در چین، برای چین؛ فولکس واگن از سه کانسپت برقی در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد

فولکس واگن در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ با رونمایی از سه کانسپت الکتریکی جدید، گام بلندی در مسیر برقیسازی محصولات خود برای بازار چین برداشت. این سه مدل مفهومی شامل سدان تمام برقی ID. Aura و دو شاسیبلند با نامهای ID. Evo و ID. Era هستند که هرکدام توسط یکی از جوینت ونچرهای فولکس واگن در چین طراحی و توسعه یافتهاند.
استراتژی در چین، برای چین
فولکس واگن اعلام کرده که قصد دارد بیش از ۳۰ مدل جدید را به بازار چین معرفی کند که ۲۰ مدل از آنها جزو خودروهای انرژی نو (تمام برقی و هیبریدی) خواهند بود. این خودروها از سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای رانندگی نیمهخودران بهره خواهند برد. توماس شفر مدیرعامل برند فولکس واگن، در حاشیه رونمایی گفته «این کانسپتها ماحصل استراتژی در چین، برای چین هستند.» با این رویکرد فولکس واگن قصد دارد همچنان پیشتاز خودروسازان خارجی در بازار چین باقی بماند.
فولکس واگن ID. Aura؛ سدان الکتریکی ویژه بازار چین
کانسپت ID. Aura که در همکاری با جوینت ونچر فاو-فولکس واگن ساخته شده، یک سدان تمام برقی است که بر پایه پلتفرم CMP توسعه یافته؛ این پلتفرم مخصوص بازار چین طراحی شده است. سدان مفهومی فولکس واگن با طراحی تیز و چراغهای LED کشیده در جلو و عقب، ظاهر مدرنی به خود گرفته؛ فضای داخلی خودرو با رابط کاربری شبیه به گوشی هوشمند و دستیار هوشمند مجهز به هوش مصنوعی، حس آیندهنگرانهای را به سرنشینان القا میکند.


فولکس واگن ID. Evo؛ شاسیبلندی برقی برای نسل جوان
کانسپت ID. Evo که یک شاسیبلند برقی است، توسط جوینت ونچر فولکس واگن آنهوئی توسعه یافته و مبتنی بر معماری ۸۰۰ ولتی میباشد. چراغهای اصلی دو تکه و خط شانه برجسته، ظاهری اسپرت و جذاب به این شاسیبلند بخشیده است. فولکس واگن این مدل را مناسب «مشتریان جوان و مد محور» میداند. در این خودرو از سیستمهای دیجیتال به طور گسترده استفاده شده است.

فولکس واگن ID. Era؛ شاسیبلند سهردیفه مجهز به ژنراتور
وظیفه طراحی و توسعه کانسپت ID. Era، به جوینت ونچر سایک-فولکس واگن محول شده است. این شاسیبلند سهردیفه با طراحی جعبهای و فضای کابین گسترده، از یک پیشرانه EREV (دارای افزایشدهنده برد حرکتی یا همان ژنراتور) بهره میبرد. این خودرو قادر است با باتری و باک پر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. از این رقم ۳۰۰ کیلومتر توسط باتری و ۷۰۰ کیلومتر توسط ژنراتور (موتور درونسوز) فراهم میشود.


توماس اولبریش، مدیر مرکز تکنولوژی فولکس واگن چین، اعلام کرده که توسعه نسخههای تولیدی این خودروها طی ۳۴ ماه انجام خواهد شد تا محصولات جدید با سرعت و هماهنگی بیشتر وارد بازار شوند.
این سه مدل مفهومی آغازگر مسیری تازه برای فولکس واگن در بازار چین هستند؛ بازاری که رقابت در آن هر روز شدیدتر میشود. کمپانی آلمانی در تلاش است با تمرکز بر نیازهای محلی موقعیت خود را در برابر خودروسازان چینی و جهانی تثبیت کند.
واردکنندهها، بدوید برید ماشینی که برای بازار خود چینه و تولید اونجاست رو بیارید برای کشوری که هیچیش شبیه چین نیست، بدوید.