رتبه آخر شیائومی SU7 در ردهبندی کیفیت خودروهای برقی!

سدان برقی شیائومی SU7 در ماههای اخیر با استقبال کمنظیری در بازار چین روبرو شده است. اما با وجود این، همه چیز درباره SU7 مثبت نیست، چرا که ظاهراً این خودروی پر سر و صدا در زمینه کیفیت مشکلاتی جدی دارد.
طبق گزارش کیفی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵ که توسط شبکه کیفیت خودروی چین منتشر شده، شیائومی SU7 در میان ۲۹ مدل برقی بزرگ بازار چین، رتبه آخر را از نظر کیفیت کسب کرده است؛ موضوعی که با وجود فروش بالای آن، زنگ هشدار را برای غول فناوری به صدا در میآورد.
عملکرد ضعیف شیائومی SU7 در ارزیابی کیفیت
بنابر گزارش رسمی منتشرشده توسط پلتفرم دولتی نظارت بر کیفیت خودروها، شیائومی SU7 با ۲۳۹ امتیاز منفی در رده آخر سدانهای برقی بزرگ قرار گرفته است. این عدد ۵۶ امتیاز بیشتر از میانگین این کلاس محسوب میشود.

در مقابل، سدان جی ای سی هایپتک GT با تنها ۱۴۹ امتیاز منفی بهترین عملکرد را داشته و بعد از آن خودروهای وویاه Passion و آواتار ۱۲ با ۱۵۲ و ۱۵۳ امتیاز در ردههای دوم و سوم قرار گرفتهاند.
فروش بالا در کنار افزایش نگرانیها
با وجود عملکرد ضعیف در ارزیابی کیفی، شیائومی SU7 توانسته از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۴٬۴۵۴ دستگاه به فروش برساند؛ آماری که نشان میدهد بازار همچنان به این خودرو علاقه دارد، اما شکایات رو به افزایش میتواند در ادامه به شهرت برند لطمه بزند.

در میان خودروهای مطرح دیگر، مدلهایی نظیر زیکر ۰۰۱ و لوتوس امیا با امتیاز ۱۸۵، بی وای دی هان با ۱۹۴ و دنزا Z9 GT با ۲۱۴ امتیاز منفی در نیمه پایین جدول قرار دارند. خودروهای اروپاییپسند نیو ET7 و ET9 نیز با ۱۸۳ امتیاز در میانه جدول جا خوش کردهاند.
انتقادها پس از تصادف مرگبار
نارضایتیها از کیفیت SU7 با حادثه تلخ ماه مارس شدت گرفته است. این تصادف مرگبار باعث شد ایمنی SU7 زیر ذرهبین قرار گیرد. لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، در سخنانی اعلام کرد که آوریل سختترین ماه برای شرکت از زمان تأسیس بوده است. حالا نیز این عملکرد ضعیف در ارزیابی کیفی، چالش دیگری برای شیائومی ایجاد خواهد کرد.

موسی به دین خود ، عیسی به دین خود.
وقتی هم یه شرکت لوازم الکترونیکی یاز میلد خودروساز میشه ، همین میشه.
شتاب بی نظیر ، ظاهر جذاب ، امکانات خوب اما کیفیت پایین.
اپل هم وقتی می خواست خودروساز بشه شکست خورد.
فقط هواوی تونسته خوب بدرخشه که البته هواوی اومده با خودروسازای بزرگ و باکیفیت چین همکاری کرده. وگرنه ماشینای هواوی هم آشغالی ( از نظر کیفیت ) بیش نبودن.
همین آواتار ۱۱ که ماشین با کیفیتی هست هم اگه چانگان تو کیفیت اش نظارت نمی کرد و صفر تا صد اش رو هواوی می ساخت می شد یه آشغال به تماممعنا صرفا از نظر کیفیت.
حالا الان همه به خودروسازی چین بدبین میشن.
قبلا گفتم ، باز هم میگم.
چینی ها واقعا پیشرفت کردن و کیفیت شون خیلی بهتره.حتی بعضا از کره ای ها هم بهتره کیفیت شون.
اما هنوز مورد اعتماد و بادوام نیستن.
تنها چینی هایی که واقعا بادوام و درجه یک هستن خودروساز های چینی مثل بی وای دی ، هونگچی ، جیلی ، نئو و ایکس پنگ هستن.بقیه هم تا حدودی کیفیت دارن ، اما به اندازه ی درجه یک ها که نمیان ایران ، نه.
نه اصلا این طور نیست. دلیل شکست اپل نبود زنجیره تأمین قطعات بود مشکلی که شیائومی در چین نداره. این که میگی همکاری نکرده درست نیست و شیائومی هم برای ساخت با شرکت های بزرگ زیادی همکاری کرده. در هر صورت شیائومی هنوز یک سال نشده که وارد این حوزه شده و تا همین الانشم خیلی رکورد زده. بنظرم حداقل دو سال دیگه باید گفت که کیفیت و دوام این ماشین چجوریه. هونگچی و بی وای دی چندین ساله تو این کارن و طبیعیه که باگ و مشکل کمتری داشته باشن
واقعیت اینه که چین فقط با تبلیغ و به اصطلاح ارزان فروشی داره رشد میکنه و در واقعیت اینچنین که نشون میدن نیستن
رفیق؛ ارزون فروشی(درست) و تبلیغ مناسب هم، عرضه میخواد.
واقعا چه نیازی هست ک (بدون داشتن دانش مناسب) این و اون و بکوبونیم؟
چشمها را باید شست، (واقعاً واقعاً) جور دیگر باید دید.