معرفی مائکسترو S800؛ محصول مشترک هواوی و جک برای رقابت با مایباخ S کلاس
پس از تبلیغات و هیاهوی زیاد، سرانجام مائکسترو S800 معرفی شد. این سدان فوق لوکس و اشرافی از مشخصات و امکانات قابل توجهی برخوردار بوده و رقیب مستقیم مدل مطرحی مثل مرسدس مایباخ S کلاس محسوب میشود. با تصمیم چینیها، این سدان قدرتمند در دو نسخه تمام برقی (BEV) و هیبریدی مجهز به افزایشدهنده برد حرکتی (EREV) عرضه خواهد شد. ۳۲ سنسور پیشرفته برای سامانه کمک راننده، بدنهای به طول ۵۴۸۰ میلیمتر و پیشرانه ۸۵۲ اسب بخاری در مدل پرچمدار از ویژگیهای اصلی S800 هستند. فروش این خودروی لوکس برای ماه می برنامهریزی شده و قیمت آن بین ۱ تا ۱.۵ میلیون یوان (۱۳۶ تا ۲۰۵ هزار دلار) متغیر خواهد بود.
ماحصل همکاری هواوی و جک (JAC)
برند مائکسترو با همکاری هواوی و جک پایهگذاری شده است. در این همکاری، جک مسئولیت توسعه شاسی و تولید را بر عهده دارد، هواوی هم قطعات اصلی و سیستمهای هوشمند را تأمین میکند. محصولات این برند لوکس از طریق فروشگاههای اختصاصی موسوم به HIMA که متعلق به هواوی است، به فروش خواهند رسید. سدان لوکس S800 نخستین محصول این برند جدید به حساب میآید.

فناوریهای پیشرفته مائکسترو S800
در مراسم رسمی معرفی مائکسترو S800، فناوریهای پیشرفته این خودرو به نمایش گذاشته شد. این خودرو نخستین مدلی است که از پلتفرم دیجیتالی جدید هواوی به نام Tuling Longxing بهره میبرد. قابلیت یادگیری خودکار و بهبود کنترل دامنه عملکرد خودرو دو ویژگی مهم این پلتفرم پیشرفته هستند.
شاسی مائکسترو S800 از انواع پیشرانه های دو، سه و چهار موتوره پشتیبانی میکند. همچنین، شاسی این خودرو با اتاقهای سدان، شاسی بلند و مینی ون و وزن ناخالصی بین ۳ تا ۳.۸ تن سازگاری دارد.

فناوریهای انقلابی هواوی در مائکسترو S800
بهعنوان پرچمدار هواوی در صنعت خودروسازی، مائکسترو S800 به مجموعهای از پیشرفتهترین فناوریهای این غول فناوری مجهز شده که از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کرد:
– سیستم درک جاده (Huawei ADS): این سیستم به طور خودکار وضعیت مسیر را اسکن کرده و توزیع گشتاور و فرمان پذیری جلو و عقب را تنظیم میکند.
– سیستم تطبیق گشتاور دینامیکی (Huawei DATS): این سیستم میزان توزیع قدرت را برای ارائه بهترین عملکرد در شرایط مختلف جادهای بهینهسازی میکند.
– سیستم کنترل بدنه Xmotion: این سیستم در افزایش پایداری و کاهش تکانهای بدنه در مسیرهای ناهموار نقش دارد.

هندلینگ و قابلیتهای منحصربفرد
مائکسترو S800 از سیستم تعلیق فعال سود میبرد. این سیستم دست اندازها و ناهمواریهای پیش رو را قبل از رسیدن به آنها تشخیص داده و اجزای خود را برای عبور نرم و بدون لرزش خودرو از روی آنها آماده میکند. محصول مشترک هواوی و جک به چرخهای عقب فرمان پذیر مجهز است. این ویژگی باعث شده، شعاع چرخش S800 از ۵.۰۵ متر در شرایط عادی به ۳.۸ متر کاهش پیدا کند. چنین رقمی برای سدانی که ۵.۴۸ متر دارد، ایدهآل است.
از دیگر ویژگیهای جالب توجه مائکسترو S800 میتوان به قابلیت حرکت خرچنگی (Crab Walk) اشاره کرد که امکان حرکت جانبی تا ۱۶ درجه را فراهم میکند. پیش تر مائکسترو با انتشار ویدیویی از این قابلیت، توانمندیهای سدان اشرافی خود را به رخ رقیب آلمانی کشیده بود.

سیستمهای ایمنی و هوش مصنوعی پیشرفته
سیستمهای ایمنی مائکسترو S800 نیز در سطح بالایی قرار دارند. این خودرو به ۳۲ سنسور پیشرفته، از جمله ۴ سنسور لایدار ۱۹۲ خطی مجهز است که دامنه تشخیص موانع در شرایط بارانی، مهآلود و گرد و غبار را ۶۰ درصد افزایش میدهد. به گفته چینیها، تاخیر پردازش دادهها در این خودرو تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.
سدان پیشرفته چینیها میتواند قبل از برخورد احتمالی، وضعیت اتاق، صندلیها، کمربند ایمنی، پنجرهها و قفل مرکزی را برای افزایش حفاظت از سرنشینان تنظیم کند. در صورت وقوع تصادف هم، سیستم برق وارد حالتی اختصاصی شده و حادثه به مراکز امدادی گزارش میشود. چراغهای هوشمند با قابلیت همگام شدن با مسیر و تعامل با راننده و عابران و همچنین سیستم تهویه دو لایه که قادر به جذب و فیلتر باکتریها، ویروسها و گازهای مضر است، از دیگر ویژگیهای جذاب S800 به شمار میروند.

مشخصات قوای محرکه مائکسترو S800
نسخه EREV مائکسترو S800 دارای سیستم ۸۰۰ ولتی است که از شارژ سریع 6C پشتیبانی میکند. این یعنی باتری ۶۵ کیلووات ساعتی به کار رفته در نسخه مذکور، میتواند با نرخ ۳۹۰ کیلووات شارژ شود. در نتیجه، تنها ۱۰.۵ دقیقه طول میکشد تا شارژ باتری این نسخه از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد!
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، مائکسترو S800 در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی مجهز به افزایشدهنده برد حرکتی (EREV) وارد بازار خواهد شد. پیشرانه نسخه تمام الکتریکی شامل سه موتور الکتریکی میشود. این موتورها در مجموع ۸۵۲ اسب بخار قدرت تولید میکنند. پیشرانه نسخه EREV مشتمل بر دو موتور برقی و یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری است. شاید بدانید در پیشرانههای EREV موتور بنزینی هیچ ارتباط مکانیکی با چرخها ندارد و صرفاً نقش یک ژنراتور را برای شارژ باتری ایفا میکند. در این نسخه هم خروجی پیشرانه به ۵۲۳ اسب بخار میرسد. آنطور که اعلام شده، این نسخه با سه موتور برقی و توان کلی ۸۵۲ اسب بخار نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

طراحی و ابعاد مائکسترو S800
همانند مرسدس مایباخ S کلاس، مائکسترو S800 نیز بدنهای دو رنگ دارد. این سدان لوکس روی رینگهای ۲۰ اینچی که به وضوح یادآور رینگهای رقیب آلمانی است، سوار شده؛ چراغهای اصلی عمودی، جلوپنجره حجیم، شیب ملایم سقف، ستون C ضخیم و ماژول لایدار سقفی از ویژگیهای ظاهری این سدان لوکس چینی هستند. از نظر ابعاد باید گفت S800 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر ۵۴۸۰، ۲۰۰۰ و ۱۵۳۶ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۳۳۷۰ میلیمتر میرسد.
مائکسترو S800 با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته هواوی، پیشرانههای قدرتمند، ایمنی بالا و امکانات لوکس، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از گزینههای جذاب کلاس خود را دارد. در کنار این ویژگیها باید گفت مثل سایر مدلهای چینی، این خودرو نیز از مزیت قیمت رقابتی در برابر رقبا برخوردار است و میتواند از آن به عنوان برگ برنده استفاده کند. باید منتظر ماند و دید که آیا سدان لوکس خواهد توانست با جلب نظر مثبت هموطنان خود، رقبای مشهور را شکست دهد یا خیر.
برای رقابت با چی میباخ🤣🤣این آشغال با بنز w116 زمان جنگ جهانی دوم هم نمیتونه رقابت کنه چه برسه به میباخ 🤣بخدا برای خنده به ریوندی نیازی نیست همینجا کافیه 🤣
حاجی برو پرایدتو سوار شو 😂
نه. راست میگه میباخ کجا این کجا
جسارتا مگه شما سوارش شدی که میگی به درد نمی خوره،هوآوی از نظر توان مالی و تکنولوژی شرکت بنز رو قورت میده،بیش از ۲۵۰۰ومرکز توسعه و تحقیق در جهان داره،۸۵٪ سیستم شبکه جهان رو داره تامین میکنه و …سهام بنز حتی اندازه ۱۰٪ سهام هواوی نیست،من نمیگم شما اشتباه میگی،میگم زود قضاوت نکن،نوکیا هم یه زمانی فکر نمی کرد ورشکسته بشه😉
با سلام
جناب شرکت هواوی و جک، ضمن تبریک، پیشنهاد می کنم یک دستگاه رایگان در اختیار بنده قرار بدهید، قول می دهم که مردم ایران را برای خرید محصولتان به صف کنم
واقعیتش چون پول خریدش را ندارم، می خواهم از این طریق جبران نمایم.
هر کس که پیام را می خواند و با شرکت مذکور در ارتباط است، اطلاع رسانی کنم
ائتلاف آشغال های چینی برای رقابت با
مرسدس بنز ؟!!!! هه هه هه هه
واقعا خنده داره !
چینی ها باید با هم متحد شوند تا فرغون
تولید کنند .
ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست !
چینی ها درسایه خودباوری ،وطن پرستی وتلاش بی وقفه درحال تبدیل شدن به قدرت بلامنازع علمی دنیاخصوصادرزمینه خودرو وربات سازی هستند ومطمئنم بزودی بنزوبی ام و وآئودی وغیره هم مثل برندهای تسلا وتویوتا ومیتسوبیشی برای توان رقابتی باچین مجبورندتولیدات خودرادرچین انجام دهند.این که شمابنزوبی ام و راغول فرض کردی ناشی ازعدم خودباوری شما ومرعوب شون شمادرمقابل تکنولوژی غربی هاست حال آنکه چین درست برعکس ایران که فقط هارت وپورت میکنددست به عمل زده وهمه دنیارابه چالش کشیده
بزودی مبینیم که چین اونهاروورشکست میکنه
عمه منم میتونه اینجوری از خط پایان رد شه با میباخای خاموش😂
پروفسور چین همین الانم بازار خودرو اروپا رو قبضه کرده
کجای کاری!!!
😂😂😂😂
انقلاب صنعتی خودرو چین در راه هست نه اون اشغال های که به ما میدن
پراید هم در قله های ترقی برای مقابله با اینها از طرف ایران معرفی شده است
این مثال بارز دانه فلفل سیاه و… هست!! باید در دنیای واقعی (نه تستهای آزمایشگاهی) مشخص بشه چقدر میتونه پا به پای مهندسی قدیمیهای صنعت خودرو حرکت کنه.
من کار ندارم ولی خدایی چین خیلی تو حوزه ماشین سازی پیشرفت چشم گیری کرده داره کشور هایی مثل ژاپن ، کره ، فرانسه ، آلمان وحتی آمریکا رو به چالش می کشه
کادیلاک دوج مرسدس ایودی مازارتی استون مارتینی بوگاتی😱
الان بعضی پراید و تیبا سوارا میان میگن که این لگن بدرد نمیخوره😂
داداش اتفاقا پراید و تیبا سوارا اینقدر حالیشونه که ماشین خوبیه. این کره ای و آلمانی سوارای متعصب هستن که نمیخوان قبول کنن ماشینای چینی خوبن
آره تو خیلی راست میگی؟!
مخصوصا خودرو ساز های آمریکا رو
آره مخصوصا کادیلاک و شورلت و فورد و دوج وتسلا و جیپ…
آخه خودرو های چین در حد مقایسه با این قدرت های خودرو سازی نیستن چی میگی تو؟!
چه بسا شرکتهایی که قول صنعت و تکنولوژی بودن الآن وجود خارجی ندارن،نوکیا هم یه زمانی فکر نمی کرد به دست چین با خاک یک سان بشه، در جواب اون دوست عزیز هم باید گفت که بوگاتی همین الآن هم در مرز ورشکستگی هست،همین الآن هم ماشیناش و با ضرر روانه بازار میکنه،چین اقتصاد رو از نو معنی کرده و تازه هنوز اول راه هست،سال ۲۰۳۵ به دنیا میفهمونه اقتصاد یعنی چی😏