%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

موستانگ برقی رو به رشد؛ موستانگ بنزینی رو به افول؛ آیا در مسیر پایان یک عصر جذاب هستیم؟

منتشر شده در 20 اسفند 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
رشد موستانگ برقی

خودروهای برقی با آنکه مخالفان زیادی دارند، اما آمارهای مختلف نشان می‌دهند استقبال از آنها در حال افزایش است. برای درک بهتر این موضوع کافی است نگاهی به آمار فروش مدل برقی خانواده فورد موستانگ (با تلفظ صحیح‌ تر ماستنگ) داشته باشیم. این خانواده اکنون شامل کراس اوور برقی Mach-E و همان کوپه بنزینی ‌آشنا می‌شود.

کراس اوور موستانگ Mach-E در سال‌های ابتدایی عرضه چندان موفق نبود، ولی پس از چهار سال فروش آن اکنون روند صعودی قابل توجهی را تجربه می‌کند. بر اساس آمار جدید، فروش این کراس‌اوور الکتریکی در دو ماه نخست سال ۲۰۲۵، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۱.۹ درصد افزایش داشته است.

داده‌های موجود حکایت از آن دارند فورد طی ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۵ تعداد ۶,۸۴۱ دستگاه از موستانگ Mach-E را به مشتریان تحویل داده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل تنها ۴,۲۲۵ دستگاه بود. جالب اینکه در ماه فوریه، فروش این خودرو با افزایش ۱۳ درصدی به ۳,۳۱۲ دستگاه رسیده که نشان می‌دهد بیشترین استقبال در ماه ژانویه اتفاق افتاده است.

دلایل رشد فروش فورد موستانگ Mach-E

عوامل مختلفی در موفقیت کراس اوور برقی فورد نقش دارند. بی‌ میلی خریداران نسبت به رقیبی مثل فولکس واگن ID.4، انتظار مشتریان برای عرضه نسخه فیس‌لیفت تسلا مدل Y و رفتارهای  عجیب و غریب و حاشیه‌های زیاد ایلان ماسک، همگی باعث شده‌اند که Mach-E بتواند سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی را تصاحب کند.

در این بین یک نکته جالب وجود دارد. بر خلاف بسیاری از خودروها که در سال‌های سوم یا چهارم عرضه نیاز به فیس‌ لیفت دارند تا فروششان کاهش نیابد، موستانگ Mach-E بدون تغییر عمده همچنان در حال رشد است.

فورد موستانگ Mach-E

افت شدید فروش موستانگ بنزینی؛ نشانه‌ای از تغییر ذائقه خریداران؟

در حالی که نسخه الکتریکی موستانگ رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند، نسخه سنتی و بنزینی آن با کاهش فروش روبرو شده است. در دو ماه نخست سال جاری، فروش این کوپه اسپرت با افت ۳۴.۲ درصدی از ۷,۸۸۶ دستگاه در مدت مشابه سال قبل، به ۵,۱۹۱ دستگاه کاهش یافته است.

این کاهش فروش در حالی اتفاق افتاده که نسل جدید موستانگ (با کد S650) سال ۲۰۲۴ معرفی شده و به‌عنوان یک خودروی تازه‌نفس باید عملکرد بهتری می‌داشت. علاوه بر این، با حذف شورولت کامارو و داج چلنجر از بازار، انتظار می‌رفت که موستانگ سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند، اما روند فعلی خلاف این امر را نشان می‌دهد.

شاسی‌بلندها همچنان محبوب‌تر از خودروهای اسپرت

یکی از دلایل افت فروش موستانگ کوپه گرایش خریداران به سمت مدل‌های شاسی‌بلند است. این موضوع فقط محدود به موستانگ نیست؛ در کل، تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند روندی صعودی دارد. با این حال، همه شاسی‌بلندهای فورد از نظر فروش رشد نکرده‌ و از بین آنها فقط موستانگ Mach-E و برانکو (با رشد ۲۱ درصدی) عملکرد بهتری داشته‌اند. بد نیست اشاره کنیم مجموع فروش شاسی‌بلندهای کمپانی فورد در این بازه زمانی ۲۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۱۰۸,۰۱۱ دستگاه رسیده است.

آینده موستانگ چگونه خواهد بود؟

با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی و کراس‌اوورها، به نظر می‌رسد که موستانگ بنزینی برای حفظ جایگاه خود به تغییرات اساسی نیاز دارد. اگر این روند ادامه پیدا کند، احتمالاً موستانگ سنتی نخواهد توانست هفتاد سالگی خود را جشن بگیرد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X