%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰

تعرفه‌های جدید ترامپ صنعت خودروی آمریکا را با بحران ۳۳ میلیارد دلاری مواجه می‌کند

منتشر شده در 16 بهمن 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
تعرفه‌های جدید ترامپ

دولت آمریکا در نظر دارد تعرفه‌های جدیدی را بر واردات از کانادا، مکزیک و چین اعمال کند. با این کار واردات از کانادا و مکزیک مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهد شد، کالاهای وارداتی از چین هم تعرفه‌ای ۱۰ درصدی خواهند داشت. کارشناسان معتقدند چنین اقدامی تأثیر قابل‌ توجهی بر بازار خودرو خواهد گذاشت، چرا که طبق آمار ۲۷ درصد از کل واردات از مکزیک به آمریکا در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۴ شامل خودرو و قطعات مربوطه بوده؛ در مورد کانادا نیز ۱۲ درصد از کل واردات این کشور به آمریکا مربوط به صنعت خودرو بوده است. این ارقام وابستگی بالای صنعت خودروسازی آمریکا به دو کشور همسایه را نشان می‌دهند.

ضربه ۳۳ میلیارد دلاری به صنعت خودروی آمریکا

به گزارش آخرین خودرو، از دید یکی از تحلیلگران موسسه Nomura Securities، تعرفه‌های جدید موجب کاهش ۳۳ میلیارد دلاری سود عملیاتی خودروسازان در آمریکا خواهد شد. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم ۲۲ درصد از کل خودروهای فروخته‌شده در بازار آمریکا طی سال گذشته، در مکزیک یا کانادا تولید شده‌اند. با توجه به این موضوع باید گفت مدل‌هایی که در بازار ایالات متحده محبوب هستند، تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته و احتمالاً با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

کدام برندها از تعرفه‌های جدید بیشترین تأثیر را می‌پذیرند؟

طبق گزارش Nikkei Asia، این تعرفه‌ها بیشترین تأثیر را بر برند هایی مانند نیسان و هوندا خواهند گذاشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲۷ درصد از تمام مدل‌های به‌ فروش‌ رسیده نیسان در آمریکا تولید مکزیک هستند؛ ۱۳ درصد از مدل‌های هوندا نیز از همین کشور وارد ایالات متحده می‌شوند. بنابراین، اعمال تعرفه‌های جدید باعث خواهد شد تا قیمت این خودروها افزایش یابد. در نتیجه مصرف‌ کنندگان آمریکایی برای خرید محصولات این شرکت‌ها باید مبالغ بیشتری پرداخت کنند.

تعرفه خودرویی ترامپ

تعرفه‌های جدید نه‌تنها بر صنعت خودروسازی، بلکه بر بخش‌های دیگر نیز تأثیر خواهد گذاشت. آمریکا ۶۰ درصد از نفت مصرفی خود را از کانادا تأمین می‌کند و ۴۰ درصد از کل مواد معدنی و فلزات وارداتی این کشور در سال ۲۰۲۳ از کانادا وارد شده است. با افزایش هزینه‌ها، ممکن است قیمت بنزین و مواد اولیه تولید باتری خودروهای الکتریکی نیز افزایش پیدا کند، امری که طبیعتاً چالش‌های بیشتری برای صنعت خودروسازی ایجاد خواهد کرد.

سایو اوئنو، رئیس موسسه Mitsui & Co USA، در واکنش به این تعرفه‌ها اظهار داشته که چنین اقداماتی بیشترین فشار را به اقشار کم‌درآمد تحمیل خواهد کرد. وی گفته تعرفه‌ها مانند مالیات بر مصرف هستند و اثر منفی آنها بر طبقات کم‌درآمد بیشتر از سایر گروه‌های اجتماعی خواهد بود. از دید وی این سیاست جدید سبب خواهد شد که خریداران با بودجه محدود، دیگر قادر به تهیه خودروهای مورد نیاز خود نباشند.

خودروسازان به دنبال دور زدن تعرفه‌ها

در واکنش به این تغییرات، برخی خودروسازان در حال بررسی انتقال بخشی از تولید خود به داخل خاک آمریکا هستند تا از تعرفه‌ها در امان بمانند. طبق گزارش‌های منتشرشده از آلمان، دو برند پورشه و آئودی به دنبال راه‌هایی برای تولید برخی از مدل‌های خود در ایالات متحده هستند. بر اساس این گزارش، پورشه و آئودی ممکن است مدل‌های جدید خود را در کارخانه فولکس واگن واقع در تنسی، تولید کنند. همچنین، این احتمال وجود دارد آئودی از کارخانه جدیدی که در کارولینای جنوبی برای برند Scout می‌سازد، جهت مونتاژ برخی از مدل‌های خود استفاده کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X