فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

بحران کیفیت در آئودی ؛ اقرار ارباب حلقه ها به افت کیفی محصولات جدید کمپانی

منتشر شده در 04 اسفند 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
بحران کیفیت آئودی

آئودی که به خاطر تولید خودروهای بسیار باکیفیت شهرت و طرفداران زیادی دارد، اکنون با چالشی جدی روبرو شده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سطح کیفی محصولات این برند لوکس آلمانی افت کرده و خودروهای تولیدی آن دیگر کیفیت سابق را ندارند.

بی‌ثباتی در مدیریت

به گزارش آخرین خودرو، یکی از دلایل اصلی افت کیفی آئودی، بی‌ثباتی در مدیریت این شرکت در سال‌های اخیر بوده است. تغییرات مداوم در تیم توسعه، باعث تأخیر در معرفی مدل‌های جدید شده؛ البته به نظر می‌رسد که این مشکل در حال برطرف شدن است، زیرا تنها در سال گذشته، آئودی شش مدل جدید را معرفی کرده که عبارتند از: A6 e-tron، Q6 e-tron،A5  سدان، A5 آوانت،Q5  و Q5 اسپرتبک.

کیفیت آئودی

افزایش تنوع در ازای افت کیفیت

با معرفی مدل‌های مذکور، آئودی توانسته شکاف‌های موجود در سبد محصولات خود را پر کند. اما مشکل جدیدی که این برند اکنون با آن مواجه شده، کاهش محسوس کیفیت مواد به کار رفته در کابین مدل‌هایی مانند A6 e-tron و Q5 است. در نگاه اول به کابین این مدل‌ها، کیفیت همچنان قابل قبول به نظر می‌رسد، اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که استفاده از پلاستیک سفت در بخش‌هایی مانند درها و داشبورد به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. همچنین، برخی قطعات پلاستیکی اطراف دستگیره‌های در و کنسول میانی، کیفیت رنگ و پرداخت مناسبی ندارند و مشخص نیست که در طول چند سال آینده چه وضعیتی پیدا خواهند کرد. برخلاف گذشته که کابین محصولات آئودی از نظر کیفیت در سطح بهترین‌ها بود، اکنون کاهش هزینه‌ در بخش‌های مختلف کاملاً مشهود است.

اعتراف آئودی به افت کیفیت ؛ آیا تغییراتی در راه است؟

در مراسم معرفی نسل جدید Q5، اسکار دا سیلوا مارتینز مدیر ارتباطات محصول و فناوری آئودی، به‌صورت غیرمنتظره‌ای به افت کیفیت در محصولات جدید اعتراف کرد. او در گفتگو با خبرنگاران گفت:

«ما در گذشته قطعاً از نظر کیفیت وضعیت بهتری داشتیم، اما دوباره به آن سطح بازخواهیم گشت.»

او همچنین اذعان کرد که انتظارات مشتریان و رسانه‌ها از کیفیت آئودی ممکن است دست‌کم گرفته شده باشد. علاوه بر این، دیگر مدیران آئودی وعده داده‌اند که کیفیت مواد داخلی در مدل‌های آینده بهبود خواهد یافت. از این رو به احتمال زیاد در نسخه‌های فیس‌ لیفت و مدل‌های آتی، از مواد باکیفیت‌ تری استفاده خواهد شد.

افت کیفیت آئودی

آیا رقبای آئودی هم با این مشکل روبرو هستند؟

آئودی تنها برندی نیست که با افت کیفیت مواجه شده؛ مرسدس بنز نیز در سال‌های اخیر کیفیت مواد به کار رفته در کابین را کاهش داده، اما تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی مبنی بر بهبود این وضعیت از سوی اشتوتگارتی‌ها منتشر نشده است. ب ام و هم که در اوایل دهه گذشته با کاهش کیفیت در سری سه (F30) مواجه بود، در سال‌های اخیر این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است.

چرا خودروسازان آلمانی کیفیت تولیدات خود را کاهش می‌دهند؟

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش کیفیت در خودروهای آلمانی، افزایش هزینه تحقیق و توسعه است. استانداردهای سختگیرانه‌تر در حوزه‌های مختلفی چون آلایندگی، ایمنی، امنیت سایبری و همگام‌سازی با مقررات جدید جهانی باعث شده بسیاری از خودروسازان مجبور شوند در بخش‌هایی مثل کابین، از مواد ارزان‌تری استفاده کنند.

نکته تأمل‌برانگیز اینکه برندهای لوکس آلمانی مانند آئودی، مرسدس و ب ام و، همواره به کیفیت بالا شناخته شده‌اند، به همین خاطر کاهش کیفیت در سطح کنونی می‌تواند به جایگاه آنها ضربه بزند. اکنون باید دید که آیا آئودی می‌تواند به وعده‌های خود عمل کند و در مدل‌های آینده، کیفیت را به سطح گذشته بازگرداند یا خیر.

ویدیو های پیشنهادی
  1. کوروش گفت:

    نه تنها آئودی بلکه همه خودروسازهای جهانی افت کیفیت داشتن. دلیلی که چینی‌ها تونستن توی بازار جهانی رشد کنن هم همینه که کیفیت تقریبا برابر شده و قیمت چینی‌ها هم ارزان‌تر هستند. مردم هم با خودشون میگن که خب چرا باید برای کیفیت برابر پول بیشتر داد؟ پس میرن چینی رو می‌گیرن.

    ۷
    ۲
    • امین گفت:

      مگه کیفیت به معنی کیفیته کابینه؟ کیفیت اصلی سیستم های برقی و مکانیکی و قطعات ماشینه که چینی ها همچنان تعطیلن. حتی همین ایکس تریم که اومده

      ۲
      ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X