نتایج استفاده طولانی مدت پپسی از کامیونهای تسلا

مدیر ارشد برنامه تسلا Semi دن پریستلی و مدیر برنامه برقی سازی ناوگان شرکت پپسی، دیجان آنتونوویچ، در سخنرانی خود در نمایشگاه حمل و نقل IAA 2024 در هانوفر، آلمان، نکات زیادی درباره کاربردهای واقعی تسلا Semi ارائه دادند. به گفته این دو مدیر، تسلا Semi تا کنون عملکرد بسیار خوبی برای کسبوکار پپسی کو داشته است.
به گزارش آخرین خودرو، در طول سخنرانی خود، پریستلی تأکید کرد که “هزینه کل مالکیت” (TCO) مبنای هر تصمیمی است که توسط تیم تسلا Semi اتخاذ میشود. این موضوع در تلاشهای شرکت برای کاهش هزینههای Semi مشهود است، که در استفاده تسلا از قطعات یکسان—مانند نمایشگرها و اجزای سیستم قدرت—با سایر محصولات تسلا قابل مشاهده است. در نهایت، پریستلی اشاره کرد که کارایی بزرگترین عامل در کاهش هزینههای TCO به وسیله تسلا Semi است.
مدیر برنامههای الکترونیکی پپسی کو نیز توضیح داد که پذیرش تسلا Semi در ناوگان شرکت بسیار روانتر از آنچه که انتظار داشت، بوده است. رانندگان کامیونها از این وسیله نقلیه استقبال خوبی کردهاند. آنتونوویچ داستانی را درباره یک راننده باتجربه پپسی کو به اشتراک گذاشت که پس از رانندگی با تسلا Semi، گفت که هرگز به کامیونهای دیزلی بر نخواهد گشت.

تسلا Semi در چندین ناوگان پپسی کو مورد استفاده قرار میگیرد. این غول تنقلات و نوشیدنی اساساً سه ناوگان را اداره میکند: ناوگان تحویل محلی پپسی، که در شهرها فعالیت میکند و روزانه حدود ۱۵۰ کیلومتر (۹۳ مایل) یا کمتر سفر میکند؛ ناوگان حمل و نقل پپسی، که منطقهای است و به طور مداوم تا ۸۰۰ کیلومتر (۴۹۷ مایل) سفر میکند؛ و فریتو-لِی، که بارهای سبکتری را در مسیرهای منطقهای حمل میکند.
تا کنون، ناوگان تسلا Semi پپسی کو از سه انبار فعالیت میکند—یکی در مودستو، دیگری در ساکرامنتو و دیگری در فرزنو، کالیفرنیا. انبار مودستو ۱۵ تسلا Semi را اداره میکند که در مسیرهای منطقهای طولانی فعالیت میکنند، در حالی که انبار ساکرامنتو ۲۱ تسلا Semi را اداره میکند که ۱۸ مورد از آنها در مسیرهای محلی و ۳ مورد در مسیرهای منطقهای طولانی فعالیت میکنند. انبار فرزنو ۵۰ تسلا Semi را اداره میکند که ۴۵ مورد از آنها برای مسیرهای محلی و ۵ مورد برای مسیرهای منطقهای طولانی استفاده میشوند.

به طور کلی، گفتوگوی بین پریستلی و آنتونوویچ ایدهای را مطرح میکند که تسلا Semi در حال حاضر یک جایگزین قابل قبول برای کامیونهای کلاس ۸ سنتی است. در حالی که هنوز چالشهایی وجود دارد، عملکرد و هزینه کل مالکیت تسلا Semi به اندازهای کافی است که این وسیله نقلیه را به یک سرمایهگذاری جذاب برای کسب و کارها تبدیل کند.