فروش ناامیدکننده ب ام و XM ؛ شاسی بلند پرچمدار باواریایی ها مشتری ندارد

ب ام و XM که از دسامبر ۲۰۲۲ تولید آن آغاز شده، همچنان در فروش با چالشهای جدی مواجه است. این شاسیبلند اسپرت و قدرتمند در سه ماهه سوم سال جاری تنها ۳۰۷ مشتری را جذب خود کرده؛ برای مقایسه باید گفت که در مدت مشابه سال قبل، این خودرو رکورد فروش ۴۴۳ دستگاه را ثبت کرده بود. با این حساب میتوان نتیجه گرفت که میزان فروش شاسیبلند پرچمدار باواریاییها امسال ۳۰.۷ درصد کاهش یافته است.
وقتی Z4 مشتری بیشتری نسبت به XM دارد!
به گزارش آخرین خودرو، افت فروش ب ام و XM در مقایسه با دیگر مدلهای نه چندان محبوب کمپانی نیز قابلتوجه است. برای مثال، Z4 که جزو مدلهای کم مشتری کمپانی است، در سه ماهه سوم سال جاری توانسته رکورد فروش ۵۴۳ دستگاه را ثبت کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که خودروهای رود ستر عموماً فروش بالایی ندارند، با این حال اوضاغ برای XM آنقدر اسفناک است که آمار فروش آن با Z4 مقایسه میشود. نکته تأمل برانگیز دیگر اینکه فروش Z4 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش یافته و ۲۱۲ دستگاه بیشتر شده است.

زنگ خطر برای گروه ب ام و؟
استقبال ضعیف از ب ام و XM در حالی اتفاق میافتد که کل فروش ب ام و در سه ماهه سوم سال جاری کاهش یافته است. خودروهای سواری این برند با ۵ درصد کاهش تقاضا مواجه شدهاند و فروش شاسی بلندها نیز ۸.۵ درصد افت داشته است. سری ۳ که یکی از مدلهای پرطرفدار ب ام و محسوب میشود، با وجود ورود به نسخه فیس لیفت، با کاهش ۱۳.۷ درصدی در آمار فروش مواجه شده است. با این حال، آمار کلی تا این مقطع از سال کمی متعادلتر به نظر میرسد. کل فروش ب ام و تا این زمان از سال نسبت به سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش یافته که معادل تنها ۵,۷۴۰ خودرو میشود. در بین برند های مختلف گروه ب ام و، اوضاع برای برند مینی اصلاً مساعد نیست، چرا که آمار فروش محصولات آن نسبت به سال گذشته کاهشی ۳۳ درصدی دارد. نکته عجیب اینکه تمامی مدلهای برند مینی در حال از دست دادن مشتری هستند.

افزایش فروش در برخی مدلهای ب ام و
در کنار Z4 که در بالا اشاره کردیم، برخی دیگر از مدلهای کمپانی ب ام و در سه ماهه سوم سال جاری افزایش فروش را تجربه کردهاند. برای نمونه فروش سری ۵ برابر با ۴۴.۷ درصد رشد داشته و استقبال از سری ۲ به میزان ۲۵.۶ درصد افزایش پیدا کرده است. کراس اوور اسپرت X4 نیز از لحاظ فروش ۴۱.۸ درصد عملکرد بهتری به نمایش گذاشته است.

نمیدونم چرا خوشحال شدم!
شاید لازم بود طراحان این مدل متوجه بشن که هر زشتی، متفاوت محسوب نمیشه و الزاما لوگوی بی ام و ضامن فروش نیست!
یاااااااا ابلفضل ماشین به این خفنی فروش کم داشته ، والا ما تو ایران یه پراید بزور میخریم بعد اینا دارن ناشکری میکنن از چنین ماشینی استقبال کمی کردن خیلی عجیبه
دقیقا! بازار رقابتی یعنی همین! وقتی طراحی انقدر زشت باشه بازار هم پسش میزنه و میره سراغ رقبا. ایران که نیست همه مجبور باشن بخرن.