شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰

تست زمستانی؛ مقایسه شارژدهی باتری پولستار ۳، پورشه ماکان و آئودی Q6 e-tron

منتشر شده در 20 آذر 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
شارژدهی آئودی Q6 e-tron

یک کانال یوتیوبی به تازگی با انجام تستی جالب، عملکرد سه شاسی‌بلند الکتریکی پولستار ۳ نسخه دو موتوره برد طولانی، آئودی Q6 e-tron کواترو و پورشه ماکان ۴ را ارزیابی کرده است. این تست با هدف بررسی شارژدهی باتری و مقایسه میزان مسافت قابل پیمایش مدل‌های مذکور در روزهای سرد سال انجام شده است.

مسیر تست و شرایط

تست جالب کانال یوتیوبی Kris Rifa در مسیری به طول ۱۹۵ کیلومتر که شامل بزرگراه‌ها و جاده‌های روستایی بوده، برگزار شده است. دمای هوا در جریان تست منفی ۲ درجه سانتی‌گراد و سرعت خودروها در تمام مسیر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بوده؛ ضمن اینکه هر سه راننده دمای کابین را روی ۲۱ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده‌اند. برای افزایش دقت و کنترل بهتر متغیرها، خودروها به صورت چرخشی توسط رانندگان مختلف هدایت شده‌اند تا سبک رانندگی تأثیری بر نتایج نداشته باشد.

یک تست جالب زمستانی ؛ مقایسه شارژدهی باتری پولستار ۳، پورشه ماکان و آئودی Q6 e-tron

پیروزی غیرمنتظره پولستار ۳

پورشه ماکان و آئودی Q6 e-tron از پلتفرم مشترکی بهره می‌برند، به همین خاطر انتظار بر این بوده که این دو مدل عملکرد مشابهی به نمایش بگذارند. در عمل هم این اتفاق افتاده است. پولستار ۳ به دلیل استفاده از باتری بزرگ‌تر برگ برنده را در این مقایسه داشته و قبل از شروع تست پیش‌بینی شده عملکرد بهتری ارائه کند. هرچند در ابتدای مسیر، این شاسی‌بلند خوش‌ استیل بیشترین مصرف انرژی را نشان داده، اما در ادامه این روند تغییر یافته و پولستار ۳ توانسته بر رقبای آلمانی خود غلبه کند.

شارژدهی باتری پولستار ۳

پس از پایان تست، پولستار ۳ موفق شده ۳۶۲ کیلومتر مسافت را در هوای سرد زمستانی طی کند. آئودی Q6 e-tron با پیمایش ۳۵۷ کیلومتر مسافت دوم و پورشه ماکان ۴ با برد ۳۳۸ کیلومتر در جایگاه سوم ایستاده است. به گفته برگزارکنندگان تست، مصرف انرژی پورشه به دلیل رینگ‌های ۲۱ اینچی بالاتر از رقبا بوده و این امر یکی از عوامل شکست آن در برابر رقبا محسوب می‌شود.

مقایسه سرعت شارژ شدن باتری

در بخش شارژ شدن باتری، تفاوت‌ در معماری خودروها کاملاً مشهود بوده؛ پورشه ماکان بدون پیش‌گرمایش باتری، دچار چالش شده و سرعت شارژ آن به رقم مأیوس‌کننده ۳۰ کیلووات محدود گشته است. باتری پولستار ۳ به لطف معماری ۴۰۰ ولتی توانسته با سرعت ۸۰ کیلووات شارژ شود. در این بخش آئودی Q6 e-tron خوش درخشیده و باتری آن با سرعت شارژ ۱۰۰ کیلووات بهترین عملکرد را داشته است.

شارژ باتری خودرو

تست کانال یوتیوبی Kris Rifa نشان می‌دهد پولستار ۳، با وجود قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا، عملکردی بهتر در زمینه مصرف انرژی دارد. این شاسی‌بلند برقی ثابت کرده که در شرایط واقعی، توان رقابت با رقبای بزرگ آلمانی را دارد و می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای مشتریان باشد.

در جدول زیر می‌توانید مسافت پیموده شده و سرعت شارژ سه مدل را به تفکیک مشاهده نمایید.

پولستار ۳آئودی Q6 ای-ترونپورشه ماکان ۴
برد حرکتی۳۶۲ کیلومتر۳۵۷ کیلومتر۳۳۸ کیلومتر
سرعت شارژ۸۰ کیلووات۱۰۰ کیلووات۳۰ کیلووات
مقایسه سرعت شارژ خودرو
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X