%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰

پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ معرفی شد ؛ ۴۰ هزار دلار گران تر از قبل!

منتشر شده در 28 مهر 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
پورشه 911 GT3 مدل ۲۰۲۵

پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولید ۹۱۱ GT3، از مدل ۲۰۲۵ آن رونمایی کرد. این مدل که بر اساس اتاق ۹۹۲.۲ توسعه یافته، در مقایسه با نسخه قبلی تغییراتی داشته و با همان پیشرانه صرفاً بنزینی به دست مشتریان خواهد رسید.

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵

در حالی که کمپانی آلمانی برای خودروی نمادین خود یک پیشرانه هیبریدی تدارک دیده، اما ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ کماکان با همان موتور بنزینی ۴ لیتری شش سیلندر تخت تولید خواهد شد. با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین مربوط به آلایندگی، پورشه از ارتقای این موتور صرف نظر نموده و با اتخاذ تدابیری کماکان آن را در چرخه حفظ کرده است. این موتور تنفس طبیعی همچون قبل ۵۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند به دور ۹۰۰۰ بر دقیقه برسد. به گفته پورشه، این موتور به دو فیلتر جذب ذرات آلاینده و چهار مبدل کاتالیست تجهیز شده است. به غیر از این مهندسان کمپانی در میل بادامک و سرسیلندر بازنگری‌هایی انجام داده و از دریچه گاز و خنک کننده روغن جدید در ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ استفاده کرده‌اند.

معرفی پورشه 911 GT3 مدل 2025

انتقال نیرو به چرخ‌ها همچون قبل توسط گیربکس ۶ سرعته دستی یا نمونه ۷ سرعته دو کلاچه صورت می‌پذیرد. آنطور که پورشه اعلام کرده، آخرین دنده از گیربکس دستی در این نسخه از ۹۱۱ GT3 ضریب کوتاه‌تری دارد.

بهبود سیستم تعلیق و آیرودینامیک

پورشه با بهره‌گیری از تجارب خود در مدل GT3 RS، دست به تغییراتی در سیستم تعلیق ۹۱۱ GT3 جدید زده است. این تغییرات که بیشتر به فرم میله‌های اتصالی مربوط می‌شوند، باعث ارتقای نیروی رو به پایین تولیدی و بهبود خنک کاری اجزای سیستم ترمز شده‌اند. در کنار این، چراغ‌های جلوی جدید به کار رفته در ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ امکان استفاده از دریچه‌های عریض‌تر را فراهم کرده که نتیجه آن بهبود آیرودینامیک و افزایش میزان نیروی رو به پایین تولیدی (داونفورس) است. باز طراحی دیفیوزر، درپوش موتور و سایر دریچه‌های موجود روی بدنه از دیگر تغییرات قابل ذکر هستند.

مشخصات پورشه 911 GT3

پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ با تایرهای جدیدی خط تولید را ترک می‌کند. این تایرها در جلو و عقب به ترتیب اندازه‌ای برابر با ۲۵۵/۳۵ و ۳۱۵/۳۰ دارند. رینگ‌ها نیز جدید و به ترتیب ۲۰ و ۲۱ اینچی هستند؛ این رینگ‌ها تا ۱.۵ کیلوگرم از جرم فنربندی‌ نشده کاسته‌اند. پورشه می‌گوید تایرهای جدید در مسیرهای مرطوب و لغزنده عملکرد بهتری دارند. در صورت سفارش مشتری، این تایرها جای خود را به تایرهای چسبنده‌تر مخصوص پیست می‌دهند.

چرخ پورشه 911 GT3

بهره‌مندی از پکیج Weissach برای اولین بار

خودروساز محبوب آلمانی تصمیم گرفته پکیج Weissach را که در چند سال اخیر به سری RS تعلق داشته، در لیست آپشن‌ های ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ نیز جای دهد. با سفارش این پکیج که در آن کاهش وزن در اولویت است، جنس برخی قسمت‌ها مثل سقف، میله‌های تعادلی، برخی از بازوهای اتصالی، پنل‌های بدنه و قاب آینه‌ها به فیبرکربن تغییر می‌یابد؛ ضمن اینکه این پکیج سفارش رینگ‌های سبک‌تر منیزیمی را نیز ممکن می‌کند. شایان ذکر است در سبک‌ترین نسخه، پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ وزنی برابر با ۱۴۲۰ کیلوگرم دارد. این رقم با استانداردهای روز رقمی پایین برای یک خودروی اسپرت رده‎‌بالا به حساب می‌آید.

امکانات پورشه 911 GT3

تغییرات کابین

در داخل کابین، ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ با ۹۱۱ کاررای جدید همسو شده، البته در این بین خبری از دکمه استارت نیست و این نسخه باید با سوئیچ روشن شود. صندلی‌های فیبرکربنی هم طراحی جدیدی دارند و می‌توان آنها را با آپشن گرمکن سفارش داد. برای اولین بار در خانواده GT3 و البته در نسخه تورینگ، امکان سفارش صندلی‌های عقب برای خریداران فراهم شده است.

کابین پورشه 911 GT3

قیمت پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵

مدل پایه از این خودروی جذاب با پرداخت ۲۲۴,۴۹۵ دلار قابل خرید خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم در مقایسه با مدل ۲۰۲۳ حدود ۵۳ هزار دلار و در مقایسه با مدل ۲۰۲۴ حدود ۴۰ هزار دلار بیشتر است! تحویل سفارشات مشتریان در آمریکا، از تابستان پیش رو آغاز خواهد شد. 

ویدیو های پیشنهادی
  1. فریبرز گفت:

    خدا به همه ایرانیا بده. لایقش هستند

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X