فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰

کاهش سن دریافت گواهینامه موتور به ۱۶ سال

منتشر شده در 13 بهمن 1403 ساعت 15:39
نویسنده آخرین خودرو
سن دریافت گواهینامه موتور

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در پی اصلاحات جدید آیین‌نامه صدور گواهینامه‌های رانندگی، از تغییرات قابل‌ توجه در فرآیند و سن لازم برای دریافت گواهینامه موتور سیکلت و تقسیم آن به ۴ گروه مختلف خبر داد. 

با توجه‌ به اینکه موتورسیکلت‌ها به‌ طور طبیعی مستعد بروز خطرات و تخلفات هستند، کنترل دقیق‌تر و رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبان می‌تواند در کاهش تصادفات مؤثر باشد. اگرچه محدودیت‌هایی نظیر حجم سیلندر کمتر و سرعت محدودتر برای موتورسیکلت‌ها اعمال شده است، اما همچنان توجه به قوانین و مقررات و گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر می‌تواند از وقوع حوادث جلوگیری کند.

به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت از ۱۸ به ۱۶ سال خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در پی اصلاحات جدید آیین‌نامه صدور گواهینامه‌های رانندگی، از تغییرات قابل‌توجه در فرآیند دریافت گواهینامه موتورسیکلت و تقسیم آن به ۴ گروه مختلف خبر داد. 

وی گفت: این تغییرات از دی‌ماه ۱۴۰۳ قابل‌اجرا بوده و برای متقاضیان گواهینامه موتورسیکلت شرایط جدیدی را فراهم می‌آورد. 

سردار حسینی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین تمامی متقاضیان دریافت گواهینامه موتورسیکلت پس از گذراندن آزمون‌های نظری، دوره‌های آموزشی، و تأیید سلامت جسمی و روانی، گواهینامه دریافت می‌کردند، افزود: با اصلاح این آیین‌نامه، گواهینامه‌های موتورسیکلت به چهار گروه تقسیم شده‌اند که هر گروه شرایط خاص خود را دارد. 

گروه‌های جدید گواهینامه موتورسیکلت: 

۱. گروه الف میم: این گروه ویژه موتورسیکلت‌های سبک‌تر است که شامل موتورسیکلت‌های بنزینی با حجم سیلندر حداکثر ۵۰ سی‌سی یا موتورسیکلت‌های برقی با توان حداکثر ۴ کیلووات می‌شود. این موتورسیکلت‌ها باید حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت داشته باشند و متقاضیان باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند. 

۲. گروه الف یک: این گروه شامل موتورسیکلت‌هایی است که حجم سیلندر آن‌ها بیش از ۱۲۵ سی‌سی یا توان آن‌ها بیشتر از ۱۱ کیلووات نباشد. متقاضیان این گروه باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند و به موتورسیکلت‌های باقدرت و حجم متوسط نیاز دارند. 

۳. گروه الف دو: این گروه به موتورسیکلت‌هایی اختصاص دارد که توان آن‌ها از ۳۵ کیلووات بیشتر نباشد. متقاضیان این گروه باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و قادر به استفاده از موتورسیکلت‌های قوی‌تر از گروه‌های قبلی هستند. 

۴. گروه الف: این گروه برای موتورسیکلت‌های خاص با شرایط ویژه در نظر گرفته شده است و متقاضیان باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشند تا بتوانند گواهینامه دریافت کنند. این گروه برای موتورسیکلت‌های سنگین‌تر و پرقدرت‌تر است. 

لزوم اقدامات جدید برای آموزشگاه‌های موتورسیکلت

سردار حسینی با تأکید بر اینکه آموزشگاه‌های موتورسیکلت در سراسر کشور باید برای ارائه خدمات به این چهار گروه گواهینامه درخواست خود را به پلیس راهور ارسال کنند، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آموزش‌ها و آزمون‌ها توسط پلیس راهور آماده است و آموزشگاه‌ها باید برای آموزش گروه‌های اول و دوم موتورسیکلت‌هایی با حجم سیلندر حداکثر ۵۰ سی‌سی فراهم کنند. 

بررسی نگرانی‌ها پیرامون کاهش سن برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نگرانی‌هایی که نسبت به کاهش سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت از ۱۸ به ۱۶ سال مطرح می‌شود، اظهار داشت: با توجه‌ به اینکه موتورسیکلت‌ها به‌ طور طبیعی مستعد بروز خطرات و تخلفات هستند، کنترل دقیق‌تر و رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبان می‌تواند در کاهش تصادفات مؤثر باشد. اگرچه محدودیت‌هایی نظیر حجم سیلندر کمتر و سرعت محدودتر برای موتورسیکلت‌ها اعمال شده است، اما همچنان توجه به قوانین و مقررات و گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر می‌تواند از وقوع حوادث جلوگیری کند. 

سردار حسینی ادامه داد: پلیس راهور امیدوار است که متقاضیان گواهینامه، به‌ویژه آن‌هایی که برای اولین‌بار تجربه رانندگی با موتورسیکلت را دارند، با رعایت دقیق‌تر قوانین و مقررات، در معرض خطرات احتمالی قرار نگیرند. 

توجه به قوانین و اهمیت آموزش برای کاهش تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: با رتبه‌بندی گواهینامه‌ها و نظارت دقیق‌تر بر آموزش‌ها، می‌توان شرایط کنترلی لازم برای بهبود وضعیت رانندگی موتورسواران فراهم آورد. توجه به قوانین و مقررات، به‌ ویژه در کلاس‌های آموزشی، از ضروریات این فرآیند است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X