شاسی هوشمند شیائومی با پیشرانه ۲۰۵۴ اسب بخاری و فناوریهای پیشرفته معرفی شد

شیائومی با معرفی یک شاسی بسیار مدرن و هوشمند، مرزهای فناوری در مدلهای برقی را به سطح جدیدی رسانده است. سیستم تعلیق فعال، امکان نصب چهار موتور قدرتمند، سیستم ترمز الکترو مکانیکی ۴۸ ولتی و سیستم فرمان برقی از ویژگیهای کلیدی این شاسی به شمار میروند. جالب اینکه در صورت نصب هر چهار موتور، میزان خروجی پیشرانه خودروهای مجهز به این شاسی به ۲۰۵۴ اسب بخار میرسد.
سه سال تحقیق و توسعه برای توسعه شاسی پیشرفته شیائومی
شاسی جدید شیائومی نتیجه سه سال تحقیق و توسعه بی وقفه میباشد. این شاسی با ترکیب الگوریتمهای کنترلی پیشرفته و سختافزارهای بروز کمپانی معروف بوش طراحی شده است. به گفته شیائومی سیستم تعلیق فعال به کار رفته در این شاسی، راحتی و کنترل بهتری را فراهم میکند. در هر گوشه این شاسی از یک منبع قدرت ۴.۶ کیلو واتی مستقل استفاده شده؛ این منبع وظیفه دارد با تأمین نیروی لازم، سیستم تعلیق را در تطبیق آنی با شرایط پیش رو یاری کند. نتیجه این کار، افزایش پایداری و کاهش حرکات بدنه در سر پیچها، هنگام شتاب گیری و ترمزهای ناگهانی است.
عملکردی بینظیر با چهار موتور قدرتمند
شاسی پیشرفته شیائومی به چهار موتور – دو موتور V8 جدید و دو موتور قبلی – مجهز است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این موتورها با همکاری هم ۲۰۵۴ اسب بخار قدرت تولید میکنند. این خروجی فوقالعاده نوید شتاب گیری سریع و پاسخگویی بینظیر را میدهد و نشان از آن دارد که شاید روزی خودرویی سریعتر از SU7 اولترا توسط شیائومی تولید شود.
بهرهگیری از فناوری ۴۸ ولتی
ساختار ۴۸ ولتی این شاسی که پیش تر توسط تسلا در سایبرتراک معرفی شده، امکان کنترل خطی ترمز و فرمان را فراهم کرده است. در این سیستم، اتصالات هیدرولیکی و مکانیکی سنتی حذف شده و کنترلها به صورت نرمافزاری انجام میشود. این راهکار باعث دستیابی به نسبتهای تطبیقی برای فرمان و نیروی ترمز شده؛ به واسطه این ویژگی، دقت و پاسخ دهی خودرو در مواجه با شرایط مختلف افزایش مییابد.

بهرهوری انرژی و اتصال به دستگاههای هوشمند
شاسی جدید شیائومی با کاهش دمای ترمز و افزایش برد حرکتی، راندمان انرژی را بهبود میبخشد. این شاسی به طور کامل با اکوسیستم شیائومی یکپارچه شده و امکان اتصال خودرو به مجموعهای از دستگاههای هوشمند را به ارمغان میآورد.
کمپانی بزرگ چینی با شاسی هوشمند خود، مسیر جدیدی را در دنیای خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است. این شاسی ثابت میکند که شیائومی آمادگی لازم برای به چالش کشیدن رقبای مطرح بینالمللی را دارد.
چیزی که من قبلنا بهش فکر میکردم اونا دارن اجرایی میکنن
همین سیستم ترمز با یه برعکس کردن قطب های منفی و ثبت موتور اتفاق میفته و بهتر از دیسک و هیدولیک ماشینو نگه میزاره
آفرین مهندس!
کار کمپانی شیامی در حال حاضر تولید خودرو نیست اینکه شیامی هر چند وقت یه بار خودرویی را تولید میکنه در تعداد محدود و برای معرفی در نمایشگاه های بین المللی فقط داره دون پاشی میکنه و توانایی های خودشو نشون میده تا سرمایه گذاردر سرتاسر دنیا پیدا کنه تا از اواخر ۲۰۲۵یا اوایل ۲۰۲۶کارکمپانی تولیدات خودرو خود را بزنه این شرکت با این تفکر داره میاد جلو که همانند گوشی های موبایلش خودرو هاشم به یک برند معتبر و به صرفه و حتی پیشرفته تر از خودرسازان برند روز بشه همین طوری که گوشی هاش از نظر امکانات حتی بالاتر از سامسونگ هستن و با قیمت پایین تر از سامسونگ ودرآینده خودروهایی را به بازار میده پیشرفته تر از بنزو بی ام وه و….وبانصف قیمت این خودرو ها