%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

زیکر 9X Grand در راه بازار ؛ تلاش چینی ها برای رقابت با رنجرور

منتشر شده در 21 اسفند 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور

برند زیکر که تحت مالکیت گروه خودروسازی جیلی قرار دارد، از زمان تأسیس در سال ۲۰۲۱ تاکنون، تنها خودروهای تمام برقی تولید کرده است. اما اکنون این خودروساز چینی تصمیم گرفته با توسعه مدل 9X Grand، به دنیای خودروهای پلاگین هیبریدی نیز وارد شود. این شاسی‌بلند پرچمدار قرار است پاییز پیش رو با قیمت حدودی یک میلیون یوان (معادل ۱۳۸ هزار دلار) در بازار چین به فروش برسد.

آنطور که زیکر وعده داده، 9X Grand در نمایشگاه خودروی شانگهای در ماه آوریل رونمایی خواهد شد. پیش از معرفی رسمی، این برند تصاویر و ویدیوهایی از آزمایش‌های زمستانی شاسی‌بلند پرچمدار خود را منتشر کرده است.

زیکر 9X Grand

طراحی برگرفته از رنجرور و رولزرویس کالینان

زیکر 9X Grand یک شاسی‌بلند فول‌ سایز با ظاهری جسورانه و طراحی جعبه‌ای شکل است. تصاویر موجود نشان می‌دهند طراحی بدنه این مدل از خودروهای لوکسی مانند رنجرور و رولزرویس کالینان الهام گرفته شده است. چراغ‌های جلوی دو تکه و جلو پنجره کرومی بزرگ چهره‌ای متمایز به این خودرو بخشیده؛ جلو پنجره هم ابعاد بسیار بزرگی داشته و 9X Grand را پرقدرت و با ابهت جلوه می‌دهد.

نمای رو به رو زیکر 9X Grand

ابعاد دقیق زیکر 9X Grand هنوز اعلام نشده، اما از تصاویر مشخص است که با یک خودروی غول‌پیکر با فضای کابین گسترده و وسیع طرف هستیم. ماژول لایدار که بالای شیشه جلو نصب شده، حکایت از آن دارد این خودروی پرچمدار به سیستم‌های پیشرفته کمکی راننده مجهز خواهد بود. این سیستم‌ها پارک کردن و رانندگی در بزرگراه را برای یک خودروی تنومند تسهیل می‌کنند.

طراحی زیکر 9X Grand

مشخصات فنی زیکر 9X Grand

با اینکه زیکر در زمینه خودروهای برقی تخصص دارد، اما اخیراً با برند لینک اند کو که در تولید خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEV) تبحر دارد، ادغام شده است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره پیشرانه 9X Grand در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، ولی به نظر می‌رسد که از ترکیب یک موتور بنزینی قدرتمند در کنار حداقل دو موتور الکتریکی استفاده خواهد شد.

طراحی جلو زیکر 9X Grand

گزارش‌ها حاکی از آن است که این شاسی‌بلند لوکس قادر خواهد بود در کمتر از ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل بر ساعت) دست پیدا کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که برد حرکتی تمام برقی آن حداقل ۹۶ کیلومتر باشد که در میان خودروهای هیبریدی شارژی یا همان پلاگین هیبرید رقم چشمگیری محسوب می‌شود.

بدنه زیکر 9X Grand

آیا برندهای لوکس غربی باید نگران باشند؟

حتماً می‌دانید که جیلی در سال‌های اخیر به واسطه مالکیت برندهای بزرگی مثل ولوو و لوتوس، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. محصولات جدید این گروه خودروسازی از نظر فنی، کیفیت، تکنولوژی و البته ایمنی اکنون حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. شاسی‌بلند 9X Grand حتماً از تمامی تجارب جیلی، زیکر و لینک اند کو بهره‌مند شده و جزو بهترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای تولید چین خواهد بود. این خودرو در بازار داخلی پتانسیل به چالش کشیدن رقبای مطرح اروپایی و آمریکایی دارد، اما هنوز راه درازی برای متقاعد کردن مشتریان در سایر بازارهای بین‌المللی در مقابل خود خواهد داشت.

زیکر 9X Grand در بازار
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X