بررسی موتورسیکلت ترایومف Speed Twin 1200 مدل ۲۰۲۵

فناوری جدید، قدرت بیشتر در مدل جدید RS تواناییهای جدیدی را در Speed Twin 1200 از ترایومف آشکار میکند ترکیب ظاهر کلاسیک با عملکرد مدرن، مدتها است که موفقیتی تضمینشده برای مدل Speed Twin 1200 از Triumph بوده است. اکنون با توقف تولید مدل Thruxton، این موتورسیکلت به گزینهای اسپرتتر در میان خط تولید سبک رترو تبدیل شده است. در حالی که ظاهر آن همچنان جذابیت کلاسیک خود را حفظ کرده، تکنولوژی مدرن، از جمله نمایشگر قابل اتصال به تلفن همراه در مدل جدید و پیشرفته RS، آن را بهروز کرده است.
این موتورسیکلت، با استایلی زیبا و جذاب، لذت زیادی در سواری ارائه میدهد، هرچند قیمت بالای آن ممکن است برای برخی دلسردکننده باشد.
طراحی
مجموعه موتورسیکلتهای مدرن کلاسیک Triumph همواره ترکیبی پیشرو از طراحی سنتی و امکانات مدرن بوده است. این موتورسیکلتها با طراحی زیبا، جزئیات مدرنی مانند خنککننده مایع و سیستمهای کاهش آلایندگی را به طور ماهرانه پنهان میکنند. اگرچه در نگاه اول تفاوت زیادی با مدل Speed Twin ۱۲۰۰ عرضهشده در سال ۲۰۱۹ ندارد، اما نسخه ۲۰۲۵ قدم بزرگی به سمت مدرنتر شدن برداشته است.

این نسخه، ظاهر محبوب گذشته را حفظ کرده، اما موتور را با استانداردهای جدید Euro5+ سازگار کرده و امکانات الکترونیکی مانند کنترل کشش در پیچها و سیستم ABS را افزوده است. همچنین، نمایشگر دوگانه قبلی با یک نمایشگر تکی و قابل اتصال به اپلیکیشن جایگزین شده است. مخزن سوخت نیز تغییر شکل داده و گرافیکهای جدیدی به آن اضافه شده است که ممکن است با ظاهر سنتی آن کمی ناهماهنگ باشد. توقف تولید مدل Thruxton فرصتی را برای ترایومف فراهم کرده است تا نسخهای متمرکزتر به نام RS را با تعلیق پیشرفتهتر، موقعیت سواری اسپرتتر و تغییرات دیگر ارائه دهد. بنابراین، آنچه در زیر ظاهر آشنا نهفته است، از آنچه در نگاه اول به نظر میرسد، پیچیدهتر است.

موقعیت سواری
ترایومف Speed Twin 1200 اگرچه از مدل Speed Twin 900 مبتنی برBonneville که برای سال ۲۰۲۵ نیز بهروزرسانی شده بزرگتر و پیشرفتهتر است، اما همچنان حس جمع و جور و دسترس پذیری دارد. ارتفاع صندلی ۸۰۵ میلیمتر آن، اگرچه بلند به نظر میرسد، اما در عمل به راحتی قابل دسترسی است و موقعیت سواری آن برای طیف وسیعی از اندازهها و فیزیکها مناسب است. تغییرات جزئی در موقعیت فرمان و رکابها ایجاد شده است. در مدل RS، رکابها عقب تر و بالاتر و فرمان جلوتر قرار گرفتهاند تا حس سواری اسپرتتری ارائه دهند. با این وجود، موقعیت سواری همچنان نسبتاً راحت و عمودی است و امکان نصب فرمان اسپرتتر نیز از طریق نمایندگیها وجود دارد.

کاربرد پذیری
ترایومف طیف گستردهای از لوازم جانبی را برای Speed Twin 1200 عرضه کرده است و تقریباً سه چهارم خریداران از این امکانات استفاده میکنند. با این حال، حتی با اضافه کردن این لوازم جانبی، این موتورسیکلت هرگز برای سفرهای طولانی یا رفتوآمدهای روزمره طراحی نشده است. به دلیل طراحی بدون پوشش، استفاده در بزرگراهها ممکن است به دلیل قرارگیری در معرض باد برای راننده و سرنشین دشوار باشد. نمایشگر جدید امکان اتصال به تلفن همراه و استفاده از ناوبری و امکانات دیگر را فراهم میکند، اگر تمایل به استفاده از آنها داشته باشید.
عملکرد فنی و ترمزها
پایه و اساس هر دو مدل استاندارد و RS یکسان است و بر پایه تنظیمات بهروزرسانیشدهEuro5+ برای موتور دوقلوی خطی ساخته شدهاند. توان خروجی اکنون به ۱۰۵ اسب بخار افزایش یافته است، اما گشتاور ۱۱۲ نیوتن متر شخصیت موتور را تعریف میکند. این موتورسیکلت با صدای عمیق اگزوز و انعطافپذیری بالا، در هر دندهای به خوبی شتاب میگیرد.
اگرچه وزن آن زیاد است، اما عملکرد آن هرگز کند احساس نمیشود و استفاده از تمام توان آن بسیار لذتبخش است. سیستم ترمز مدرن آن شامل کالیپرهای چهار پیستونه شعاعی در جلو است. در مدل استاندارد، ترمزها با برند Triumph جایگزین Brembo شدهاند، اما همچنان کارایی قابل قبولی دارند. در مدل RS، ترمزهای پیشرفتهتر حس بهتری ارائه میدهند.

موتور و سیستم انتقال قدرت:
نوع: دوقلوی موازی با خنککننده مایع، ۸ سوپاپ، تک میل سوپاپ بالا (SOHC)، ترتیب احتراق ۲۷۰ درجه
حجم: 1200 سیسی
قطر سیلندر: ۹۷.۶ میلیمتر
کورس پیستون: ۸۰.۰ میلیمتر
نسبت تراکم: ۱۲.۱:۱
حداکثر توان: ۱۰۵ اسب بخار (103.5 bhp یا ۷۷.۲ کیلووات) در 7750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۱۲ نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
سیستم سوخترسانی: تزریق سوخت چند نقطهای با کنترل الکترونیکی دریچه گاز، دارای سه حالت رانندگی
اگزوز: سیستم اگزوز دو به دو از جنس استیل برس خورده با دو صدا خفه کن استیل برس خورده
انتقال نهایی: زنجیر X-ring
کلاچ: چند صفحهای خیس با مکانیزم لغزش و کمک
گیربکس: ۶ سرعته
ابعاد و وزنها
طول: 2073 میلیمتر
عرض (با فرمان): ۷۹۲ میلیمتر
ارتفاع بدون آینه: 1127 میلیمتر
ارتفاع زین: ۸۱۰ میلیمتر
فاصله میان دو محور: 1414 میلیمتر
زاویه دو شاخ: ۲۲.۶ درجه

وزن خالص (با سوخت): ۲۱۶ کیلوگرم
ظرفیت باک سوخت: ۱۴.۵ لیتر
سواری و هندلینگ
اگرچه ظاهر ترایومف Speed Twin کلاسیک است، اما نحوه سواری آن کاملاً مدرن است. هندسه این موتورسیکلت نسبت به BMW R12 NineT تیزتر و چابکتر است و حتی با وجود وزن مشابه، حس سبکی و چابکی بیشتری ارائه میدهد. مدل استاندارد از دو شاخ های غیرقابل تنظیم و کمک فنرهای عقب قابل تنظیم برای پیش بار استفاده میکند، اما همچنان بین راحتی و کنترل تعادل خوبی برقرار کرده است. در مدل RS، کمک فنرهای Öhlins، لاستیکهای اسپرت Metzler Racetec RR و موقعیت سواری متمرکزتر، تجربهای پیشرفتهتر و دقیقتر ارائه میدهند. این تغییرات، سواری با مدل RS را روانتر و جذابتر کرده و شما را ترغیب میکنند که کمی سختتر و سریعتر رانندگی کنید.

چرا بخریم؟
ترایومف Speed Twin 1200 موتورسیکلتی است که میتواند با هر مدل مدرن دیگری رقابت کند و در عین حال جذابیت کلاسیک خاص خود را حفظ کرده است. این ترکیب استایل و عملکرد آن را به انتخابی مناسب برای کسانی تبدیل میکند که به دنبال سواری لذتبخش و ظاهری چشمگیر هستند.
