بهمن G9 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
پیکاپ بهمن G9 یک محصول دو دیفرانسیل و اتوماتیک است که قابلیت آفرود در آن وجود دارد. کمپانی ZX Auto این پیکاپ را طراحی کرده و حال گروه بهمن برنامه عرضه این محصول به بازار را دارد.




درباره پیکاپ بهمن G9
پیکاپ بهمن G9 یکی از پیکاپ های نشان ZX Auto چین است که سال گذشته به بازار ایران معرفی شد. این خودرو یک محصول کار و تجاری دو دیفرانسیل است که می تواند قابلیت آفرودی را به مشتریان ارائه دهد. نشان ZX چین چند سالی است که با گروه بهمن فعالیت می کند و خودروهایی مانند کاپرا، کاپرا ۲ و کاپرا ۲ جدید را به بازار ایران عرضه کرده است.
با توجه به برنامه ریزی های گروه بهمن، پیکاپ G9 در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بازار ایران می آید و به عنوان بزرگترین پیکاپ آفرودی بازار شناخته می شود.

حتما بخوانید : معرفی فوتون تونلند اتوماتیک
طراحی بدنه و ابعاد پیکاپ G9
پیکاپ G9 گروه بهمن را می توان بزرگترین محصول در رده رقابتی خود دانست. تنها خودرویی که از نظر ابعاد به بهمن G9 نزدیک است، جک T9 یا همان KMC T9 بوده که در آینده نزدیک به بازار ایران می آید. در طراحی G9 سعی شده تا الگوی خودروهای آمریکایی رعایت شود. به عنوان مثال در بخش جلوی خودرو با سبک دوج یا داج (Dodge) آمریکا طرف هستیم و می توانیم بگوییم که جی ۹ کپی کوچک شده از پیکاپ رَم ( RAM ) نشان دوج است.
طول ۵۳۹۳ میلی متر، عرض ۲۰۴۵ میلی متر و ارتفاع ۱۹۶۵ میلی متر نشان می دهد که این خودروی دو دیفرانسیل ابعاد بزرگی را دارد. همچنین در بخش جلوی این خودرو با طراحی عضلانی طرف هستیم. همچنین سبک طراحی جلو پنجره و سپر ما را به یاد خودروهای آفرودی و Heavy Duty می اندازد. در گلگیرهای بهمن G9 از متریال ABS استفاده شده که به خاطر استانداردهای تصادف و انعطاف در برابر ضربه ها است.
در نمای جانبی این پیکاپ مونتاژی با رکاب های فلزی طرف هستیم و رینگ های مشکی سایز ۱۷ اینچ را در آن می بینیم. نمای عقب G9 طراحی خوبی را دارد. طراحی درِ فضای بار و سپرها به گونه ای بوده که برای استفاده های آفرودی مناسب طراحی شده است.

مشخصات فنی پیکاپ بهمن G9
بهمن G9 در بحث مشخصات فنی می تواند با پیکاپ های دیگر رقابت کند. این خودرو به پیشرانه دو لیتری توربو شارژ TGDi مجهز است که ۲۲۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این پیکاپ از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است که توسط کمپانی ZF تامین می شود و توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند. این جعبه دنده در محصولاتی چون لئو MX8 و فوتون تونلند اتوماتیک G7 استفاده شده است.
در تعلیق جلوی پیکاپ G9 از ساختار دو جناغی استفاده شده است. در بخش عقب هم نیز ساختار مولتی لینک دیده می شود. همچنین تعلیق نمونه نهایی بهمن G9 که به دست مشتریان می رسد، قابلیت تنظیم سفتی و نرمی در ۸ مرحله را دارد. عملاً پیشرفته ترین سیستم تعلیق در پیکاپ های صفر کیلومتر بازار ایران، در این محصول گروه بهمن دیده می شود.
برند | بهمن |
مدل | G9 |
کلاس بدنه | پیکاپ |
سال تولید | ۱۴۰۲ |
حجم موتور | 1996 سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژ |
قدرت | ۲۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | --- |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک AT |
انتقال قدرت | دو دیفرانسیل |
تعلیق جلو | دابل ویشبون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۵۳۹۳ میلی متر |
عرض | ۲۰۴۵ میلی متر |
ارتفاع | ۱۹۶۵ میلی متر |
فاصله محوری | 3230 میلی متر |
وزن | 2060 کیلوگرم |
حجم باک | ۸۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۸۵/70R17 |
برند نشان مادر | ZX auto |
کشور سازنده | ایران - چین |
در محور عقب بهمن G9 قفل دیفرانسیل اتوماتیک وجود دارد و راننده می تواند در شرایط مورد نظر، این خودرو را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دهد. بهمن جی ۹ وزن خالص ۲۰۶۰ کیلوگرم را دارد و می توان نزدیک ۵۰۰ کیلوگرم بار را در فضای عقب این خودرو قرار داد.

کابین و امکانات پیکاپ بهمن G9
کابین بهمن G9 سبکی شبیه به آمریکایی ها را دارد. رودری های G9 با وجود اینکه متریال عجیبی ندارند. اما سعی شده است تا با طراحی دستگیره ها و دکمه ها سبکی خشن به سرنشینان القا شود. صندلی های G9 بزرگ طراحی شده اند و کنسول میانی عریضی را در این خودرو می بینیم. همچنین غربیلک فرمان هم سبکی درشت را دارد. داشبورد هم با دکمه های بزرگ و نمایشگر افقی طراحی شده است. به طور کل می توان گفت که بهمن G9 در کابین هم سعی دارد تا حس بزرگ بودن خودرو را به سرنشینان القا کند و سبکی کپی شده از غیر چینی ها را دنبال کند.
بهمن G9 به عنوان یک پیکاپ آفرودی امکاناتی دارد که تا حدی حس به روز بودن را به راننده ارائه می دهد. جلو آمپر دیجیتال، دسته دنده الکتریکی، نور پردازی کابین و … از جمله مواردی بوده که در القای حس لوکس بودن به G9 کمک کرده است.
مالکان پیکاپ بهمن G9 می توانند امکاناتی مانند صندلی های برقی جلو و با گرمکن، چهار کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، اخطار برخورد از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، کولباکس، تهویه الکتریکی، استارت دکمه ای، نورپردازی کابین، شارژر بی سیم تلفن همراه، آینه حساس به نور، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها، دسته دنده الکتریکی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و… را تجربه کنند.

رقبای بهمن G9
در حال حاضر بهمن G9 رقیب آنچنانی را در بازار ندارد. در بحث اتوماتیک بودن و توان حرکتی، می توان فوتون تونلند اتوماتیک G7 را رقیب پیکاپ جدید گروه بهمن دانست. همچنین خودروهایی مانند KMC T8، مکث کلوت اتوماتیک، آمیکو آسنا توربو و… هم به عنوان رقبای قیمتی بهمن جی ۹ شناخته خواهند شد. البته نباید جک T8 یا همان KMC T8 را هم فراموش کرد که در آینده نزدیک توسط کرمان موتور به بازار ایران می آید.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | چهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خطی - اخطار برخورد از جلو |
امکانات رفاهی | صندلی های برقی جلو - گرمکن صندلی های جلو - شارژر بی سیم تلفن همراه - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها (2H-4H-4L) - رینگ آلومینیومی - سنسور نور - سنسور باران - چراغ روشنایی روز - دسته دنده الکتریکی - فرمان کمکی برقی - تنظیم حالت رانندگی - کروز کنترل - تریم داخلی چرم مصنوعی - نور پردازی کابین - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶۰ درجه - سنسور پارک جلو و عقب - جلو آمپر دیجیتال - قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - تنظیم نرمی و سفتی تعلیق خودرو در ۸ حالت |
مزایا و معایب
مزایا | سیستم تعلیق پیشرفته - وجود تعلیق مولتی لینک در بخش عقب - جعبه دنده خوب - کابین جادار و راحت - سواری به نسبت نرم - استفاده از جعبه دنده ساخت ZF |
معایب | دوربین ۳۶۰ درجه نه چندان با کیفیت - متریال نه چندان خوب اجزای کابین - ظرفیت باربری کمتر از رقبا - ابعاد بزرگ برای ترددهای شهری |
قیمت بهمن G9
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۲۹) | ۳,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۲۹) | ۲,۵۹۸,۳۰۰,۰۰۰ تومان |
گالری تصاویر پیکاپ بهمن جی ۹









سوالات متداول
بهمن G9 به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ TGDi با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT توان را به چهار چرخ جی ۹ می رساند.
صندلی های برقی جلو و با گرمکن، چهار کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، اخطار برخورد از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، کولباکس، تهویه الکتریکی، استارت دکمه ای، نورپردازی کابین، شارژر بی سیم تلفن همراه، آینه حساس به نور، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها، دسته دنده الکتریکی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و… از جمله امکانات بهمن G9 است.
داداش از لحاظ دوام فوتون اتوماتیک بهتره یا این
چون از نظره فضای کابین فوتون کوچیک تره یه خورده ادم اذیت می شه مخصوصاََ افراده صندلی عقب از اون طرف فوتون موتور بورگوارد المان رو داره که …
آلمان کجا بود عزیزم
بورگوارد همش چینه
آقا شما خودتون باشید از بین G9 , G7 , T9 و هایلوکس کارکرده با این قیمت کدوم رو انتخاب میکنید؟
بنظر می رسه بر اساس سابقه فوتون بهتر عمل کنه
سپاسگزارم آقای پاداش عزیز
ایکاش آقای دلاور و آقای چوکام هم نظر میدادن
مزخرفه ماشینش همون وانت ونیسان بهتره
با سلام تا ببینیم قیمت رو چند میزارن انشاالله که دوباره قیمتی نزارن که جوانها حسرت بخورن 🤦
های لوکس کارکرده،لااقل ارزشی داره….خودرو سازی های چینی ها،دقیقا مثل تفنگ سازی پاکستانی ها ست…..
تویوتا کجا قابل مقایسه با این تولیدات چینی…..
عمری ماشین هست،تویوتا وایمن
ای کاش شرایطی میزاشتن مایی که علاقه به این نوع ماشینا داریم با پیش پرداخت کمی و اقساط بلند مدت بشه خرید ن اینکه بخایم حسرتشو بخوریم و بعضی افراد خاص بهان سوار شن
بنظرم پیکاپ G9 خوبه چون چند سال دیگه اوراق میشه موتور و گیربکس عوض میکنم دوج رم نو میندازم هم بازسازی میکنیم 🥰♥💕