%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰

دیگنیتی پرستیژ بخریم یا نخریم؟

منتشر شده در 22 مهر 1403 ساعت 15:34
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش

دیگنیتی پرستیژ یکی از کراس اوور های پرطرفدار در بازار است و ما در این ویدیو و متن به چرایی خرید یا عدم خرید این خودرو پرداخته ایم.

بهمن موتور در سال ۱۳۹۹ سری اول دیگنیتی پرایم را به بازار معرفی کرد. این کراس‌اوور کوپه در ابتدا با موتور ۱.۵ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر که به گیربکس CVT منتقل می‌شد، عرضه شد. با توجه به استقبال فراوان از سری پرایم، بهمن موتور تصمیم به عرضه نسخه پرستیژ گرفت.

دیگنیتی پرستیژ در سال ۱۴۰۱ معرفی شد و در این نسخه تغییرات فنی، آپشنی و ظاهری به چشم می‌خورد. تغییرات فنی این خودرو شامل تغییر موتور آن از ۱.۵ لیتری به یک موتور ۲ لیتری و گیربکس ۶ سرعته AT با قابلیت تیپ‌ترونیک است. در بحث آپشن‌ها، شارژر وایرلس، دیجیتالی‌شدن صفحه کیلومتر، نورپردازی داخلی هفت رنگ، صندلی برقی ۱۰ حالته راننده (که جایگزین ۶ حالته سابق شده) و سیستم صوتی جدید برند پایونیر به تیپ پرستیژ اضافه شده‌اند. در مقابل، آپشن‌هایی مانند سنسور پارک جلو و دوربین ۳۶۰ درجه از این خودرو حذف شده‌اند.

خرید دیگنیتی پرستیژ

تغییرات ظاهری دیگنیتی پرستیژ شامل تغییر سایز رینگ‌ها از ۱۸ اینچ به ۲۰ اینچ و تغییر سپر جلو و عقب می‌باشد.

چرا دیگنیتی پرستیژ بخریم؟

طراحی راضی کننده

در طراحی دیگنیتی پرستیژ المان‌های طراحی یک کراس‌اوور کوپه به خوبی رعایت شده است. این خودرو با داشتن یک ظاهر شیک، حس اسپورت بودن را نیز ارائه می‌دهد. در بخش جلوی خودرو، از جلوپنجره کهکشانی بزرگ استفاده شده که در وسط آن لوگوی دیگنیتی قرار گرفته است. چراغ‌های این خودرو برخلاف ترندهای روز باریک نشده‌اند و از چراغ یک‌تکه استفاده شده است.

طراحی دیگنیتی پرستیژ

در نمای جانبی، کاپوت کشیده و دراز این خودرو به خوبی با سبک کوپه هماهنگ شده و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز نمایی جذاب به این خودرو بخشیده است. در عقب خودرو از چراغ‌های یک‌تکه LED و خروجی‌های چهارگانه اگزوز استفاده شده است که جلوه‌ای اسپورت به خودرو می‌بخشد. در کل، دیگنیتی پرستیژ طراحی جذاب‌تری نسبت به رقبای خود دارد.

بازار خرید و فروش داغ تر از رقبا

دیگنیتی به طور کلی بازار خرید و فروش خوبی دارد، هم در نسخه پرایم و هم بخصوص در نسخه پرستیژ. تقاضای بالا برای این خودرو به واسطه تبلیغات گسترده و خدمات بهمن موتور و کیفیت قابل قبول آن وجود دارد.

جعبه دنده AT

این خودرو از گیربکس AT بهره می‌برد که نسبت به گیربکس‌های CVT مشکلات کمتری مانند لختی گیربکس در شروع به حرکت و کندی در واکنش به پدال گاز دارند.

کیفیت مناسب متریال داخلی

داخل دیگنیتی پرستیژ از متریال سافت‌تاچ با کیفیت مناسب استفاده شده است که با طراحی خوب و جذاب هماهنگ شده است. مانیتور این خودرو با زاویه‌ای مناسب به سمت راننده مایل شده که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند.

چرا دیگنیتی پرستیژ نخریم؟

قیمت بالا در بازار

دیگنیتی پرستیژ به دلیل تیراژ محدود و تقاضای فراوان، پس از ۲ سال همچنان جزو خودروهایی است که قیمت بالایی دارد و اختلاف قیمت آن با کارخانه نیز زیاد است. این اختلاف هم به دلیل عرضه محدود بهمن موتور از زمان تولید این خودرو بوجود آمده است.

توانایی حرکتی

طبق کاتالوگ دیگنیتی پرستیژ، این خودرو ۲۲۸ اسب بخار توان دارد اما در عمل به دلایل مختلف، این توان کاملاً تجربه نمی‌شود. برای مثال، معمولاً یک خودروی ۱۸۰۰ کیلوگرمی با توان ۲۲۸ اسب بخار باید شتاب صفر تا صد کمتری از ۱۰ ثانیه داشته باشد، اما دیگنیتی پرستیژ شتاب ۱۰.۵ ثانیه‌ای ثبت می‌کند. شاید با استفاده از بنزین با کیفیت، اکتان خوب و در نهایت ریمپ ECU، این مشکل تا حدی برطرف شود.

آپشن‌های کمتر نسبت به رقبا 

نبود آپشن‌هایی مانند سنسور پارک جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل تطبیقی یا وجود تنها ۴ کیسه هوا برای یک خودرو با قیمتی حدود ۲ میلیارد تومان، واقعاً ضعف بزرگی است که دیگنیتی پرستیژ از آن رنج می‌برد. البته با این وجود همچنان این خودرو گاها بالاتر از رقبای پر آپشن تر قرار می گیرد که این به دلیل پشتوانه گروه بهمن است.

کابین دیگنیتی پرستیژ

قیمت بالای قطعات یدکی 

دیگنیتی پرستیژ همانند دیگر رقبای چینی خود، قطعات یدکی نسبتاً گرانی دارد، به‌ویژه در بخش‌هایی مانند قطعات بدنه‌ای، چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره.

در آخر دیگنیتی پرستیژ با توجه به طراحی جذاب، امکانات متنوع و گیربکس AT، به عنوان یک گزینه مناسب در بازار خودروهای کراس‌اوور شناخته می‌شود. این خودرو با ارائه متریال داخلی با کیفیت،بازار خرید و فروش قوی، توجه خریداران را به خود جلب کرده است. اما نباید از ضعف‌های آن، همچون قیمت بالا، عدم ارائه برخی آپشن‌های کاربردی و توان حرکتی کمتر از انتظار، چشم‌پوشی کرد. در نهایت، دیگنیتی پرستیژ انتخابی است که بیشتر به سلیقه و نیاز خریدار بستگی دارد؛

حالا شما دیگنیتی پرستیژ می‌خرید یا نمی‌خرید؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X