بررسی موتورسیکلت سی سی ام استریت موتو ۲۰۲۴


سی سی ام سبک مینیمالیستی خود را برای مخاطبان مدرن بازآفرینی کرده است، با موتوری الهام گرفته از سوپر موتو که شخصیتی واقعی و جسور دارد. برند CCM با تولید طیفی از موتورسیکلتهای بوتیکی و فوقالعاده مینیمالیستی مانند با بِرها، اسکرامبلرها و فلت ترکرها که بر اساس فریم فولادی لولهای و موتور تک سیلندر ۶۰۰ سیسی تولید میشوند، عملکرد خوبی داشته است. این مدل جدید Street Moto نیز بر اساس همین طرح ساخته شده است، اما با سبکی معاصرتر و شخصیتی چنان متفاوت و هیجانانگیز که حتی ممکن است یک دوکاتی هایپر موتارد ۶۹۸ مونو نیز در برابر آن کسلکننده به نظر برسد.
بررسی طراحی
باید به CCM به خاطر تنوع گستردهای که از فریم فولادی کرومولی سبک تریلیس خود خلق کرده است، و شخصیتهای متمایزی که به هرکدام از موتورها بخشیده، تبریک گفت. به این منظور، Street Moto ظاهری معاصرتر نسبت به دیگر موتورسیکلتهای این سری دارد و جدیدترین نسخه آن به حداقل ها کاهش یافته است.

این موتورسیکلت ادای احترامی به میراث شرکت در ساخت اسکرامبلر های مسابقهای، موتورسیکلتهای تریال و اندرو محسوب میشود، که با موتور تک سیلندر ۶۰۰ سیسی در قلب خود تقویت شده است. هرچند که نام این موتور به سوپر موتو اشاره دارد، اما این یک موتورسیکلت خیابانی است و CCM آن را به عنوان رقیبی برای مدلهای سبک وزنی مانند MT-07 و دوکاتی اسکرامبلر معرفی کرده است. مدلی که در اینجا مشاهده میکنید، مدل R لوکستر است که دارای چرخهای سبکتر Dymag و اگزوز زیر زین به عنوان بخشی از ارتقاهاست.

وضعیت سواری
استرین موتو از لحاظ اندازه، وزن و چالاکی کلی احساس یک موتورسیکلت ۱۲۵ سیسی را القا میکند، اما همچنین وزنی دارد که در ترکیب با فرمانهای میان بلند نصبشده بر روی موتورسیکلت تستی ما، وضعیت سواری نسبتاً عمودی را فراهم میکند. باریکی فریم باعث میشود که ارتفاع صندلی ۸۶۵ میلیمتری بسیار کمتر احساس شود. پلتفرمهای MX که به سبک مسابقهای طراحی شدهاند، شما را به شکلی متصل به موتورسیکلت میکنند که پدالهای معمولی قادر به انجام آن نیستند. این موتورسیکلت در مقایسه با Maverick جمع و جورتر به نظر میرسد، اما حتی برای افراد بلند قد احساس تنگی نمیکند و شما میتوانید در صورت نیاز به راحتی وزن خود را در پیچها جابجا کنید.

بررسی کاربردپذیری
از سواری با Street Moto لذت بردیم. هرچند که باید قبول کرد این یک موتورسیکلت به شدت غیرعملی است، با توجه به نبود بالشتک در صندلی تکنفره و نبود هرگونه امکانات رفاهی. همچنین تقریباً هیچ بدنهای ندارد، به همین دلیل است که با باد، باران و پاشش ها مستقیماً در تماس خواهید بود. علاوه بر این، استفاده از پایه کناری به سبک موتورسیکلتهای خاکی دردسرساز است، چراکه باید سعی کنید پای خود را دور از پدال بچرخانید و با فنر آن برای باز کردن پایه بجنگید. اما با وجود این مشکلات، این کمبودها زمانی که در جاده مناسب با آن رانندگی میکنید، ارزشمند به نظر میرسند، زیرا وزن کم و اندازه کوچک آن باعث میشود که چه در جادههای کوهستانی و چه در ترافیک شهری بسیار چالاک باشد. همچنین پارک کردن آن بسیار آسان است، البته باید مراقب پایه کناری خود باز شونده باشید!

بررسی عملکرد فنی و ترمزها
۵۵ اسب بخار شاید زیاد به نظر نرسد، اما استریت موتو یکی از سبکترین موتورسیکلتهای ساخته شده توسط CCM است و در برابر وزن خشک ۱۴۵ کیلوگرمی، موتور ۶۰۰ سیسی تک سیلندر آن قدرتی فراتر از وزن خود دارد. این موتورسیکلت، پر سر و صدا و ارتعاش دار است و گشتاور زیادی دارد که با پاسخدهی سریع دریچه گاز شما را سرگرم خواهد کرد. گیربکس شش سرعته بسیار نرم است و کلاچ هیدرولیکی آن به خوبی تنظیم شده است.
موتورسیکلتهای سوپر موتو معمولی مانند KTM 690 SMC R، Husqvarna 701 Supermoto و Ducati Hypermotard 698 Mono بیش از ۷۰ اسب بخار قدرت دارند، اما CCM در حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به اوج خود میرسد. اما نحوه رسیدن آن به این سرعت بسیار سرگرمکننده است و عملکرد آن در جادههای عمومی جذابتر از بسیاری از رقبای بهظاهر جدی تر است.

بررسی سواری
همانند همه بخشهای این موتورسیکلت، هیچ وقفهای بین ورودی و خروجی وجود ندارد و حس فوریتی در Street Moto وجود دارد که زمانی که در حال و هوای آن باشید، لذتبخش است. سیستم تعلیق با ۱۲۰ میلیمتر حرکت کمتر از نیمه موارد مشابه مانند KTM یا Husqvarna است.

بررسی دوام فنی و قابلیت اطمینان
برند سی سی ام کوچک است و تعداد محدودی از موتورسیکلتها را تولید میکند، بنابراین ارزیابی دقیق دشوار است، اما پسزمینه آن در تولید موتورسیکلتهای مسابقهای قابلمشاهده است.

تجهیزات و امکانات
اگر انتظار صفحه نمایش TFT، اتصال به تلفن و حالتهای سواری متنوع را دارید، Street Moto این امکانات را ندارد. پس از نظر تجهیزات در جایگاه پایینی قرار میگیرد.

جمعبندی
استریت موتو تجربهای شدید و متفاوت از سواری ارائه میدهد که موتورسواری را به اصول اولیه خود بازمیگرداند. رایجترین رقبای سوپر موتو میتوانند با قیمتهای مشابه تهیه شوند و از لحاظ نسبی، دامنه گستردهتری از تواناییها و پیچیدگی بیشتری ارائه دهند. اما حتی آنها هم در مقایسه با هیجانی که از سواری با Street Moto به شما دست میدهد، همچون یک نسخه کمرنگ شده به نظر خواهند رسید.

چون تو این کارا هم هستم گفتم نظر بدم هر چی سی.سی.موتور بیشتر باشه هم رادمان موتور بهتر میشه و هم تو تک سیلندر ها مصرف هم می تواند شرایط بهینه تری داشته باشه احتمالا مصرفش کمه