%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

سبقت گیری شیائومی از تسلا در چین ؛ فروش SU7 از مدل ۳ فراتر رفت

منتشر شده در 01 اسفند 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
سبقت گیری شیائومی از تسلا در چین ؛ فروش SU7 از مدل ۳ فراتر رفت

ورود به بازار رقابتی خودروهای الکتریکی در چین اصلاً کار آسانی نبوده و با چالش‌های زیادی همراه است. شدت رقابت در این بازار به حدی بالاست که حتی کمپانی‌های بزرگ جهان نیز بعضاً در آن شکست خورده‌اند. با وجود این، شیائومی ورودی پرقدرت به این بازار داشته و توانسته با اولین خودروی تمام الکتریکی خود، رقیب پرآوازه‌ای مثل تسلا مدل ۳ را شکست دهد.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای سواری چین (CPCA)، فروش شیائومی SU7 از آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ بیشتر از تسلا مدل ۳ بوده است. این موفقیت، یک دستاورد بسیار بزرگ برای کمپانی چینی محسوب می‌شود.

سبقت گیری شیائومی از تسلا در چین ؛ فروش SU7 از مدل ۳ فراتر رفت

شروع طوفانی شیائومی SU7 در بازار چین

تولید SU7 از آوریل ۲۰۲۴ آغاز شده است. این سدان الکتریکی شروع قدرتمندی داشت و در همان ۹۰ روز اول عرضه، توانست بیش از ۳۰ هزار مشتری را جذب کند. تنها در ماه آوریل، این خودرو رکورد فروش ۷۰۵۸ دستگاه را ثبت کرد. برای مقایسه فروش تسلا مدل ۳ در این ماه با ۵۰۶۵ دستگاه برابر بود.

آنچه این موفقیت را چشمگیرتر می‌کند، ادامه‌ی روند صعودی تقاضا برای SU7 در طول سال ۲۰۲۴ است، چرا که معمولاً فروش خودروهای الکتریکی جدید پس از مدتی روندی نزولی دارد. اما شیائومی SU7 روندی متفاوت در پیش گرفت و به رشد خود ادامه داد.

سبقت گیری شیائومی از تسلا در چین ؛ فروش SU7 از مدل ۳ فراتر رفت

برتری در نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۴

اگرچه در سه‌ماهه‌ دوم سال ۲۰۲۴، تسلا مدل ۳ با فروش ۳۸۴۴۶ دستگاه همچنان از SU7 جلوتر بود، اما رقابت در نیمه دوم سال به نفع شیائومی تغییر کرد. طبق آمار، در سه‌ ماهه‌ سوم فروش تسلا مدل ۳ با ۵۲۰۵۲ دستگاه برابر بود، در همین مدت فروش SU7 به ۳۹۷۹۰ دستگاه رسید. اما در سه‌ ماهه‌ چهارم، ورق برگشت و شیائومی موفق شد تسلا را پشت سر بگذارد. در این بازه زمانی تسلا ۵۲۲۴۱ دستگاه از مدل ۳ را به فروش رساند، ولی شیائومی توانست رکورد فروش ۶۹۶۹۷ دستگاه را برای اولین خودروی تولیدی خود ثبت کند.

روند موفقیت شیائومی در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه پیدا کرده و این شرکت توانسته در ماه ژانویه ۲۲۸۹۷ دستگاه از SU7 را بفروشد. این رقم کمتر از میزان فروش ماه دسامبر است، ولی تعطیلات سال نوی چینی معمولاً باعث کاهش فروش اکثر خودروها در ماه ژانویه می‌شود. برای مقایسه، فروش تسلا مدل ۳ در ژانویه ۲۰۲۵ تنها ۸۰۰۹ دستگاه بوده است.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) فروش شیائومی SU7 در بازه‌ زمانی آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ به ۱۶۲۳۸۴ دستگاه رسیده، حال آنکه در همین مدت تسلا مدل ۳ فروشی برابر با ۱۵۲۷۴۸ دستگاه داشته است.

آیا شیائومی می‌تواند تسلا مدل Y را هم شکست دهد؟

شیائومی خود را برای عرضه دومین محصول خود آماده می‌کند. این خودرو که کراس اووری با نام YU7 است، رقیب مستقیم تسلا مدل Y خواهد بود. مثل سدان SU7، این کراس اوور نیز به احتمال قریب به یقین قیمت پایین‌تر و امکانات بیشتری نسبت به رقیب آمریکایی خواهد داشت. با این حال، شکست تسلا مدل Y اصلاً آسان نخواهد بود، چرا که این کراس اوور فوق‌العاده محبوب بوده و با جذب ۴۸۰۳۰۹ مشتری، عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۲۴ چین را در اختیار دارد.

سبقت گیری شیائومی از تسلا در چین ؛ فروش SU7 از مدل ۳ فراتر رفت
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X