%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

پادشاه جدید پیست تاپ گیر ؛ مک مورتری اسپیرلینگ رکورد خودروی فرمول یک را شکست!

منتشر شده در 27 فروردین 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
پادشاه جدید پیست تاپ گیر ؛ مک مورتری اسپیرلینگ رکورد خودروی فرمول یک را شکست!

در جهان خودرو، گاهی اوقات یک محصول چنان متفاوت و منحصر بفرد ظاهر می‌شود که تمامی قواعد و قوانین حاکم را به چالش می‌کشد. مک مورتری اسپیرلینگ پیور (McMurtry Spéirling Pure) دقیقاً یکی از همین خودروهاست؛ سوپر اتومبیلی که از لحاظ طراحی با هیچ خودرویی قابل مقایسه نیست. این خودرو پس از مانور خارق‌العاده توقف وارونه در حالت ایستا، حالا با شکستن رکورد پیست تاپ گیر دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.  

ثبت رکوردی استثنایی در پیست تاپ گیر

تا همین چند روز قبل، رکورد سریع‌ترین دور پیست تست تاپ گیر به خودروی فرمول یک رنو R24  تعلق داشت. این خودروی مسابقه‌ای در سال ۲۰۰۴ توانسته بود با زمان ۵۹ ثانیه یک دور کامل پیست برنامه انگلستانی را طی کند. اما مک مورتری اسپیرلینگ پیور با عملکردی طوفانی این رکورد را شکسته، آن هم نه با چند هزارم یا صدم ثانیه، بلکه با اختلافی بیش از سه ثانیه! این سوپر اتومبیل فوق سریع زمان شگفت‌انگیز ۵۵.۹ ثانیه را در پیست تاپ گیر ثبت کرده است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای تست‌شده توسط تاپ گیر در پیست مذکور یعنی آستون مارتین والکری، با رکورد اسپیرلینگ پیور ۱۳ ثانیه اختلاف دارد! این ابر خودرو زمان ۱:۰۹.۶ دقیقه را در پیست تاپ گیر از خود بر جای گذاشته است.

فناوری فن مکنده و شتاب‌گیری حیرت‌انگیز مک مورتری اسپیرلینگ

یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت مک مورتری اسپیرلینگ، سیستم فن مکنده پیشرفته آن است که در حالت ایستاده، تا ۲,۰۰۰ کیلوگرم (۴,۴۰۰ پوند) نیروی داون فورس (رو به پایین) تولید می‌کند. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد عملاً به زمین بچسبد و با سرعتی باورنکردنی پیچ‌ها را پشت سر بگذارد. در توصیف کارایی این سیستم همین بس که چسبندگی اسپیرلینگ به سطح مسیر بیشتر از خودروهای فرمول یک است!

شتاب‌ گیری این هیولای برقی هم فوق‌العاده است. مک‌ مورتری اسپیرلینگ پیور تنها در ۱.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل در ساعت) می‌رسد و در پیچ‌ها قادر است بیش از ۳ جی نیرو را تحمل کند! شایان ذکر است تایرهای پهن‌تر مخصوص جلو و عقب در نسخه پیور، نسبت به نمونه اولیه عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهند.

قدرت، وزن و سرعت نهایی خیره‌کننده

پیشرانه برقی مک مورتری اسپیرلینگ پیور قدرتی برابر با ۹۹۹ اسب بخار دارد و انرژی خود را از یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. وزن این خودروی تک نفره تنها ۱,۰۰۰ کیلوگرم است و حداکثر سرعت آن به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت (۱۹۰ مایل در ساعت) می‌رسد. در تست تاپ گیر، راننده معروف این برنامه یعنی استیگ موفق شد تنها تا سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت (۱۷۷ مایل بر ساعت) با آن رانندگی کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X