موضوعات داغ روز:

هیوندای؛ دکمه های فیزیکی ایمن تر از نمایشگرهای بزرگ هستند

منتشر شده در 18 فروردین 1404 ساعت 17:30
نویسنده سعید علیپور
دکمه های فیزیکی هیوندای

در دنیایی که رانندگان به خاطر استفاده از تلفن همراه جریمه می‌شوند، عجیب نیست که خودروسازان خودشان نمایشگرهایی به اندازه یک آیپد را وسط داشبورد نصب می‌کنند؟ در حالی که بسیاری از برندها به سمت حذف کامل دکمه فیزیکی می‌روند، هیوندای تصمیم گرفته در برابر این موج مقاومت کند.

کلیدهایی برای کاهش استرس راننده

سایمون لوزبی معاون ارشد طراحی هیوندای در مصاحبه اخیر خود با مجله اتوکار انگلستان به انتقاد از روند موجود پرداخته است. وی گفته هیوندای به‌ وضوح درک کرده که وابستگی بیش از حد به نمایشگرهای لمسی می‌تواند منجر به «استرس، کلافگی و سردرگمی» در حین رانندگی شود. او افزوده «شما نمی‌خواهید راننده به صفحه نگاه کند، باید نگاهش هم‌سطح جاده باشد.»

با توجه به این موضوع، هیوندای قصد دارد دکمه های فیزیکی برای کارهای پرتکراری مانند تنظیم سیستم تهویه، صدای سیستم صوتی و گرمایش صندلی را حفظ کند تا راننده بدون نیاز به نگاه کردن و با استفاده از حافظه عضلانی آنها را تنظیم کند.

دکمه فیزیکی هیوندای

دلیل استفاده از نمایشگرهای بزرگ در خودروها

طراح ارشد هیوندای یعنی آقایلوک دانکروولک هم در یکی از سخنرانی‌های خود اعتراف کرده که استفاده گسترده از نمایشگرها بیشتر از آنکه ناشی از نوآوری باشد، دلایل اقتصادی دارد. این طراح برجسته جهان خودرو گفته صفحه‌ نمایش‌های بزرگ هزینه ساخت را پایین می‌آورند. با این حال، او تأکید می‌کند که مردم هنوز عاشق تعامل آنالوگ با خودرو هستند. به همین دلیل، هیوندای در تلاش است بین طراحی دیجیتال و سنتی تعادل برقرار کند.

نرم‌افزار Pleos و آینده کابین خودروهای هیوندای

با اینکه مدیران ارشد طراحی هیوندای منتقد نمایشگرهای بزرگ هستند، اما تصاویر منتشرشده از پلتفرم نرم‌افزاری Pleos که ماه گذشته رونمایی شد، چیز دیگری را نشان می‌دهد. در این تصاویر شاهد یک صفحه ‌نمایش بسیار بزرگ به سبک تسلا هستیم که در مرکز داشبورد قرار گرفته است. البته در زیر این نمایشگر، ردیفی از کلیدهای فیزیکی دیده می‌شود.

نمایشگر هیوندای

انتظار می‌رود اولین خودروهای هیوندای با این پلتفرم جدید که مبتنی بر سیستم عامل اندروید اتو موتیو است، از سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۶ وارد بازار شوند. هیوندای هدف‌گذاری کرده این معماری نرم‌افزاری تا سال ۲۰۳۰ در بیش از ۲۰ میلیون خودرو از محصولات این شرکت و زیرمجموعه‌های آن به کار گرفته خواهد شد.

اگرچه بسیاری از خودروسازان به سمت تبدیل کابین خودرو به اتاقکی با نمایشگرهای خیلی بزرگ و عریض می‌روند، ولی هیوندای ظاهراً قصد دارد یک راه میانه را در پیش بگیرد.

ویدیو های پیشنهادی

۴ Responses to “هیوندای؛ دکمه های فیزیکی ایمن تر از نمایشگرهای بزرگ هستند”

  1. sharmin گفت:

    میخواستم اریزو ۶ gt یا j7 بخرم ولی به دلیل همه چیزو ریختن تو مانیتور و حتی پنل تهویشم تو مانیتوره از خریدش منصرف شدم

    ۲۰
    ۶
  2. حجت‌اله براهنی گفت:

    خودشون به‌خاطر ارزان بودن و سادگی فرایند تولید داشبورد بدون کلید، انقدر تو این مسیر زیاده‌روی کردن که گندش دراومد؛ حالا خودشون منتقد شدن!!!!

    ۱۶
    ۲
  3. محمد گفت:

    موقع رانندگی توجادهای پُرچاله چوله ایران دکمه های فیزیکی خیلی کاربردی تره،چراکه انگشتتان رابرای لمس کردن دکمه های صفحه بایددقیقترنشانه بگیرید،یاثابت نگه دارید.

    ۱۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.