%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰

عزم جدی تویوتا برای مقابله با تسلا و بی وای دی؛ عرضه ۱۵ خودروی برقی تا سال ۲۰۲۷

منتشر شده در 21 فروردین 1404 ساعت 12:30
نویسنده سعید علیپور
عزم جدی تویوتا برای مقابله با تسلا و بی وای دی

تویوتا در دهه ۹۰ میلادی با معرفی و عرضه مدل پریوس، انقلابی در بازار خودروهای هیبریدی به راه انداخت. این کمپانی که به نوعی آغازگر عصر برقی‌ سازی در صنعت خودرو به شمار می‌رود، در زمینه مدل‌های تمام الکتریکی از رقبای خود عقب افتاده و فاصله معناداری با آنها دارد. اما خودروساز بزرگ ژاپنی با تدوین یک استراتژی جاه‌طلبانه می‌خواهد با قدرت وارد بازار خودروهای کاملاً برقی شود.

جهش بزرگ در تولید خودروهای برقی

طبق گزارش نشریه نیکی آسیا، تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ پانزده مدل تمام برقی را وارد بازار کند. با تصمیم کمپانی، برخی از این مدل‌ها تحت برند لوکس لکسوس عرضه خواهند شد. این خودروساز پرطرفدار میزان تولید مدل‌های الکتریکی را به حدود یک میلیون دستگاه در سال برساند. در صورت تحقق، این رقم تقریباً هفت برابر میزان تولید خودروهای برقی تویوتا در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

در حال حاضر تویوتا خودروهای برقی خود را تنها در ژاپن و چین تولید می‌کند. اما با معرفی محصولات جدید، خطوط تولید این شرکت در کشورهای آمریکا، تایلند و آرژانتین نیز به مونتاژ مدل‌های الکتریکی خواهند پرداخت. یکی از نخستین خودروهایی که بر مبنای استراتژی جدید عرضه می‌شود، نسخه برقی از پیکاپ محبوب هایلوکس است که تولید آن از اکتبر سال جاری در تایلند آغاز خواهد شد. پس از این کشور نوبت به آرژانتین خواهد رسید.

عرضه خودرو برقی تویوتا

رقابت سخت با غول‌های برقی دنیا

عجله کنونی تویوتا برای ورود به بازار خودروهای برقی کاملاً منطقی است. این شرکت اکنون رقبایی چون تسلا و بی وای دی را در مقابل دارد. هر کدام از این رقبا در سال گذشته ۱.۷۶ میلیون دستگاه خودروی برقی به فروش رسانده‌اند که رقم چشمگیری است. فولکس واگن نیز با فروش ۷۴۰ هزار دستگاه خودروی برقی در رتبه بعدی قرار دارد. این رکوردها در شرایطی ثبت شده که تویوتا تاکنون حضور بسیار کم‌رنگی در بازار خودروهای برقی داشته است.

یکی از کلیدی‌ترین خودروهای برقی آینده تویوتا، مدل جدید C-HR+ است که حدود یک ماه پیش معرفی شد. این کراس‌ اوور کوچک‌تر از مدل bZ4X بوده و با دو باتری ۵۷.۷ و ۷۷ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. تولید این خودرو از سپتامبر ۲۰۲۵ در کارخانه تاکائوکا ژاپن آغاز می‌شود و پس از عرضه در اروپا، از سال آینده در آمریکا و کانادا نیز به فروش خواهد رسید.

خودروهای برقی

گسترش تولید در خاک آمریکا و ادامه همکاری با سوبارو

بر اساس برنامه‌های آتی تویوتا، از سال آینده یک شاسی‌بلند برقی با سه ردیف صندلی در کارخانه‌های کنتاکی و ایندیانا مونتاژ خواهد شد. این خودرو رقیبی برای کیا EV9 و هیوندای آیونیک ۹ خواهد بود. همچنین تویوتا همکاری خود با سوبارو را در زمینه خودروهای برقی ادامه خواهد داد؛ محصول بعدی این همکاری قرار است از فوریه سال آینده در ژاپن تولید شود.

تویوتا از سال ۲۰۲۱ در حال توسعه خانواده جدیدی از خودروهای برقی است و در همین راستا سال گذشته از ۱۵ کانسپت برقی جدید تحت برند اصلی خود و برند لوکس لکسوس رونمایی کرد. این کانسپت‌ها نوید آینده‌ای متنوع و کامل در سبد محصولات الکتریکی خودروساز ژاپنی را می‌دهند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X