موضوعات داغ روز:

نسخه های جدید کاپرا به بازار می آیند

منتشر شده در 28 فروردین 1404 ساعت 16:30
نسخه های جدید کاپرا به بازار می آیند

بهمن موتور برنامه دارد تا نسخه های جدیدی از کاپرا را با نام کاپرا B و کاپرا U به بازار عرضه کند. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

پیکاپ کاپرا یکی از محصولات کار و تجاری گروه بهمن است که از اواخر دهه ۸۰، روی خط تولید بهمن موتور حضور دارد. این پیکاپ در حقیقت ، محصول خودروسازی ZX Auto چین بوده و گروه بهمن تاکنون نسخه های تک و دو کابین و تک و دو دیفرانسیل را روانه بازار کرده و امروزه این خودرو ارزانترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار محسوب می شود.

نسخه های جدید کاپرا به بازار می آیند

اکنون گروه بهمن برنامه های مختلفی برای این پیکاپ دو دیفرانسیل و به زودی نسخه های مختلفی از کاپرا را روانه بازار خواهد. به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، گروه بهمن قصد دارد دو نسخه از پیکاپ کاپرا را با نام های کاپرا U و کاپرا B را معرفی کند که این دو نسخه از جنبه های مختلفی با یکدیگر متفاوت خواهند بود. اما بد نیست بدانید که هر کددا از این نسخه ها، دو تیپ متفاوت دارند که در ادامه به بررسی مشخصات، آپشن ها و تفاوت های هرکدام خواهیم پرداخت.

کاپرا B ؛ ارزان تر اما ضعیف تر و کم آپشن تر

همین جا بگوییم که کاپرا B عملا نسخه ارزانتر کاپرا به حساب می آید و قرار است در دو نسخه تک کابین و دو کابین در بازار عرضه شود. در این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با کد موتور N20LBLA بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل کند.

نسخه تک کابین و دو کابین کاپرا B جدا از تفاوت در طراحی بدنه و وزن خودرو تفاوت دیگری چه در بخش فنی و چه در بخش امکانات ندارند و هر دو آنها دارای امکاناتی نظیر؛ ۲ کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری، ترمزهای ABS، EBD و BAS، فرمان هیدرولیک، سنسورهای پایش باد تایرها (TPMS)، چراغ‌های روشنایی روز، سیستم ضد لغزش (ASR)، شیشه بالابرهای برقی، سامانه کنترل لغزش و… اشاره کرد.

کاپرا U ؛ قوی تر و آپشنال تر

یکی از تفاوت های اصلی کاپرا U و کاپرا B در بخش قوای محرکه است، جایی که کاپرا U از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با کد موتور 4K22D4M ساخت کمپانی میتسوبیشی بهره می برد که می تواند نهایت قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر را به چرخ ها منتقل کند. تفاوت دیگری که کاپرا U در مقایسه با کاپرا B دارد این است که انتقال قدرت در این نسخه به صورت دو دیفرانسیل بوده و می توان از قابلیت چهار چرخ بودن آن استفاده کرد.

نسخه های جدید کاپرا به بازار می آیند

کاپرا U نیز همانند کاپرا B قرار با دو تیپ در بازار عرضه شود که تنها تفاوت آنها در نوع گیربکس مورد استفاده در آنها است. به عبارت دیگر تیپ پایه کاپرا U، از جعبه دنده ۵ سرعته دستی بهره می برد و در تیپ دیگر از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده شده است.

نسخه های جدید کاپرا به بازار می آیند

لازم به ذکر است که هر دو تیپ کاپرا U به صورت دو کابین عرضه می شوند و هر دو دارای امکاناتی نظیر؛ سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور TPMS، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تزئینات کرومی آینه ها و دستگیره های بیرونی، کلید های کنترلی سیستم صوتی بر روی فرمان و… هستند.

هنوز زمان عرضه این دو نسخه کاپرا مشخص نیست اما انتظار می رود که گروه به زودی شرایط فروش و ثبت نام آنها را آغاز کند و شاهد حضور این دو نسخه در جاده های کشور باشیم.

ویدیو های پیشنهادی

۶ Responses to “نسخه های جدید کاپرا به بازار می آیند”

  1. محسن گفت:

    پارسال خبرش رو سایت چرخان کار کرده بود

    ۲
    ۰
  2. رضا گفت:

    کاپرا هم ماشین خوبیه هم بد . من یک دستگاه داشتم و از خوبی هاش میتونم به قیمت پایین و کم دردسر بودن موتور ( واسه من تا کیلومتر ۱۲۰ هزار بی خرج بود ) اشاره کنم ولی از سمت دیگه معایب زیادی هم داشت. اولین و بزرگترین عیبش کیفیت بسیار پایین ورق بدنه خودرو هست که زودی به پوسیدگی میفته و شاید باورتون نشه از وانت زامیاد هم زودتر میپوسه. دوم قدرت موتور بسیار پایینشه که اصلا جوابگوی آفرود سنگین نیست. سوم کیفیت بسیار پایین متریال داخل اتاق که ادم بعد از دیدنش جمله ایرانخودرو خدا خیرت بده رو میگه. اصلا عایق بندی خوبی نداره و گرمای گیربکس کاملا میاد تو پای راننده و شاگرد و حتما دمپینگ نیاز داره . خود گیربکس ماشین زومکس یه صدای خرره خاصی داره که تو مخه. ماشین لاغره و ۳ نفر به سختی میتونن ردیف عقبش بشینن. زاویه صندلی عقب افتضاحه که من کلا صندلی هاشو با نسخه تویوتایی عوض کردم. فکر رینگ و لاستیک افترمارکت رو از سرتون بیرون کنین که دیگه اصلا راه نمیره و من بعد از خرید لاستیگ پهن پشیمون شدم. کیفیت طلق چراغ ها بسیار پایین و زودی زرد میشه. صندلی های نسخه های نیوفیس رو اومدن کوییکی کردن که خیلی بد شده. لوازمش هم برخلاف اونچه فکر میکنید نمایندگی ها ندارن و باید از بیرون تهیه کنید. کلا کاپرا ماشین بسیار بی کیفیته و فقط و فقط قیمت پایینشه که میتونه منطق خرید ایجاد کنه وگرنه هر کسی اگر توانایی مالی بالاتری داشت سراغ این ماشین نمیرفت.

    ۶
    ۲
  3. سید منیرالدین گفت:

    سال گذشته هم قرار بود عرضه بشود ولی خبری نشد

    ۴
    ۰
  4. محسن کریمی گفت:

    با سلام
    بر خلاف نظرات منفی که خیلی ها دارن من با توجه به اینکه پیکاپ های متنوعی داشتم با اطمینان میگم کاپرا بهترین ماشین کار و تجاریه از همه نظر ، توی آفرودهای نصبتا سنگین هم من باهاش مشکلی نداشتم تعمیراتش ارزونه لوازمشم توی بقالی های چراغ برق موجوده ، اگر درست نگهداری بشه سالها ماشینه ، هزینش از سواری های ایرانخودرو و سایپا کمتره ، در مورد تریم داخلی هم باید بگم خودروی کارو تجاری هست و نباید توقع مدل های لوکس رو از این ملشین داشته باشین ، من نسخه نیوفیسش رو که خریدم فقط از کیفیت صندلی هاش رضایت نداشتم بنظرم میشد بهتر کار بشه ، خودرو از نظر ایمنی و قدرت کیفیت مناسبی داره ، باید در نظر بگیرید که چه قیمتی دارید پرداخت میکنید با این قیمت بنظرم ارزش خرید داره و مناسبه

    ۳
    ۴
  5. رضا گفت:

    ماجرای کاپرا یه چیزیه مثل پراید
    کم خرج و کم استهلاکه

    ولی بخاطر قدرت نه چندان مناسب و کیفیت متریال کابین زیاد خوشنام نیست

    ۳
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.