تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰

کارلوس گون مدیرعامل سابق نیسان؛ کمپانی ژاپنی نفس های آخر خود را می کشد

منتشر شده در 22 اردیبهشت 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
کارلوس گون

کارلوس گون مدیرعامل سابق نیسان، بار دیگر با اظهارات جنجالی خود در رسانه‌ها خبرساز شده است. این مدیر کهنه‌کار صنعت خودرو، که پس از فرار جنجالی از ژاپن و خانه‌ نشینی اجباری در سال ۲۰۱۹ اکنون در لبنان به‌ سر می‌برد، در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه خبری BFM TV فرانسه، به انتقاد صریح از عملکرد نیسان و وضعیت کنونی این خودروساز ژاپنی پرداخته است. وی در این مصاحبه با صراحت اعلام کرده «افول نیسان و فروپاشی ائتلاف» را از مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود.

هشدار درباره آینده نیسان؛ شرکتی در حال فروپاشی

به گزارش آخرین خودرو، این مدیر ۷۱ ساله در گفت‌وگوی تازه خود مدعی شده «من افول نیسان و پایان اتحاد با رنو را از قبل دیده بودم.» با اینکه اتحاد بین این دو شرکت هنوز پابرجاست، اما به گفته تحلیلگران، قدرت و انسجام سابق را ندارد. یکی از نشانه‌های تضعیف این اتحاد، کاهش سهم‌های متقابل از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد است. همچنین، رنو در حال خرید ۵۱ درصد از سهام نیسان در پروژه‌های مربوط به هند است که به نوعی از تغییرات ساختاری مهم در روابط میان دو خودروساز حکایت دارد.

گون: مشکلات نیسان ریشه در مدیریت آن دارد

کارلوس گون که به صراحت کلام شهرت دارد، با لحنی بی‌پرده گفته «مشکلات اصلی نیسان به مدیریت این شرکت مربوط می‌شود. روند تصمیم‌گیری‌ها در این شرکت بسیار کند است.» او در ادامه با عباراتی هشداردهنده اضافه کرده «این شرکت در حال جان کندن است و مجبور شده برای نجات خود به یکی از رقبای اصلی ژاپنی‌اش التماس کند.»

مذاکرات نافرجام با هوندا؛ طرحی برای تصاحب پنهانی

رقیب مورد اشاره گون، هوندا است. در ماه‌های گذشته مذاکراتی برای ادغام این دو شرکت آغاز شد که خیلی زود به شکست انجامید. گون در این باره هم گفته «ادغام نیسان و هوندا بی‌معنی بود. هوندا در واقع به‌دنبال یک تصاحب پنهانی بود.» از دید او، هدف هوندا این نبود که دو شرکت برابر و هم‌سطح در قالب یک شرکت مادر جدید فعالیت کنند، بلکه به‌دنبال ساختاری بود که در آن نیسان به‌ طور کامل تحت مالکیت هوندا قرار گیرد.

کارلوس گون مدیرعامل سابق نیسان؛ کمپانی ژاپنی نفس های آخر خود را می کشد

هوندا بعدها نیز صراحتاً تأیید کرد که به جای تشکیل شرکت هلدینگ مشترک، قصد داشت نیسان را از طریق تبادل سهام به زیرمجموعه خود تبدیل کند. در واقع، هوندا خواستار انتصاب اکثریت اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بود؛ اقدامی که عملاً کنترل نیسان را به ‌دست این خودروساز ژاپنی می‌داد.

انتقاد از اتحاد با رنو؛ اتحادی کوچک و شکننده

گون همچنین ائتلاف فعلی نیسان با رنو را «کوچک و شکننده» توصیف کرده و افزوده برند نیسان به مرور زمان به شرکتی «کسل‌کننده و متوسط» تبدیل شده است. در بخشی دیگر از مصاحبه خود با BFM TV، گون نیسان را «در سراشیبی سقوط» دانسته است.

گون و فراری تاریخی؛ ماجرایی که فراموش نمی‌شود

کارلوس گون که اکنون تحت پیگرد بین‌المللی قرار دارد، با اتهاماتی چون سوء‌استفاده از دارایی‌های شرکت، پول‌شویی و فساد مالی روبروست. او در سال ۲۰۱۹ به طرز عجیبی از ژاپن گریخت. در روایت‌های رسانه‌ای، گفته شد که گون داخل یک جعبه تجهیزات صوتی مخفی شده بود تا از دستگاه‌های امنیتی فرودگاه عبور کند. هرچند او بعداً در مصاحبه با شبکه فاکس بیزینس این روایت را رد کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “کارلوس گون مدیرعامل سابق نیسان؛ کمپانی ژاپنی نفس های آخر خود را می کشد”

  1. کوروش گفت:

    متاسفانه کاملا درست گفته، این همه برای این شرکت زحمت کشید جوابش رو با زندان دادن، حالا که رفته می‌فهمند شرکت رو نجات داد.

    ۵
    ۲
  2. عباس گفت:

    این ادن به خاطه اینکه با ژاپنی عقایدشون تصمیم هایی که می گرفت تضاد داشته براش پاپوش دوختن و رفت به طوری که هزینه شرکت اورد پایین با Cvtگیربکس اشغال شرکت سوده شد امامتاسفانه …..

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X