موضوعات داغ روز:

عنوان خودروی برقی سال ژاپن به یک مدل چینی رسید!

منتشر شده در 19 اسفند 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
خودروی برقی سال ژاپن

برنده سومین دوره از جایزه خودروی برقی سال ژاپن مشخص شد. همانند دوره قبلی، امسال هم این جایزه به محصولی از  کمپانی بی وای دی رسیده و سدان سیل (Seal) با کنار زدن رقبا در صدر ایستاده است. شاید بدانید سال گذشته، مدل دلفین موفق به دریافت این جایزه شده بود.

رقبای بی وای دی سیل در ژاپن

به گزارش آخرین خودرو، در این دوره، هوندا N-VAN e: و هیوندای آیونیک ۵ نسخه N رقابت تنگاتنگی با بی وای دی سیل داشتند. اما در نهایت این خودروی چینی توانست عنوان برترین خودروی برقی ژاپن را از آن خود کند. برنده این عنوان توسط کمیته انتخاب خودروی سال ژاپن انتخاب می‌شود. سدان جذاب بی وای دی در بین ۱۰ مدل برتر سال ژاپن نیز جای گرفته است.

نمای رو به رو خودروی برقی سال ژاپن

ترکیبی از طراحی جذاب و عملکرد بالا

بی وای دی سیل EV از سال ۲۰۲۴ وارد بازار ژاپن شده و در دو نسخه محور عقب محرک (RWD) و تمام چرخ محرک (AWD) عرضه می‌شود. به گفته EVsmart، برگزارکننده این رقابت، نماینده بی وای دی توانسته هم در رأی‌ گیری عمومی و هم در رأی‌ گیری کارشناسان، نظرات مثبت فراوانی کسب کند. طراحی جذاب، عملکرد بالای فنی و تجربه رانندگی سطح بالا، از دلایل اصلی موفقیت این خودرو عنوان شده‌اند.

بی وای دی سیل EV

مروری بر ابعاد، مشخصات فنی و قابلیت‌های بی وای دی سیل برقی

در طراجی بی وای دی سیل برقی از حرکت نرم حیوانات دریایی در اقیانوس الهام گرفته شده است. این خودرو ۴,۸۰۰ میلیمتر طول، ۱,۸۷۵ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن به ۲,۹۲۰ میلیمتری می‌رسد.

در نسخه دو موتوره، بی وای دی سیل می‌تواند در عرض ۳.۸ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این رقم برای نسخه تک موتوره ۵.۹ ثانیه عنوان شده است. تمامی نسخه‌های سیل EV به سیستم پیشرفته کمک‌راننده مجهز هستند که ایمنی و راحتی رانندگی را ارتقا می‌دهد.

انرژی سیل توسط باتری ۸۲.۵۶ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. این خودرو در نسخه‌های مختلف دارای ۵۱۰ کیلومتر، ۶۵۰ کیلومتر و ۶۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی است. به لطف پشتیبانی از شارژ سریع، تنها با ۲۰ دقیقه انتظار باتری از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

کابین بی وای دی سیل EV

کابین مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته

در داخل کابین، بی وای دی سیل از یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی برای سیستم سرگرمی بهره می‌برد. این خودرو به سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (هداپ دیسپلی) هم مجهز است. سیستم DiLink 6.0 به کار رفته در این سدان برقی تجربه‌ای هوشمند و پیشرفته را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “عنوان خودروی برقی سال ژاپن به یک مدل چینی رسید!”

  1. مجید گفت:

    چین و BYD داره خوب می نوازاند واقعا پیشرفت کرد

    ۹
    ۱
  2. ناشناس گفت:

    فرق تولید رقابتی واقعی همراه با نوآوری در چین با بنجل سازی و کلاهبرداری در ایران. کدوم یکی رو باید حمایت کرد؟!

    ۵
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.