%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای سوناتا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

سوناتا سدان محبوب و خوش نام هیوندای که قرار است در نسخه جدید و با ظاهری متفاوت توسط هرمس خودرو به بازار ایران عرضه شود.

حجم موتور 1975 سی سی
قدرت 250 اسب بخار
گشتاور 353 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 13 اسفند 1403 ساعت 11:05
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

سوناتا سدان محبوب و خوش نام هیوندای که قرار است در نسخه جدید و با ظاهری متفاوت توسط هرمس خودرو به بازار ایران عرضه شود. در ادامه به معرفی هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ میپردازیم.

درباره هیوندای سوناتا ۲۰۲۵

در کلاس خودرو های سدان یکی از محبوب ترین خودروها در بازار ایران سوناتا محصول کمپانی هیوندای کره است. هیوندای برای تامین نیاز سدان های چهار درب در سال ۱۹۸۵ محصول جدیدی را به خطوط تولید خود اضافه کرد. اولین نسل سوناتا در اصل فیس لیفتی از هیوندا استلار  بود، اما نسل دوم آن که سه سال بعد تر معرفی شد بر اساس میتسوبیشی گالانت توسعه یافت. نسل سوم سوناتا در سال ۱۹۹۳ رونمایی شد، که بر اساس پلتفرم  Y3 کیا-هیوندای ساخته شده بود و در ایران نیز حضور نه چندان گسترده ای داشت.

هیوندای سوناتا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

نسل چهارم نیز سه سال بعد معرفی شد ولی اصل کار سوناتا، نسل پنجم بود که با رونمایی از آن در سال ۲۰۰۴ توانست بسیار موفق ظاهر شود و در بازار های آمریکا، خاورمیانه و خود کره جنوبی فروش خوبی تجربه کند. سوناتا نسل پنجم در ایران از جمله محبوب ترین ها در کلاس سدان است. نسل ششم به محض معرفی در سال ۲۰۱۹ توانست فروش خوبی را تجربه کند اما به دلیل ممنوعیت واردات در ایران حضور ادامه داری نداشت. اما الان با باز شدن درب های واردات هرمس خودرو قرار است سوناتا نسل هفتم که در سال ۲۰۲۳ فیس لیفت شده را به بازار ایران وارد کند. در ادامه به برسی این خودرو می پردازیم.

هیوندای سوناتا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه سوناتا

با شروع سال ۲۰۲۰ در طراحی محصولات هیوندای انقلابی رخ داد. الگو های طراحی این خودرو ساز با سابقه کره ای به تمامی تغییر کرد و حتی می توان گفت یکی از دلایل همه گیر شدن طراحی چراغ های دو قسمتی و اینکه  چراغ اصلی در سپر باشد این شرکت بود. سوناتا نسل هشتم که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد آنچنان این الگو ها را دنبال نمی کرد اما در فیس لیفت ۲۰۲۳، طراحی بخش جلو و عقب آن به کلی تغییر کرد. در بخش جلو اولین چیزی که بسیار به چشم می آید کاپوت کشیده و دی لایت با راهنمای آبشاری (Running Light) تمام عرض سپر است و سبک طراحی دی لایت باعث پهن تر دیده شدن سوناتا می شود. چراغ های اصلی در داخل سپر هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ کار شده است که ترند روز می باشد. جلو پنجره بزرگ که بر روی آن خطوط مورب به خارج سپر کشیده شده اند این نما را جذاب تر می کند.

هیوندای سوناتا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نمای جانبی هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ خط شانه ای بر روی بدنه خود نمایی می کند که از وسط گلگیر جلو و با هماهنگی با خط کاپوت شروع شده و تا گلگیر عقب ادامه یافته و خط تیزیی نیز در قسمت پایینی درب ها بکار رفته است که نمای قشنگی را به نمایش می گذارد. به دور قوس شیشه ها کروم کاری انجام شده که حس لوکس بودن را تا حدی منتقل می کند. رینگ سوناتا جدید ۱۸ اینچی دو رنگ است که خیلی آن را جذاب کرده و رینگ ها نیز طراحی بسیار شیک و اسپورتی دارد. یکی از نقد های که به سوناتا هست استفاده نکردن از دستگیره های درب مخفی شونده است، برای همچین خودروی که بسیاری از الگو های مدرن و جدیدیی را دنبال  می کند جود همچین دستگیره هایی لازم بود و بسیار به مدرن بودن، اسپورتی و شیکی آن می افزاید. صندوق و شیشه عقب در سوناتا جدید با زاویه مشابهی طراحی شده اند که حس فست بک بودن را منتقل می کند.

هیوندای سوناتا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

چراغ عقب نیز به سبک طراحی چراغ روز جلو، به هم پیوسته است اگر با دقت آن را ببینم به یاد حرف H می افتیم که تداعی کننده لگوی شرکت هیوندای است. دیفیوزر عقب بخش زیادی از حجم عقب را در بر گرفته که بر روی آن چهار خروجی اگزوز واقعی قابل مشاهده است. در جمع بندی طراحی سوناتا می توان این را گفت که این خودرو پر از الگو های جدید طراحی است، سعی شده در آن مدرن بودن حس شود و در کنار حس اسپورت با چاشنی از لوکس بودن نیز وجود داشته باشد. اما به دلیل فیس لیفت بودن برخی از این المان ها با هم در تضاد هستند که در بخش جانبی بیشترین خود نمایی را دارد.

هیوندای سوناتا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی هیوندای سوناتا ۲۰۲۵

سوناتای جدید قرار است با دو تیپ فنی موتور ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری به بازار عرضه شود. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت است که حدود ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند وحداکثر گشتاور آن نیز ۲۵۳ نیوتن متر است که در محدوده ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ آر پی ام در دسترس راننده خواهد بود. گیربکس هیوندا سوناتا ۱.۵ لیتری از نوع ۷ سرعته دو کلاچه خشک بوده و نیروی موتور را به چرخ‌ های جلو منتقل می کند البته باید این نکته را هم گفت که این قوای فنی دقیقا با کیا کی ۵ توربو یکسان است. موتور ۲ لیتری این خودرو T-GDI می باشد که می تواند ۲۴۵ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال داده می شود این موتور به طور میانگین ۶.۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر می سوزاند.

هیوندای سوناتا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

البته در نمونه ای که تست های فنی ویدیویی بر روی آن انجام شد سوناتا از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر با پاشش مستقیم سوخت بهره می برد که در دسته موتورهای اسمارت استریم هیوندا است. این موتور ۲۵۰۰ سی سی حداکثر توان ۱۹۱ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن مترگشتاور را تولید می کند که با گیربکسی ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. به دلیل محدودیت های واردات خودرو و مسائل مربوط به تامین ارز احتمال دارد این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری مشترک با کیا K5 توربو به عرضه شود. این موتور حدود ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند و حداکثر گشتاور آن نیز ۲۵۳ نیوتن متر است که با گیربکسی ۷ سرعته دو کلاچه خشک توان را به چرخ های جلو انتقال می دهد.

برندهیوندای
مدلسوناتا
کلاس بدنهسدان
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۹۷۵ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژ TGDI
قدرت۲۵۰ اسب بخار
گشتاور۳۵۳ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۹۴۵ میلی متر
عرض۱۸۶۰ میلی متر
ارتفاع۱۴۴۵ میلی متر
فاصله محوری۲۸۷۵ میلی متر
وزن۱۵۵۶ کیلوگرم
حجم باک۶۰ لیتر
مصرف سوخت۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۳۵/45R18
شرکت عرضه کنندههرمس خودرو
برند نشان مادرهیوندای
کشور سازندهکره – چین

تعلیق در هر دو نسخه در بخش جلو از نوع مک فرسون و در عقب مولتی لینک می باشد و به همین دلیل در این خودرو راحتی و هندلینگ با هم دیگر مهیا هستند و حتی می توان آن را در کاربری های لوکس که راحتی سرنشینان اولویت است به کار گرفت.

هرمس خودرو برای پوشش سامانه وارداتی عادی و جانبازان قرار است دو نسخه از این خودرو را به بازار خودرویی ایران عرضه کند که نسخه ۱.۵ لیتری برای سامانه وارداتی می باشد و ۲ لیتری برای سامانه جانبازان.

کابین و امکانات SONATA

ترکیب رنگی غالب بکار رفته در کابین هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ ترکیبی از مشکی و کرم بوده که بسیار این خودرو را لوکس و زیبا نشان می دهد. متریال استفاده شده در کابین سوناتا همانطور که انتظار می رود کیفیت بالایی دارد، بر روی داشبورد و رودری ها سافت تاچ بکار رفته و صندلی ها نیز با چرم مصنوعی پوشش داده شده که کیفیت مطلوبی دارد. سوناتا جدید در کلاس سدان های D سگمنت قرار دارد، یعنی سدانی بزرگ و خانوادگی است. ابعاد کابین سوناتا ۱۷۷۰×۱۹۰۰×۴۸۳۰ که با توجه به طول و عرض بالای این خودرو فضای کابین آن به شدت جادار و بزرگ می باشد، صندلی های این خودرو زاویه بسیار مناسبی دارند و سرنشین در آن می تواند تجربه بسیار راحت  داشته باشند.

کابین هیوندای سوناتا 2025

داشبورد سوناتا از سبک طراحی جدید هیوندای پیروی می کند که ترکیبی از سادگی با مدرن بودن است که با دو رنگ خنثی دیزاین شده است، پنل تهویه به شکل سرتاسری بکار رفته که در داخل آن نور پردازی محیطی انجام شده است. مالتی مدیا و کلاستر به صورت یکپارچه بوده اما با این تفاوت مالتی مدیا چند درجه به سمت راننده متمایل شده است. فرمان سوناتا به شکل ساده ای طراحی شده اما جذابیت خاصی را در خود دارد و در آن دسترسی به کروز کنترل و برخی دیگر از امکانات بر روی فرمان امکان پذیر است. اما مشکلی که شاید برخی با این خودرو داشته باشند پنل تهویه دیجیتال آن است که از لحاظ دسترسی مقداری پیچیده و سخت است.

فرمان هیوندای سوناتا 2025

از جمله امکانات سوناتا جدید می توان به هشدار بازشدن در، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، رانندگی بین خطوط، دسته دنده الکترونیکی، سنسور نور، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتو هلد، انتخاب حالت رانندگی، دوربین دنده عقب، کروز کنترل تطبیقی، بازشدن درب صندوق با حرکت پا، فناوری LED چراغ ها و …اشاره کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی

امکانات ایمنی۶ کیسه هوای ده نقطه ای – سامانه کنترل پایداری و کشش – سامانه پایش وضعیت راننده – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – هشدار برخورد از جلو – رادار خط خوان – ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهیسنسور پارک جلو و عقب – دوربین ۳۶۰ درجه – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – رادار تابلو خوان – رانندگی خودکار بین خطوط – سنسور نور – آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن – استارت دکمه ای – ترمز پارک برقی – تریم چرم مصنوعی کابین – سامانه پایش فشار باد تایر ها – حالت های مختلف رانندگی – استارت و استاپ موتور – اتوهلد – کروز کنترل تطبیقی – در صندوق عقب برقی – فناوری LED چراغ ها – سقف پانوراما – نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا – پشت آمپر دیجیتال – صندلی های برقی جلو – گرم کن صندلی های جلو – نورپردازی کابین – تهویه اتوماتیک – سیستم صوتی حرفه ای

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ مناسب - کابین جادار - توان حرکتی خوب - امکانات مناسب
معایبحساسیت پیشرانه به سوخت بی کیفیت داخلی - عدم عرضه در کامل ترین نسخه

رقبا سوناتا

سوناتا یکی از محصولات رده بالای هیوندای است که در بازار ایران نیز یکی از خوش آوازه ترین خودرو های کره در کلاس سدان می باشد. از جمله رقبای سوناتا می توان به هونگجی H5، مزدا ۳ جدید، هوندا سیویک اشاره کرد. اما یکی از ضربه هایی که به این خودرو در بازار ایران وارد می شود جهش قیمت آن در بازار است.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

سوناتا ۲۰۲۵ چه مشخصات فنی دارد؟

سوناتای جدید قرار است با دو تیپ فنی موتور ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری به بازار عرضه شود. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت است که حدود ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند وحداکثر گشتاور آن نیز ۲۵۳ نیوتن متر است که در محدوده ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ آر پی ام در دسترس راننده خواهد بود. گیربکس هیوندا سوناتا ۱.۵ لیتری از نوع ۷ سرعته دو کلاچه خشک بوده و نیروی موتور را به چرخ‌ های جلو منتقل می کند البته باید این نکته را هم گفت که این قوای فنی دقیقا با کیا کی ۵ توربو یکسان است. موتور ۲ لیتری این خودرو T-GDI می باشد که می تواند ۲۴۵ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال داده می شود این موتور به طور میانگین ۶.۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر می سوزاند.
تعلیق در هر دو نسخه در بخش جلو از نوع مک فرسون و در عقب مولتی لینک می باشد و به همین دلیل در این خودرو راحتی و هندلینگ با هم دیگر مهیا هستند و حتی می توان آن را در کاربری های لوکس که راحتی سرنشینان اولویت است به کار گرفت.

هیوندای SONATA جدید چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات سوناتا جدید می توان به هشدار بازشدن در، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، رانندگی بین خطوط، دسته دنده الکترونیکی، سنسور نور، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتو هلد، انتخاب حالت رانندگی، دوربین دنده عقب، کروز کنترل تطبیقی، بازشدن درب صندوق با حرکت پا، فناوری LED چراغ ها و …اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. خانی گفت:

    نمیدانم چرا ظاهر هیوندا ها در سالهای ۲۰۱۸ را بیشتر می پسندم با قیافه اینا نمیتونم کنار بیام تنها سوناتا نیست النترا هم همینطور

    ۵
    ۴
    • هادی گفت:

      کلا سبک طراحی های جدید کیا و هیوندای خیلی زشت شده بنظرم.
      نسل های قبلی سراتو ، سوناتا ، توسان ، سانتافه ، k5 یا اپتیما توربو ، سورنتو ، اسپورتیج و …. که همشون رو هرمس خودرو و کرمان موتور و کوشا خودرو آوردن و قراره بیارن خیلی طراحی های قشنگ تر و جداب تری دارن.

      ۳
      ۱
  2. کیوان گفت:

    والا هیوندا الان ظاهرش از چینی ها ضعیفتر شده..مدل ۲۰۱۳ از همه قشنگتر بود وهست…اینا مثلا جدید داخلش رو انگار ایران خوردو درست کرده

    ۴
    ۲
  3. AI وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

    * ما به ارزش‌های اخلاقی و حفظ حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذاریم.
    * انتشار محتوای مستهجن و غیراخلاقی، خلاف قوانین و مقررات ما است.
    * با هرگونه اقدام در جهت انتشار این نوع محتوا، برخورد قانونی خواهد شد.

    ۴
    ۴
  4. اکبر گفت:

    از بس بی سلیقه ای دلاور که برات هیچ نسلی جذاب نبوده😂😂

    ۲
    ۰
  5. متین گفت:

    این خودروسازا چه شون شده .دارن گند میزنن به روزهای اوجشون.اون از بی ام و با طراحی افتضاحش ، اینم از هیوندا ، بنز هم که یکی به نعل یکی به میخه. خلاقیت در طراحی زمانی ارزشمنده که ماشین رو زیباتر کنه. وگرنه کار کردن چراغ جلو اصلی، داخل سپر یا روی ستون جلو یا روی سقف ماشین که نشد هنر! پس تکلیف هارمونی و زیبایی چی میشه

    ۱
    ۰
  6. امیر ومهدی گفت:

    سیاه مات

    ۰
    ۰
  7. امیر مهدی گفت:

    سیاه مات

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X