شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودرو را داده است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ایران خودرو و سایپا اظهار میکردند نزدیک به دو سال است قیمتهای آنها افزایش پیدا نکرده و این در حالی است که ۸۰ درصد بازار در اختیار این دو شرکت است. در پی این اعتراض شورای رقابت مجوز افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت را به آنها داده و در همین حال مجلسیها بر تقویت واردات تاکید دارند.
به گزارش آخرین خودرو به نقل از ایلنا، روحالله عباس پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعهد دو خودروساز دولتی کشور بر افزایش تولید خبر داد و گفت: ایران خودرو و سایپا اظهار میکردند نزدیک به دو سال است قیمتهای آنها افزایش پیدا نکرده و این در حالی است که ۸۰ درصد بازار در اختیار این دو شرکت است، در پی این اعتراض شورای رقابت مجوز افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت را به آنها داده است و در همین حال مجلسیها بر تقویت واردات تاکید دارند و بر این باور هستند که قیمت بالا و کیفیت پایین دو چالش صنعت خودروی کشور است، به همین دلیل در بودجه سال ۱۴۰۲ خواهان واردات خودروهای نو و کارکرده شدند تا این سیاست تاثیرات خود را بر قیمت و کیفیت خودروهای داخلی بگذارد و یک فضای رقابتی در بازار خودروی کشور ایجاد شود.
وی افزود: افزایش قیمت بنا بر درخواست تولیدکنندگان رقم خورد و حالا خودروسازان متعهد شدهاند تولید خود را افزایش دهند، وزیر صمت هم به تازگی در نشستی که با اعضای کمیسیون صنایع مجلس داشتند از لزوم افزایش تولید گفتند.
سخنگوی کمیسیون صنایع درباره احتمال زیان ده بودن این دو خودروساز گفت: سایپا در گزارش خود از سوددهی ۲۰۰۰میلیاردی خبر داده بود و خبری از زیان دهی نبود.
عباس پور تصریح کرد: تنها راه تنظیم بازار خودرو افزایش واردات و در همین حال آزادسازی قیمتگذاری خودرو است تا خودروسازان بتوانند سود خود را از حاشیه بازار کسب کنند اگر این اتفاق بیفتد تقاضا برای خودرو به عنوان کالایی سرمایهای کاهش پیدا میکند؛ اکنون خودروسازان میگویند وقتی مواد اولیه را با قیمتهای بازار آزاد تهیه میکنند نباید محصول خود را با قیمت دستوری بفروشند.
وی خاطرنشان کرد: مجلس در مورد واردات خودروهای دست دوم قانون تصویب کرده و دولت لایحه آورده که خودروهای تا پنج سال کار کرده وارد شود، مجلس همچنین با واردات خودروهای لوکس موافق است.
کدام مجلس.. مگر ما مجلس کا آمد هم داریم همه ارگانهای دولتی توجیه کننده ضعف های خود بوده و همه با هم در سر کیسه کردن مردم دست به یکی هستند مگر میشود یک روزه خودرو هفت صد میلیونی بشه نه صده بیست سی میلیون.. بعد هم بگن ما کمتر از درخواست خودرو ساز افزایش قیمت تایید کردیم
متاسفانه هیچ کس دلش به حال این مردم نمیسوزه آخه با کدوم درآمد میشه این خودرو ها رو خریداری کرد بخدا مردم دیگه به ته دیگ رسیدن ریالی حقوق میگیریم دلاری خرج میکنیم.
چرا یک شبه اینقد قیمت ها رو افزایش دادین؟ ی کارگر بدبخت از کجا بیاره ماشین لگن های شما رو بخره؟ چرا خودرو وارد نمیکنین؟ این دوتا خودرو ساز رو تعطیل کنین؟ تعرفه خودروهای وارداتی رو بردارید به جاش همون خودروهای دسته دوم خارجی وارد کنید بهتر از این لگن هاس که به دلار به ملت ایران میندازین
دولت باید ملزم میکرد خودرو سازها تعهدات خودشون رو تا آخرسال انجام میدادند وبعد گران میکردند وواردات ارزان قیمت هم انجام میدادند تا مردم اون موقع آزادانه انتخاب میکردند
ابن دولت ناکارآمد آمده فقط جیب خالی حکومت رو از مجیب مردم بدبخت پر کنه
دولت باید ملزم میکرد خودرو سازها تعهدات خودشون رو تا آخرسال انجام میدادند وبعد گران میکردند وواردات ارزان قیمت هم انجام میدادند تا مردم اون موقع آزادانه انتخاب میکردند
ابن دولت ناکارآمد آمده فقط جیب خالی حکومت رو از جیب مردم بدبخت پر کنه
مردم رو مجبور می کنید این آهن پاره های بی کیفیت رو با قیمت های فضایی بخرند و اجازه واردات خودروهای با کیفیت رو نمی دهید .خدا ازتون نگذرد به خاطر ظلمی که به مردم می کنید
در دوسال گذشته به عناوین مختلف افزایش قیمت وجود داشته مثل تغییر نام خودرو یا حتی یک پلاس به اسم خودرو باعث افزایش ۲۰۰میلیونی شد مثل تارا v1 و تارا v1 پلاس ، افزایش قیمت همان گرانی است .مثل توالت و مستراح و wc همش یک مفهوم دارد
مجلس آمریکا واسرائیل وانگلیس اگه بهشون پیشنهاد بدن بیشتر هوای مردم ضعیف ومتوسط مارو دارن تا این مجلس انگاری با مردم ایران دشمنی دارن بابا شما خیر سرتون نماینده اکثریت مردم هستید حداقل یک مصوبه اجرایی کنید مردم باور کنن با ماهستین خودرو خارجی هر کارت ملی یکی دست دوم واسه خودش بیاره هم که طبق معمول دروغ و وعده سر خرمن بود