اعلام جزئیات طرح واردات خودروهای کارکرده
پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو نشان می دهد که جلسه های مختلفی برای تدوین مصوبه اجرایی طرح واردات خودروهای کارکرده برگزار شده است. حال در این گزارش به اعلام جزئیات این طرح پرداخته ایم.
به گزارش آخرین خودرو، طرح واردات خودروهای کارکرده از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و دولت ملزم به اجرای این طرح است. اما دولت برای انجام این طرح باید مصوبات خود را تدوین کند و بر اساس قانون مجلس، فرایند اجرای این موضوع را به تصویب برساند. طی روزهای گذشته جلسه های مختلفی برای تدوین این مصوبه برگزار شده و کارشناسان و مسئولان مختلفی در این جلسات حضور داشته اند. پیش از این اعلام شده بود که هفته گذشته طرح واردات خودروهای کارکرده به صورت رسمی اعلام می شود و اجرای آن شروع خواهد شد. اما برگزاری این جلسات در دست انجام است و هنوز مصوبه نهایی آماده نشده است. با این حال پیگیری خبرنگار آخرین خودرو از افراد حاضر در این جلسه نشان می دهد که چه طرح های پیشنهادی ارائه شده است. برای همین در این گزارش برای اولین بار به اعلام جزئیات طرح واردات خودروهای کارکرده پرداخته ایم.
جزئیات و پیشنهادات اعلام شده برای طرح واردات خودروهای کارکرده به شرح زیر است:
۱- برای واردات خودروهای کارکرده سقف حجم موتور وجود ندارد و امکان واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی فراهم است.
۲- برای واردات خودروهای کارکرده سقف ارزش جهانی وجود ندارد.
* پیشنهاد برخی از کارشناسان و مسئولان این است که در واردات خودروهای کارکرده، سقف ۴۰ هزار یورویی اعمال شود.
۳- اشخاص ایرانی امکان واردات خودروی کارکرده را دارند.
* پیشنهاد برخی از کارشناسان و مسئولان این است که هر کد ملی بالای ۱۸ سال امکان واردات خودروی کارکرده را به صورت کالای مسافری داشته باشد. برخی دیگر می گویند که در شرایط فعلی، از هر خانوار یک سهمیه واردات شخصی اعطا شود. همچنین این سهمیه، هر ۵ سال یک دستگاه خودرو خواهد بود.
۴- واردات خودروهای کارکرده ای امکان پذیر است که نشان تجاریشان ممنوعیت ندارد.
۵- تعرفه واردات خودروهای کارکرده مطابق با تعرفه واردات خودروهای صفر کیلومتر است.
۶- ارزش گذاری خودروهای کارکرده بر اساس سال تولید و قیمت نسخه صفر کیلومتر در بازار جهانی است.
* اگر خودرویی یکسال از تولیدش گذشته باشد، ۱۵ درصد از ارزش نسخه صفر کیلومتر آن در روند محاسبات گمرکی کم می شود. از سال دوم تا پنجم به ازای هر سال ۵ درصد از ارزش نسخه صفر کیلومتر کم می شود.
۷- مدارک استاندارد خودروهای وارداتی کارکرده بر اساس استانداردهای قابل پذیر جدید خودروهای صفر کیلومتر خواهد بود.
* پیشنهاد برخی از کارشناسان و مسئولان این است که صرفاً خودروهای کارکرده دارای پرونده استاندارد در سازمان ملی استاندارد، برای تسریع فرایند و کاهش هزینه های جاری وارد شوند.
۸- خودروهای وارداتی کارکرده باید ضمانت خدمات پس از فروش در ایران داشته باشند.
* در صورت واردات خودروی کارکرده توسط اشخاص، باید هزینه ضمانت گارانتی به شرکت های واردکننده پرداخت شود.
۹- برای خرید خودروهای وارداتی کارکرده با منشاء ارزی تایید شود.
* پیشنهاد برخی کارشناسان و مسئولان این است که برای واردات اشخاص، حساب ارزی الزامی باشد.
جالب اینجاست هم اقای دلاور می دونه هم ما که واردات توسط افراد حقیقی وجود نداره و هر چی هست برای ارگان دولتی هست مثله ارتش سپاه نیروه انتظامی مرزبانی
وتمام
آخه عقل کل ارگان نظامی اگر قرار بود توی کار تجارت خودرو وارد بشه که نمیصرفه و اصلا نیاز به اجازه نداره که حداقل برای خود پادگان هاشون وارد میکردن. بنطرت فروش موشک و … برایشان بهتر نیست؟ پول یه موشک اندازه ۱۰۰ تا خودرو bmw هست.
جناب همون موشک رو با اَن می خوان جا به جا کنن
مرزبانی دنا سوار می شه برای دفاع
فکر کردی از قبل هم اجازه می گرفتن
ارگان دولتی صد ها هزار خودرو ایرانی لازم داره برای هر سال برای همینه نوبت به یکی مثله شما نمی رسه خودر کم میاد واردات هم همینه اینقدر می خورن سفارش می دن که هیچیش به من و تو نمی رسه موقعی می رسه که همون ماشینا تو مزایده بفروشن اشغالش رو دستمون بگیریم.
پس موشک و پهباد و … تانک رو با کشتی جابجا نمیکنن موقع فروش سوار دنا میکنن
شما خودتم نمیدونی چی میگی ! فقط یه ژست روشنفکری گرفتی و ۴ تا کلمه بلغور کردی.من جوابتو میدم.ببین ارگان های دولتی یعنی چی؟یعنی دولت و حکومت.
چرا خودروی صفر وارد نمیکنن؟
خودروی صفر قیمتش بالا هست و به درد پولدارا میخوره.
البته خودروی صفر هم وارد میکنن مثل چانگان و … که قیمتش پایینتر باشه
تعرفه خودرو های هیبرید ۱۱ درصد بود؟
حیله و شگرد دولت برای قاپیدن و مصادره دلار های خانگی مردم . وقتی تو قانون صراحتا اومده کسی حق نداره بالای ۲۰۰۰ یورو داشته باشه پس اگه من با ۲۰ هزار یورو مثلا برم بگم میخوام ماشین بیارم درجا میتونن منو دستگیر کنن به جرم مخل ارزی و این چیزا . پس فکر نکنید دولت مهربان شده و قراره خبری بشه . اصلا بحث خودرو کارکرده نیست . بحث مصادره دلار های خانگی مردمه . حواستون باشه گول نخورید !!
فعلا باید سماق مکید تا بیاد.اگر یک درصد این مصوبه اجرایی بشه شما مطمئن باشید خودرو ارزان بدست مصرف کننده واقعی که مردم طبقه متوسط به پایین هستند نمیرسه.این حرکت فقط برای مردم پولدار خوب هست که ماشین میلیاردی رو به نصف قیمت الان میخرن و لذتشو میبرن
چرا باید خودرو کارکرده به اندازه خودرو صفر عوارض پرداخت کنه ؟ ۱۷۰ درصد برای خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی خیلی زیاده. یعنی شما اگه یه سانتافه ۲۰۲۱ با قیمت ۳۰ هزار دلار بخوای وارد کنی با عوارضش حدود ۵۱ هزار دلار باری شما در میاد که اگر باقی هزینه ها رو اضافه کنیم میشه ۶۰ هزار دلار . که باز هم داریم دو برابر ارزش یه ماشینی برایش هزینه میکنیم. درسته که نسبت به قیمت مدل های پایینترش در ایران ارزون تر درمیاد اما آیا ۱۰ درصد از افراد جامعه توان خریدش رو خواهند داشت یا باید تا ابد حسرت داشتن خودروی خوب رو داشته باشند ؟ خودرویی که در تمام دنیا خریدش برای همه افراد جامعه امکان پذیره . انقدر به ما سخت گرفتن که به کوچیک ترین چیز ها قانعیم
جناب واردات صرفا برای کاهش قیمت های بازار هست.خودروی ۳میلیاردی اگر ۲میلیارد هم بشه اقشار ضعیف جامعه توان خریدن رو ندارن.اما اگر همین کوییک از ۳۰۰ملیون برسه ب نزدیک قیمت واقعیش .
ملت اینقدر فشار نمیخورن ک باید پول تویوتا بدن ولی پراید سوار بشن.
تویوتا مدل پایینش هم تویوتاست
دولت نا توان از اداره امور ملت . خرج زندگی بالای ۱۵ میلیون . حقوق ۱۰ میلیون
اگه سقف قیمت ۴۰ هزار یورو باشه به هیچ دردی نمیخوره
… قشر ضعیف … ؟؟؟!!!
قشر ضعیف زیر بار روزمرگی خودش مونده … ؟؟؟
… اینا فکر قشر ضعیف نیستند ، فکر جیب خودشون و مشغول نگه داشتن مردم هستند … بیشتر از قیمت خودرو ، عوارض و مالیات و … میگیرند
… خود کرده را تدبیر نیست … از ماست که بر ماست