کانسپت جذاب جنسیس X Gran Equator معرفی شد؛ ترکیبی از یک شاسی بلند و استیشن
شرکت جنسیس که در سالهای اخیر با معرفی کانسپت های خیرهکننده توجه علاقهمندان به خودروهای لوکس را جلب کرده، این بار نیز با رونمایی از یک مفهومی رادیکال خود را در کانون توجه قرار داده است. این مفهومی که طی روزهای آتی در نمایشگاه خودروی نیویورک رسماً پردهبرداری خواهد شد، X Gran Equator نام دارد. به دلیل طراحی بسیار متفاوت، در نگاه اول به آورده جدید جنسیس این سوال در ذهن ایجاد میشود که آیا برند لوکس کرهای خود را برای خلق رقیب مدلهایی چون ریوین R1S یا مرسدس بنز G کلاس برقی آماده میکند؟
ترکیبی از شاسی بلند و استیشن
برخلاف کانسپت های قبلی جنسیس که بیشتر کوپه و کانورتیبل هستند، X Gran Equator مسیری متفاوت را در پیش گرفته است. این خودرو ترکیبی از یک شاسی بلند و یک استیشن واگن بوده و تا حدودی کانسپت آئودی Steppenwolf در دهه ۱۹۹۰ میلادی را تداعی میکند. شاید به همین خاطر است که جنسیس آن را از لحاظ طراحی مدلی ساختارشکن توصیف مینماید.

از شاخصترین المانهای ظاهری جنسیس X Gran Equator باید به مواردی مثل کاپوت بلند و کشیده، سقف شیشهای چهار تکه و درهای پشتی بدون دستگیره سنتی اشاره کنیم. با دقت در جزئیات معلوم میشود که دستگیرههای جلو به صورت کشویی هستند و برای باز کردن درهای عقب باید از دکمهای روی ستون C استفاده کرد.
مشخصات فنی کانسپت جنسیس X Gran Equator
جنسیس در رابطه با مشخصات فنی کانسپت X Gran Equator حرفی به میان نیاورده، اما نبود اگزوز و جلوپنجره بسته شواهدی از یک پیشرانه برقی هستند.
یکی از ویژگیهای برجسته کانسپت X Gran Equator، رینگهای بزرگ ۲۴ اینچی با طراحی پیچیده و مهرههای بیرونی است. این نوع طراحی بیشتر در کانسپتها دیده میشود و در نسخه تولیدی احتمالاً خبری از آنها نخواهد بود. طراحی خاص رینگها حتی روی ریلهای سقفی نیز تکرار شده که جلوهای هماهنگ به کل خودرو داده است.

در سقف نیز بهجای شیشه واحد، از چهار بخش شیشهای جداگانه استفاده شده که شباهت زیادی به طراحی سقف اینئوس گرندیر دارد.
کابینی متفاوت با تمرکز بر سادگی و تکنولوژی
طراحی داخلی این خودرو نسبت به مفهومی های قبلی جنسیس متعادلتر شده است. برند لوکس هیوندای، برخلاف روند مرسوم امروزی از نصب یک نمایشگر بزرگ وسط داشبورد خودداری کرده و در عوض، چهار نشانگر دیجیتال در مرکز داشبورد و سه نشانگر گرد کوچک در پشت فرمان X Gran Equator قرار داده است. نکته مثبت اینکه دکمههای فیزیکی همچنان حضور دارند، از جمله یک دکمه اختصاصی برای حالت آفرود.

صندلی هر سرنشین در جنسیس X Gran Equator بهصورت مجزا طراحی شده، به همین خاطر این مفهومی ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد. کنسولهای مرکزی بین صندلیها، دستهگیرههای کاربردی روی ستون B و داشبورد و همچنین دستگیرههای در که در ارتفاع پایین نصب شدهاند، گویای توجه به جزئیان و طراحی هدفمند و کاربردی هستند. همانطور که در تصاویر قابل مشاهده است، بهجای داشبورد سنتی با جعبه داشبورد، دو جعبه چرمی با بندهای چرمی جایگزین شدهاند که ترکیبی از لوکسگرایی و نوآوری را به نمایش میگذارند.
از دیگر ویژگی قابل توجه جنسیس X Gran Equator میتوان به صندلیهای جلوی گردان، کلیدهای سقفی (احتمالاً برای باز کردن قسمتهای سقف یا پردهها) و کلید انتخاب حالتهای رانندگی آفرود روی فرمان اشاره کرد.
با وجود تمام جذابیتها، جنسیس رسماً اعلام کرده که فعلاً برنامهای برای تولید انبوه کانسپت X Gran Equator ندارد.
