%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰

شورولت کوروت افسانه‌ای آماده فروش ؛ شاهکار کلاسیک آمریکایی راهی حراجی میشود

منتشر شده در 15 دی 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
شورولت کوروت افسانه‌ای

یکی از معروف‌ ترین مدل‌های مسابقه‌ای شورولت کوروت قرار است به زودی راهی گاراژ مالکی جدید شود. این خودروی بسیار زیبا و جذاب یک دستگاه SS Project XP-64 است که توسط حراجی معروف RM Sotheby’s در روزهای پایانی ماه فوریه به فروش خواهد رسید. پیش‌بینی شده این شاهکار آمریکایی با قیمتی بین بین ۵ تا ۷ میلیون دلار معامله شود.

داستان پیدایش شورولت کوروت SS Project XP-64

شورولت کوروت SS Project XP-64 توسط زورا آرکوس-دانتوف خلق شده و بدون شک آن را باید نمادی از اوج مهندسی و طراحی شورولت دانست. پس از موفقیت آرکوس-دانتوف در مسابقات اتومبیلرانی استقامت، شورولت به سراغ او رفت و ماموریت ساخت خودروی مسابقه‌ای جدید کمپانی را به وی محول کرد.

شورولت کوروت SS Project XP-64

آرکوس-دانتوف باید همه چیز را از صفر شروع می‌کرد. در ابتدا جنرال موتورز ایده نصب موتور شورولت روی یک دستگاه جگوار E تایپ را مطرح نمود، اما او علاقه‌ای به این ایده نشان نداد، چرا که طرح خیلی بزرگ‌تری را در سر داشت. این امر موجب شد وی پروژه‌ای مخفیانه را در مرکز مهندسی شورولت آغاز کند. ماحصل این پروژه که ساخت و آزمایش آن فقط پنج ماه به طول انجامید، چیزی شد که در تصاویر مشاهده می‌کنید.

فروش شورولت کوروت SS Project XP-64

شورولت کوروت SS Project XP-64 از شاسی فضایی بسیار سبک‌وزن که از کروم-مولیبدن ساخته شده، بهره می‌برد. برای کاهش وزن هر چه بیشتر، بدنه این خودرو جنسی از منیزیم دارد، ضمن اینکه به منظور دستیابی به آیرودینامیکی بهینه‌تر، تمامی قسمت‌های بدنه سیال طراحی شده‌اند. بد نیست بدانید این تدابیر باعث شده وزن خشک کوروت SS Project XP-64 تنها ۸۳۹ کیلوگرم باشد، یعنی تقریباً ۴۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از کوروت‌های تولیدی آن زمان.

نمای پشت شورولت کوروت SS Project XP-64

نیروی شورولت کوروت SS Project XP-64 توسط یک موتور ۲۸۳ اینچ مکعبی (معادل ۴.۶۳ لیتر) هشت سیلندر تأمین می‌شود. این موتور به سرسیلندرهای آلومینیومی و سیستم تزریق سوخت مجهز بوده و حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۴ سرعته دستی به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

مشخصات شورولت کوروت SS Project XP-64

عمر مسابقه‌ای بسیار کوتاه

کوروت SS Project XP-64 در مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ ۱۹۵۷ اولین حضور خود را تجربه کرد. هرچند توانایی دستیابی این خودرو به سرعت‌های بالا از همان ابتدا مشخص بود، اما مشکلات فنی و گرمای بیش ‌از حد کابین که ریشه در بدنه منیزیمی داشت، باعث شد در همان مسابقه بازنشسته شود. برنامه شورولت برای بهبود این خودرو و شرکت در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز نیز در همین سال به دلیل توقف حمایت کارخانه‌ای از مسابقات، به سرانجام نرسید.

کابین شورولت کوروت SS Project XP-64

زندگی دوم شورولت کوروت SS Project XP-64 در موزه

با وجود عمر مسابقه‌ای بسیار کوتاه، کوروت SS Project XP-64 به فراموشی سپرده نشد. آرکوس-دانتوف در سال ۱۹۶۷ این خودرو را به موزه ایندیاناپلیس موتور اسپیدوی اهدا کرد تا به یکی از ستاره‌های اصلی موزه و نمایشگاه‌های تاریخی آمریکا تبدیل شود. این خودروی افسانه‌ای اکنون آماده یافتن خانه‌ای جدید است و بدون شک، ارزش تاریخی و هنری آن تا دهه‌ها ماندگار خواهد بود.

قدرت شورولت کوروت SS Project XP-64

در جدول زیر می‌توانید مشخصات SS Project XP-64 را بار دیگر مرور کنید.

مشخصات کلیدی شورولت کوروت SS Project XP-64
سال ساخت۱۹۵۷
وزن خشک۸۳۹ کیلوگرم
قدرت موتور۳۰۰ اسب بخار
گیربکس۴ سرعته دستی
جنس بدنهمنیزیم
ارزش تخمینی۵ تا ۷ میلیون دلار
صندلی شورولت کوروت SS Project XP-64
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X