خوش‌فروش هستند. اما طراحی نسبتاً قدیمی، قیمت بالا و شتاب کمتر نسبت به رقبا، از جمله نقاط ضعف آن محسوب می‌شود. انتخاب سراتو به ترجیح‌های شخصی و نیازهای خاص هر خریدار بستگی دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. رسول گفت:

    چرخ این ماشین می ارزه به تمام ماشین چینیای تو بازار ایران

    ۲۷
    ۴
  2. علیرضا گفت:

    صد البته نسبت به چینی ها ارزش خرید داره
    ۱- هر وقت بخوای بفروشیش به قیمته
    ۲ـ به هیچ عنوان افت قیمتش مثل چینی ها نیست
    ۳- کیفیت ساخت و سواریش خیلی با چینی ها فرق می‌کنه و تو بلند مدت دوام قطعات و کلیت ماشین بیشتره

    ۱۹
    ۲
  3. میثم گفت:

    حرف نداره. شتاب، قدرت، سرعت و…

    ۸
    ۱
  4. رضا گفت:

    به جرآت میتونم بگم یکی از بهترین خودروهای بازاره ، خودرویی کم استهلاک ، کم مصرف ، پر قدرت ، جادار و زیبا .

    ۸
    ۰
  5. پریسا گفت:

    ارزش خرید داره به شرطیکه زیر ۲۰۲۳ نباشه الان که ۲۰۲۵ هستیم وگرنه اریزو سیکس که هیچ فایو هم میخورتش این لگن سراتورو خوده کره ایا سوار نمیشن تاکسی سمنده ایرانیاس فیلم کره ای یه بار دیده باشین میفهمین تاکسیه تاکسی خخخ برین اریزو فایو اسپرت یا سیکس سوار شین ماشین کره ای یاتاقانه خالصه اتاق اینا تش ۲۰۱۵ هست ماشین ده سال پیش یعنی قراضه

    ۱
    ۴
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X