ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰

مروری بر مشخصات پژو e-408 ؛ پکیجی جذاب از خودروساز فرانسوی

منتشر شده در 19 مهر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
مشخصات پژو e-408

پژو با رونمایی از e-408 خانواده مدل‌های تمام الکتریکی خود را گسترش داده است. این خودروی فست‌ بک زیبا بر پایه پلتفرم e-308 طراحی شده، اما از دید کمپانی فرانسوی پیشرانه و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را به رقیبی جدی برای تسلا مدل ۳ و پولستار ۲ تبدیل می‌کند.

ظرفیت باتری و مسافت قابل پیمایش

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین پژو e-408 و e-308، باتری آن است. این خودرو به باتری ۵۸.۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که طبق استاندارد WLTP برای پیمایش ۴۵۳ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. البته این رقم در مقایسه با مسافت قابل پیمایش تسلا مدل ۳ نسخه برد طولانی (۶۲۸ کیلومتر) و پولستار ۲ نسخه برد طولانی (۶۵۷ کیلومتر) به میزان قابل توجهی کمتر است.

طراحی پژو e-408

پژو از انتخاب یک باتری نه چندان پرظرفیت برای e-408 دفاع کرده و گفته که خریداران خودروهای کلاس C به طور متوسط روزانه تنها ۴۵ کیلومتر مسافت را با اتومبیل خود رانندگی می‌کنند؛ از این رو دلیلی برای نصب باتری حجیم‌تر و دستیابی به برد حرکتی بیشتر وجود ندارد. در هر حال، با توجه به نگرانی‌های مشتریان از برد حرکتی محدود خودروهای برقی، این مسئله ممکن است برای پژو چالش‌برانگیز باشد.

در زمینه سرعت شارژ نیز e-408 کمی از رقبای خود ضعیف‌تر است. این خودرو از حداکثر سرعت شارژ ۱۲۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه بد نیست بدانید باتری کیا EV6 با سرعت ۲۴۰ کیلووات شارژ می‌شود، یعنی دو برابر سریع‌تر از نماینده پژو.

کابین e-408

در جدول زیر می‌توانید مسافت قابل پیمایش و برد حرکتی پژو e-408 را با تسلا مدل ۳ و پولستار ۲ نسخه برد طولانی مقایسه کنید.

خودروبرد حرکتی طبق استاندارد WLTPظرفیت باتری (کیلووات ساعت)سرعت شارژ (کیلووات)
پژو  e-408۴۵۳ کیلومتر۵۸.۲۱۲۰
تسلا مدل ۳ برد طولانی۶۲۸ کیلومتر۷۸۲۵۰
پولستار ۲ برد طولانی۶۵۷ کیلومتر۸۲۱۵۰

مشخصات فنی پژو e-408

پیشرانه الکتریکی محصول جدید پژو ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود سریع‌تر از برادر کوچک‌تر خود یعنی e-308 باشد. این خودرو صفر تا صد برابر با ۹.۸ ثانیه دارد.

مشخصات فنی پژو e-408

از نظر طراحی، e-408 بسیار شبیه به نسخه بنزینی خود است و تنها در برخی جزئیات با آن تفاوت دارد. برای تشخیص این دو، کافی است به نشان الکتریکی «e» در قسمت عقب نسخه برقی دقت کنیم. طراحی آیرودینامیک باعث شده این خودرو ضریب درگی برابر با ۰.۲۸ داشته باشد. این فرانسوی خوش استیل در داخل کابین از نمایشگرهای ۱۰ اینچی در پشت فرمان و قسمت میانی داشبورد بهره می‌برد؛ دو قابلیت اپل کار پلی و اندروید اتو نیز به صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌شوند.

پژو e-408 اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودرو پاریس که تا پایان این ماه برگزار می‌شود، جشن خواهد گرفت. قیمت این خودروی زیبا در اروپا از ۴۳,۹۰۰ یورو برای نسخه Allure و ۴۵,۹۰۰ یورو برای نسخه GT شروع می‌شود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X