مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰

تأخیر چند باره در عرضه تسلا رودستر ؛ وعده ایلان ماسک باز هم دروغ از آب در می آید؟

منتشر شده در 05 آبان 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
عرضه تسلا رودستر

باز هم یک خبر ناامیدکننده از تسلا و این بار از مدل رودستر، مدل بسیار پرسروصدایی که منتظران زیادی دارد. این خودرو به عنوان یک کانسپت در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و ایلان ماسک قول داده بود تا سال ۲۰۲۰ به جاده‌ها بیاید. اما این برنامه‌ریزی با تأخیر همراه شد و ماسک سال ۲۰۲۴ را به‌ عنوان تاریخ جدید تحویل نسل جدید رودستر اعلام کرد. اکنون که در روزهای پایانی اکتبر هستیم، هنوز هیچ نشانه‌ای از حضور این سوپر اتومبیل الکتریکی در خیابان‌ها و جاده‌ها نیست. نکته تأمل‌ برانگیز اینکه ماسک به‌ تازگی در جلسه سهامداران تسلا تأخیر در تحویل رودستر را برای بار چندم تأیید کرده است!

ماسک با اشاره به صبر و شکیبایی مشتریان رودستر گفته: «باید از افرادی که تسلا رودستر را پیش‌خرید کرده و این قدر منتظر مانده‌اند، تشکر کنم. دلیل تأخیر آن است که رودستر فقط یک کیک تزئینی نیست، بلکه گیلاس روی کیک است.

تسلا رودستر

ایلان ماسک در ادامه افزوده: «همه ما دوست داریم روی نسل بعدی تسلا رودستر کار کنیم. این پروژه واقعاً جذاب است و ما در حال کار روی آن هستیم، اما اولویت با پروژه‌هایی است که تأثیر بیشتری بر رفاه جهانی دارند.

نسل بعدی تسلا رودستر

آینده نامعلوم و احتمال تأخیرهای بیشتر

مدیرعامل تسلا این بار هیچ تاریخ دقیقی برای تولید و تحویل نسل جدید رودستر اعلام نکرده، اما پیش‌تر در یک جلسه مربوط به گزارش درآمد که در ماه جولای برگزار شد، وی از تولید رودستر در سال ۲۰۲۵ خبر داده بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این تاریخ نیز ممکن است به‌ تعویق بیفتد.

ویژگی‌های احتمالی و عملکرد تسلا رودستر جدید

درباره مشخصات فنی نسخه نهایی تسلا رودستر جزئیاتی در دست نیست، اما احتمال می‌رود که طراحی آن شباهت زیادی به کانسپت سال ۲۰۱۷ داشته باشد. از سوی دیگر، با توجه به زبان طراحی جدید موسوم به «سایبر» تسلا، ممکن است تغییراتی در طراحی نهایی ایجاد شود. ماسک فوریه گذشته در شبکه اجتماعی X اعلام کرده بود که انتظارات و اهداف طراحی خودرو به‌ طور چشمگیری ارتقا یافته و طرح نهایی سال آینده رونمایی خواهد شد.

طراحی تسلا رودستر

به گفته ماسک، نسخه نهایی تسلا رودستر احتمالاً حتی سریع‌تر از مدل اولیه کانسپت خواهد بود و با آپشن‌ های ویژه‌ای مانند «پکیج اسپیس‌ ایکس» توانایی دستیابی به شتاب صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر را در کمتر از یک ثانیه خواهد داشت. بد نیست اشاره کنیم کانسپت رونمایی‌ شده از تسلا رود ستر به یک پیشرانه چهار موتوره با توانایی تولید بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت مجهز بود. البته تا زمانی که تسلا رودستر به‌ طور رسمی عرضه نشود، این مشخصات و ویژگی‌ها تنها در حد گمانه‌زنی باقی خواهند ماند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X