موضوعات داغ روز:

دایون Y7 ؛ ویدیوی تست + مشخصات فنی

دایون Y7 نمونه ارتقا یافته و جدید Y5 صنایع خودروسازی ایلیا است که مونتاژ آن در کشور آغاز شده و بزودی به بازار می آید.

حجم موتور 2378 سی سی
قدرت 215 اسب بخار
گشتاور 320 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
منتشر شده در 18 آذر 1402 ساعت 20:40
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو حسین دلاور
کارگردان رضا چوکامی

دایون Y7 نمونه ارتقا یافته و جدید Y5 صنایع خودروسازی ایلیا است که مونتاژ آن در کشور آغاز شده و در حال حاضر به بازار آمده است.

درباره دایون Y5 و Y7

دایون یک خودروساز چینی است که در تولید خودروهای شاسی مستقل و با ظرفیت متوسط و بالا فعالیت می کند. این خودروساز چینی از مدتی قبل همکاری خود را با صنایع خودروسازی ایلیا برای مونتاژ تنها شاسی بلند آفرودی خود آغاز کرد. در ابتدای همکاری دایون و صنایع خودروسازی ایلیا، شاسی بلند Y5 در دو تیپ معمولی و پلاس به بازار آمد. این خودرو یک SUV شاسی مستقل و ۷ نفره است و قابلیت دو دیفرانسیل در آن دیده می شود. دایون Y5 به پیشرانه دو لیتری توربو شارژ 4K21 میتسوبیشی مجهز است و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک زومکس با فناوری آیسین در آن وجود دارد.

دایون Y7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

اما دایون Y7 که نسخه ارتقا یافته Y5 است، از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی ارتقا پیدا کرده و از سویی توان حرکتی بیشتری را در اختیار مالکان قرار می دهد. با توجه به برنامه ریزی های صنایع خودروسازی ایلیا، هدف اصلی این شرکت خصوصی برای عرضه شاسی بلند آفرودی بر روی پروژه Y7 خواهد بود.

طراحی و ابعاد دایون وای ۷

دایون Y7 از نظر ابعاد و اندازه تفاوتی با نسخه Y5 ندارد و همان سبک ظاهری در آن دیده می شود. در بخش جلوی خودرو چراغ روشنایی روز اضافه شده است که پیش از این در دایون Y5 وجود نداشت. در بحث طراحی می توان گفت که Y7 آنچنان خودروی به روز و متفاوتی نیست و اصول طراحی آن به چند سال قبل باز می گردد. از نظر ابعاد و اندازه و ساختار شاسی این شاسی بلند چینی بسیار به تویوتا فورچونر نزدیک است.

دایون Y7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

دایون Y7 با طول ۴۷۷۱ میلی متر و ارتفاع ۱۸۸۲ میلی متر یکی از بزرگترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر موجود در بازار ایران است. همچنین با تغییر کیت های تعلیق Y7 می توان ارتفاع بیشتری را برای این خودرو ایجاد کرد.

دایون Y7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی دایون Y7

دایون Y7 صنایع خودروسازی ایلیا به پیشرانه متفاوت نسبت به Y5 مجهز است. این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ 4K22 میتسوبیشی را دارد و می تواند ۲۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور 320 نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده این خودرو همچنان از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است و توان را به چهار چرخ خودرو تولید می کند. Y7 می تواند ۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن گشتاور بیشتر را نسبت به Y5 تولید کند.

برنددایون
مدلY7
کلاس بدنهشاسی بلند
سال تولید۱۴۰۲
حجم موتور۲۳۷۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر
قدرت۲۱۵ اسب بخار
گشتاور۳۲۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدو دیفرانسیل
تعلیق جلودابل ویشبون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۷۷۱ میلی متر
عرض۱۸۷۰ میلی متر
ارتفاع۱۸۲۸ میلی متر
فاصله محوری۲۷۹۰ میلی متر
وزن۱۹۹۵ کیلوگرم
حجم باک۷۲ لیتر
مصرف سوخت۱۰.۱۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۴۵/۷۰R17
برند نشان مادردایون
کشور سازندهایران - چین

همچنین مصرف سوخت ترکیبی وای ۷ حدود ۱۰.۱۵ لیتری اعلام شده است و همچنان استاندارد آلایندگی یورو ۵ در این شاسی بلند چینی دیده می شود.

دایون Y7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در دایون Y7 می توان انتقال قدرت به چرخ ها را مدیریت کرد. به این شکل که از دکمه های روی کنسول میانی پایین دسته دنده، Y7 را در حالت های تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار داد. همچنین باید اشاره کرد که این شاسی بلند چینی و مونتاژی به قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب مجهز است و در صورت بروز هرزگردی در این محور، قفل دیفرانسیل به صورت اتوماتیک فعال می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهینمایشگر لمسی - دوربین عقب - سانروف برقی - ۷ صندلی - صندلی برقی راننده - تریم داخلی چرم مصنوعی - تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها (2H/4H/4L) - سنسور نور - سنسور باران - سنسور پایش باد تایرها - رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی - تهویه الکتریکی - تهویه مستقل ردیف عقب - آینه های تاشو برقی - کروز کنترل - فرمان هیدرولیک - استارت دکمه ای - چراغ روشنایی روز - دوربین ۳۶۰ درجه (سفارشی) - سنسور پارک جلو و عقب (سفارشی) - رادار نقطه کور (سفارشی)

مزایا و معایب

مزایاقابلیت آفرود - وجود زیرساخت فنی جهت ارتقا - فضای کابین بزرگ - سواری به نسبت نرم - توان حرکتی خوب
معایبامکانات ایمنی نه چندان کامل - ترمز معمولی - کیفیت نه چندان ایده آل متریال کابین - نبود برخی امکانات مانند تهویه اتوماتیک

کابین دایون وای ۷ صنایع خودروسازی ایلیا

کابین دایون وی ۷ تفاوتی با وای ۵ ندارد. در این خودرو از یک الگوی ساده برای داشبورد و رودری ها استفاده شده است. همچنین طرح های دکوراتیو مشکی پیانویی روی داشبورد، کنسول مرکزی و رودری ها دیده می شود. چرم مصنوعی استفاده شده در صندلی ها و رودردی ها مشکی رنگ هستند و دوخت قرمز را دارند. همان طور که در سری جدید دایون های Y5 هم دیده می شد، پنل تهویه و نمایشگر لمسی خودرو تغییر کرده و حال همان سبک از این سیستم در دایون Y7 هم وجود دارد.

دایون Y7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

صندلی های ردیف سوم Y7 از نوع تاشو هستند و آنچنان فضای کاربردی را در اختیار سرنشینان قرار نمی دهند. اما سرنشینان ردیف دوم این خودرو فضای کاربردی و مناسبی را دارند و می توانند در طول سفر، راحتی نسبی را تجربه کنند.

دایون Y7 نسبت به Y5 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی تا حدی ارتقا پیدا کرده است. به عنوان مثال در کابین Y7 و دسته های پشت غربیلک فرمان، حالت های سنسور نور و سنسور باران دیده می شود. همچنین در پنل سمت چپ روی داشبورد، دکمه سامانه کنترل پایداری الکتریکی وجود دارد و قابلیت کنترل شروع حرکت در سربالایی هم بر روی Y7 فعال شده است. با توجه به نصب سنسور پایش باد تایرها، نمایشگر اخطار این قابلیت در کلاستر خودرو قرار گرفته است.

دایون Y7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در تیپ Y7 پلاس می توان امکانات بیشتری مانند سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور را تجربه کرد.

رقبای دایون Y7

با توجه به محدود بودن حضور شاسی بلندهای آفرودی در بازار ایران، اکثر رقبای قیمتی دایون Y7 را پیکاپ های چینی و مونتاژی تشکیل می دهند. اما اگر بحث شاسی بلندهای آفرودی و شاسی مستقل باشد، خودروهایی مانند دایون Y5، یواز پاتریوت اتوماتیک و لئو MX8 از جمله خودروهایی هستند که در رده رقابت با این محصول صنایع خودروسازی ایلیا قرار می گیرند.

قیمت خودروی دایون Y7

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۸)بدون قیمت تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۸)۱,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

تست نفوذ صدا به کابین دایون Y7

این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.

نام خودروخاموشدور آرام۲۰۰۰RPM۸۰Km/hتخت گاز
دایون Y7۴۴.۴۶۱.۲۶۹۸۱.۵۸۶.۸

گالری تصاویر دایون Y7

سوالات متداول

دایون Y7 چه مشخصات فنی دارد؟

دایون Y7 صنایع خودروسازی ایلیا به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ 4K22 میتسوبیشی مجهز است. این پیشرانه ۲۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. همچنین جعبه دنده این شاسی بلند چینی از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است که توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند.

چه امکاناتی در دایون Y7 وجود دارد؟

دایون Y7 صنایع خودروسازی ایلیا به دو کیسه هوا، سانروف برقی، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، آینه های تاشو برقی، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، سنسور نور، سنسور باران، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، تریم داخلی چرم، پنل تهویه مستقل ردیف عقب، سنسور پایش باد تایرها، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی و… مجهز است. در تیپ Y7 پلاس امکانات بیشتری مانند رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی

۲۶ Responses to “دایون Y7 ؛ ویدیوی تست + مشخصات فنی”

  1. تقی گفت:

    مونتاژ ماشینهای رده پایین چینی شده افتخار واسه برخی مسولین و منتی واسه مردم گرفتار چی شده که هیچ خبرگزاری حرفی از واردات این خودروهای بی‌کیفیت نمیزنه و ممنوعیت واردات فقط واسه خودروهای ایمن و باکیفیت سایر کشورهاست چین دیگه خارجی بحساب نمیاد ؟ یعنی شده مالک خودروسازی کشور

    ۴۷
    ۵
  2. روح الله گفت:

    نگاهی به کشورهای دور وبرمون بندازید کدوم کشور مثل ما گرفتار چین شده. ماشین بی کیفیت چین به قیمت بهترین ماشین روز دنیا
    به ما قالب کردن. راه برای این مردم باقی نمونده. همینه که هست. به خدا شرم و حیا
    هم چبز خوبیه. ملتی محتاج ماشین دست دوم
    عرب ها. مردم تور خدا پول خودتون حروم نکنید بیایید یک بار برای همیشه ماشین چین تحریم کنیم.

    ۴۴
    ۱۰
  3. منوچهر مالکی گفت:

    تنها ماشین خوب و با کیفیتی که از چین وارد شده و نسبت به قیمتش میارزه و موتور گیربکس با ارزش و مطمعنی داره و دارای ایمنی و قدرت بالایی هم هست همین دایون هست

    ۵۷
    ۱۸
  4. آیدین گفت:

    دوستان دایون ماشین بسیار خوبی است چند وقتی است دارمش هیچ مشکلی با هاش نداشتم ولی این کلیپ شتابش را خیلی خیلی بد نشان داد شتاب خودرو خودم با دستگاه درکی ۱۰/۵ است و شتاب خودرو جنا ستوده ( یکی از مالکین دایون ) ‌۸/۴ ثانیه است با یه دایون پایپ فقط ( فیلم تست شتاب هم هست هر کس خواست تقدیمش می‌کنم
    ماشینی است که من تو شهر دارم استفاده می‌کنم یه سر و گردم از بقیه ماشین ها بالا تره دوستانم در آفرود هم استفاده می‌کنند هیچ مورد خاصی نداشته

    ۱۳
    ۱۲
    • امین گفت:

      سلام بنده میخوام بخرم و امروز رفتم نمایندگی ۲ تا ماشین داشت که برای تحویل به مشتری بود، استارت که زدم و دربها رو بستم انگار دیفرانسیل اش صدای زوزه میداد و تازه تعمیر باشه ؟؟!!!

      دوستان این صدا طبیعیه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ؟

      ۱
      ۱
      • بابک گفت:

        دوست عزیز وقتی هنوز ماشین حرکت نکرده چطوری فهمیدی دیفرانسیلش زوزه داره؟
        مگه در حال سکون هم دیفرانسیل حرکت داره؟!!!!

        ۹
        ۰
  5. علیرضا وطنی گفت:

    نه اپشن و نه توان حرکتی و نه طراحی نه ایمنی، بطور کلی در هیچ زمینه ای نسبت به فوتون اتومات برتری ندارد.
    به جز یک مورد، فوتون رو نمیشه به راحتی دایون ثبت نام کرد.

    ۱۱
    ۸
  6. حسام گفت:

    شتاب این ماشین قطعا بهتره و احتمالا این ماشین هم مثل کلوت مشکل کاتالیزور داره.به نظر ماشین خوبیه به نسبت قیمتی که داره.با این قیمت باید یه سوزوکی ۹۳ و ۹۴ بخری.یا یه رونیز ۸۹.نباید انتظار یه پرادو از این ماشین داشته باشی.قیمتش نمونه سالمش حداقل دو برابره.تنها مشکلش بحث خدماته.اینجا ایرانه و انتخاب وجود نداره.

    ۴
    ۲
    • ناشناس گفت:

      من چندماهی خودروی کلوت اتومات دارم که مریوط به شرکت دایون هست.خداشاهدی مصرف سوختش ۱۵.۳الی۱۶.۴هست دوتاایرادداری اساسی ۱خاموش بشی دیگه روشن نمیشی حتی نمایندگی هم سردرنمیاری.۲توجاده داری رانندگی میکنی خودروگازنمیخوری چندین باربرای مکث موتورنوشتم جواب ندادندفقط پول رومیشناسندزمانیکه خودروخاموش شد۵روزخودرویم تونمایندگی بودهیچ کاری نکردندچون خودروخودش روشن میشی فقط یی پول مفت پرداخت کنیدکانوپی عقب خودرو۲۷میلیون بوده ۵۰میلیون گرفتندوازهمه جاش آب میده خدالعنت کنی

      ۴
      ۱
  7. Gabriel گفت:

    بی کیفیتی و پلاستیک بازیافتی بودن متریال از تو عکس و فیلم داره میپاچه بیرون!!!

    ۶
    ۳
  8. رضا گفت:

    این خودرو را از یک منبع بی طرف تهیه کنید و در شرایط واقعی آفرود مثلاً کویر ، تست کنید ببینیم عملکرد واقعی آن چیست ؟ ممنون از زحمات شما .

    ۵
    ۳
  9. reza گفت:

    تا از نزدیک نبینین میزان زشت بودنشو نمیتونین درک کنین

    ۵
    ۱۰
  10. علی گفت:

    سلام ماشین خوبیه با این قیمت ولی مشکلات جزئی داره و متاسفانه نمایندگی خوب رسیدگی نمیکنه و کمبود شدید پرسنل داره

    ۳
    ۰
    • محمد گفت:

      سلام.اصلا نخرین.بعد از ۱۰۰۰ تا کار دیفرانسیلش خراب شد گارانتی و نمایندگی خوبی نداره.جوابگو نیستن.باید ۴ ماه بخابه ماشین

      ۳
      ۱
  11. رضا گفت:

    من ماشینمو تازه تحویل گرفتم از نمایندگی ایلیا تو مسیر آوردن به خونه بودم هنوز سه کیلو متر دور نشده یک صدای عجیب همراه با لرزش شدید ار قسمت چرخ های عقب در آمد انگار روی لاستیک پنچر راه بری اومدم پایین دیدم لاستیک سالمه دور زدم با همان سر و صدا و لرزش بردمش نمایندگی کاسه چرخو باز کردن درسش کنند خیلی تو ذوقم خورد فکر کنم هیچ کنترل کیفیتی در کارخانه نمیشه . ساخت و تولید پیشکش مسئولین بی کفایت اینا حتی عرضه یه مونتاژ کردن را هم ندارند

    ۵
    ۱
  12. ایران گفت:

    مهمترین خوبی این تیپ ماشین افرودی اینه که تو اتوبان هایی که وانت و پیکاپ نمیره این می‌تونه بره
    الان یه تهران کرج بخواد بره مشکل نداره از اتوبان بره

    ۱
    ۱
    • سید جواد حسینی گفت:

      سلام علت اینکه چرا دایون ۷ را قرار بود برج ۷ تحویل بدهند ولی هیچ خبری نیست و پاسخ درستی از طرف شرکت با توجه به اینکه نقدی هم ثبت نام نمودیم به ما داده نشده و هیچ یک از مسولین شرکت هم دسترسی بهشون نداریم که مشکل ما را حل کنند کسی اگر راه کاری دارد بفرماید

      ۱
      ۰
      • محمد گفت:

        من هم برج ۵ ثبت نام کردم …هرچی زنگ میزنم یکی بر می داره میگه رفته شماره گذاری فک کنم ماشین پر از عیب و معایب بوده بهشون گیر دادن

        ۱
        ۰
  13. قاسم گفت:

    فقط رو کاغذ برتری داره .معایب زیاد داره شرکت ایلیا بی تعهد ترین شرکت ایرانه روی سایپا رو سفید کرده.مالک اول و آخر این ماشین خودتی و کسی نمیخره ازت تو بازار.قطعات اصلا نداره و ماشین باید مدتها در نمایندگی بخابه.صاحبان اصلی این شرکت هر چند سال به نامهای مختلف ماشین مونتاژ میکنند و میندازند به مردم و الفرار و روز از نو روزی از نو.

    ۸
    ۱
  14. قاسم گفت:

    این ماشین بازار دست دوم به شدت بدی داره در واقع اصلا نداره.یعنی تو بازار خریدار نداره حتی شرایطی به همین دلیل هست که شما هر وقت برید نمایندگی همون لحظه پولو بدید ماشین دراه برا تحویل به شما.هیچگونه تعهد و احترامی برای مشتری قائل نیست و وقتی پول رو از شما گرفت هیچ مسئولیتی قبول نمیکنه.کارکنان نمایندگی هاش به شدت گستاخ و بیادبند به طوری که احساس حقارت میکنی کلی پول دادی و اینجور باهات رفتار میشه.در کل اگه وضعت خوب نیست و ۲ میلیارد پول برات بیارزش نیست سمت این ماشین نروچون صاحب اول اخر این ماشین خودتی و خلاص.

    ۱۲
    ۱
  15. محمود گفت:

    به هیچ عنوان سمت ایلیا خودرو نروید این شرکت دزد ترین شرکت ایران است پول را میگیرد و بعدا باید دو سال بدوی تا پول خودت رو پس بگیری .

    ۵
    ۱
  16. احمد گفت:

    سلام . من چند ماهی هست یه دایون y7 خریدم تا آلن حدود ۵ هزار هم کار کرده هیچ مشکلی نداشته . از لحاظ سرعت و شتاب و قدرت هم عالیه . ماشین جادار و راحتی هم هست . از لحاظ امکانات داخل کابین و آپشن به ماشینهای مدیران خودرو نمی رسه . از لحاظ مصرف سوخت هم بسته به اینکه چقدر گازش بدی داره با سرعت ۱۲۰ تا تو جاده بین ۱۱ تا ۱۲ مصرفش هست . تو سربالایی هم از هیچ ماشینی کم نمیاره . فقط مشکلش اینه که همه جا نمایندگی نداره

    ۵
    ۱
  17. امین گفت:

    سلام بنده میخوام بخرم و امروز رفتم نمایندگی ۲ تا ماشین داشت که برای تحویل به مشتری بود، استارت که زدم و دربها رو بستم انگار دیفرانسیل اش صدای زوزه میداد و تازه تعمیر باشه ؟؟!!!

    دوستان این صدا طبیعیه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ؟

    ۰
    ۶
  18. محمد رضایی گفت:

    سلام. اگر می خواهید ماشین چینی بخرید، خودرویی انتخاب کنید که چند سال تولید شده باشد و قطعاتش در بازار گیر بیاید. اکثر شرکت ها پس از یک سال تولید یک خودرو در تیراژ کم، تولید را متوقف می کنند و خریدار را بدبخت می کنند. به عنوان کسی که تجربه زیادی در خودرو دارد، پیشنهاد می کنم یا خودرو اروپایی دست دوم بگیرید یا یک جک اس ۵ نیوفیس و هر موقع سوار شدید من را هم دعا کنید.

    ۳
    ۰
  19. شبنم گفت:

    سلام وقتتون بخیر بین دایون Y7 و سوزوکی گرند ویتارا کدوم بهتره ؟ واسه مصرف تو شهر و دوسه بار مسافرت رفتن تفریحی در سال؟
    با تجربه ها و کسانی که ماشین و داشتن راهنمایی بفرمایند همچنین درباره ی خرج و مخارجش …سپاس

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.