شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰

لادا نیوا اسپرت معرفی شد ؛ شاسی بلند کهنسالی که یاد جوانی کرده است

منتشر شده در 05 دی 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
لادا نیوا اسپرت

شاسی‌بلند لادا نیوا از سال ۱۹۷۷ بی‌ وقفه تولید می‌شود، اما روس‌ها با بروز آوری‌ های مداوم سعی کرده‌اند این خودرو را در چرخه رقابت حفظ کنند. در بروز آوری اخیر این شاسی‌بلند کهنسال، شاهد معرفی نسخه‌ای جدید با نام اسپرت هستیم! از نظر کمپانی لادا، این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد از چهره‌ای جذاب‌تر و بروزتر برخوردار است! در بخش فنی تغییرات محسوس‌تر بوده و پیشرانه این نسخه قدرت بیشتری تولید می‌کند.

مشخصات فنی لادا نیوا اسپرت

نسخه استاندارد از لادا نیو در زیر کاپوت خود یک موتور ۱.۷ لیتری بنزینی دارد. این موتور ۸ سوپاپ بوده و تنها ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخه اسپرت از لادا نیوا این موتور جای خود را به یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ داده است. این موتور توانایی تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. هر چند این میزان خروجی برای خودرویی آفرودی اصلاً قابل توجه نیست، اما در مقایسه با خروجی نسخه استاندارد جهشی بزرگ به حساب می‌آید. در کنار استفاده از موتور جدید، گیربکس ۵ سرعته دستی و سیستم کلاچ در نسخه اسپرت از لادا نیو تقویت شده است. 

مشخصات لادا نیوا اسپرت

تغییرات نمای ظاهری

لادا نیوا اسپرت از نظر ظاهری نیز دستخوش تغییراتی شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به نصب رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید، متورم شدن گلگیرها، استفاده از شکاف روی کاپوت، نشان اسپرت قرمز رنگ روی جلو پنجره و بهره‌گیری از چراغ‌های LED اضافی در نمای روبرو اشاره کرد.

طراحی لادا نیوا اسپرت

جزئیات اسپرت و امکانات جدید در کابین

در داخل کابین، ترکیب رنگ مشکی و قرمز به کار رفته است. صندلی‌ها با دوخت قرمز و فرمان و اهرم‌ دنده با جزئیات مشابه طراحی شده‌اند. امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، آینه‌ها و شیشه‌های برقی نیز در این شاسی‌بلند سالخورده وجود دارند، اما به نظر می‌رسد سیستم صوتی موجود نبوده و باید به صورت جداگانه نصب شود.

کابین لادا نیوا اسپرت

قیمت و زمان عرضه

اگرچه لادا هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت نهایی نیوا اسپرت را اعلام نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود قیمت این نسخه از مرز ۲ میلیون روبل (حدود ۲۰ هزار دلار) عبور کند. اگر این پیش‌بینی درست از آب دربیاید، این نسخه به گران‌ترین مدل حاضر در خط تولید نیوا تبدیل خواهد شد.

قدرت موتور۱۲۲ اسب بخار
گشتاور۱۵۱ نیوتن‌متر
سیستم انتقال قدرتچهارچرخ محرک دائم
رینگ‌ها۱۶ اینچی آلیاژی
نوع گیربکسپنج سرعته دستی
قیمت پیش‌بینی‌شدهبالاتر از ۲ میلیون روبل (۲۰ هزار دلار)
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X