%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

نسل جدید هیوندای نکسو معرفی شد؛ کراس‌اوور هیدروژنی با قدرت بیشتر و طراحی مدرن

منتشر شده در 17 فروردین 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
نسل جدید هیوندای نکسو

نسل جدید هیوندای نکسو در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی شد. این مدل که بر پایه کانسپت اینیتیوم (Initium) خلق شده، نه‌تنها از نظر ظاهری تغییرات قابل‌ توجهی داشته، بلکه از لحاظ فنی نیز پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. در طراحی این نسل از فلسفه موسوم به «هنر فولاد» الهام گرفته شده، به همین خاطر نکسوی جدید ظاهری مدرن‌تر و کابینی پیشرفته‌تر دارد.

طراحی ظاهری جذاب و متمایز

هیوندای نکسوی جدید در مقایسه با نسل قبلی، ظاهری جسورتر و خشن‌تر دارد. طراحی عقب خودرو کمی یادآور پونتیاک ازتک است، اما در عین حال، چراغ‌های چهارگانه در جلو و عقب، حالتی مدرن به خودرو بخشیده‌اند. در نسخه‌ای که در کره جنوبی معرفی شده، دوربین‌های جانبی جایگزین آینه‌های سنتی شده‌اند، زیرا این فناوری در بازار کره مجاز است. همچنین، روی هر دو گلگیر عقب دریچه‌های سوختگیری وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توان از دو طرف خودرو مخزن هیدروژن را پر کرد.

کابین نسل جدید هیوندای نکسو

ابعاد این نسل از هیوندای تغییرات جزئی داشته است. طول بدنه در این نسل ۴۷۵۰ میلیمتر شده که ۷۸ میلیمتر بلندتر از نسل قبلی محسوب می‌شود. عرض بدنه هم ۱۸۶۵ میلیمتر است که ۵ میلیمتر رشد را نشان می‌دهد؛ فاصله محوری همچنان در ۲۷۹۰ میلیمتر ثابت باقی مانده است. بسته به تیپ، مشتریان می‌توانند نکسو را با رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی انتخاب کنند.

کابین مدرن با امکانات پیشرفته

فضای داخلی نکسو جدید کاملاً متفاوت از نسل قبلی است. مهم‌ترین تغییرات را باید نصب نمایشگرهای دوقلوی ۱۲.۳ اینچی و کاهش تعداد دکمه‌های فیزیکی دانست. خوشبختانه کنترل‌های مجزای سیستم تهویه همچنان حفظ شده‌اند. کنسول میانی دیگر به داشبورد متصل نیست، اما دو پد شارژ بی‌سیم سیلیکونی با سیستم خنک‌کننده برای گوشی‌های هوشمند در آن تعبیه شده است.

امکانات نسل جدید هیوندای نکسو

هیوندای در نسل جدید نکسو دسته دنده سنتی را حذف نموده و بجای آن، یک اهرم روی ستون فرمان نصب کرده است. از امکانات قابل توجه این مدل می‌توان به سیستم صوتی بنگ و اولافسن با ۱۴ بلندگو، سیستم هداپ دیسپلی ۱۲ اینچی و صندلی‌های جلوی مجهز به استراحتگاه پا اشاره کرد. سرنشینان عقب نیز از صندلی‌های تهویه‌ شونده با زاویه خواب بیشتر، فضای سر و شانه گسترده‌تر و درب‌هایی با بازشوندگی وسیع‌تر بهره‌مند هستند.

افزایش قدرت و برد؛ عملکرد بهتر هیوندای نکسو ۲۰۲۶ نسبت به نسل قبل

پیشرانه هیدروژنی نسل جدید نکسو ۲۵۵ اسب بخار قدرت دارد که نسبت به مدل قبلی ۷۴ اسب بخار بیشتر است. به لطف این افزایش خروجی، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از ۹.۲ ثانیه به ۷.۸ ثانیه کاهش یافته؛ حداکثر سرعت نیز به ۱۷۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

طراحی نسل جدید هیوندای نکسو

هیوندای در نکسوی جدید ظرفیت مخزن هیدروژن را افزایش داده است. در حالی که مدل قبلی ۶.۳۳ کیلوگرم هیدروژن ذخیره می‌کرد، نکسو ۲۰۲۵ می‌تواند ۶.۶۹ کیلوگرم سوخت را در مخزن خود جای دهد. پر کردن مخزن تنها پنج دقیقه طول می‌کشد و برد خودرو در سیکل آزمایشی کره جنوبی به بیش از ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد.

نسل جدید هیوندای نکسو هیدروژنی

احتمال عرضه محدود در بازارهای جهانی

هیوندای اعلام کرده که نکسو جدید یک مدل جهانی است، اما همچنان احتمال دارد که مانند نسل قبل، عرضه آن محدود به بازارهایی مانند کره جنوبی و برخی مناطق خاص از جمله کالیفرنیا باشد. حتماً می‌دانید که با وجود فناوری پیشرفته و عملکرد بهبودیافته، محدودیت‌های زیرساختی ایستگاه‌های هیدروژن همچنان چالشی جدی برای فراگیر شدن این نوع خودروها محسوب می‌شود.

عرضه نسل جدید هیوندای نکسو
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X