بازگشت غیرمنتظره نیسان میکرا 350SR ؛ احیای هاچبک کانسپت پس از ۲۳ سال

نیسان برای بزرگداشت سالگرد «نی-سان» (عدد ۲۳ در زبان ژاپنی)، در اقدامی غیر منتظره از نسخه باز طراحی شده کانسپت معروف میکرا 350SR رونمایی کرد. این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۰۲ به منظور نمایش تواناییهای مسابقهای میکرا در ژاپن معرفی شده بود و حالا پس از ۲۳ سال با روحی تازه، دوباره به صحنه بازگشته است.
طراحی ظاهری مدرن با الهام از نسل جدید میکرا
تیم طراحی نیسان در اروپا وظیفه بازسازی این مدل مفهومی را بر عهده داشته است. بارزترین تغییر بصری این نسخه جدید، چراغهای LED نیم دایره ای است که به سبک نسل ششم میکرا طراحی شده و حال و هوای مدرنتری به چهره کلاسیک خودرو بخشیده است.

بدنه خودرو با رنگ نقرهای و جزئیات آبی رنگ تزئین شده که ترکیبی جذاب و چشمنواز را ایجاد کرده؛ رینگهای ۱۸ اینچی برند RAYS هم بازسازی شدهاند. در کنار اینها باید گفت تزئینات براق مشکی و گرافیکهایی با الهام از نماد «=III 23» که در مدلهای آینده میکرا و لیف نیز به کار گرفته خواهند شد، از دیگر شاخصههای ظاهری این خودرو هستند.

ترکیب سنت و مدرنیته در داخل کابین
در فضای داخلی کانسپت نیسان میکرا 350SR نیز تغییرات اساسی اعمال شده است. صندلیهای جدید به همراه کمربندهای ایمنی مسابقهای و همچنین یک سیستم چندرسانهای با نمایشگر ۹ اینچی به خودرو افزوده شده؛ این سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کرده و موسیقی را از طریق بلندگوهای جدید پخش میکند. نکته منفی اینکه این نمایشگر با تم کابین کمی ناهماهنگ دیده میشود.

مشخصات فنی کانسپت نیسان میکرا 350SR ؛ همان موتور V6 تیونینگ نیسمو
نیسان در ساختار فنی کانسپت میکرا 350SR تغییری اعمال نکرده و نیرو توسط همان پیشرانه قبلی تأمین میشود. در زیر کاپوت این مفهومی، موتور ۶ سیلندر V6 با حجم ۳.۵ لیتر قرار دارد که از مدل مورانو امانت گرفته شده است. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. با توجه به وزن ۱٬۲۰۰ کیلوگرمی، این رقم کاملاً کافی بوده و شتاب گیری فوقالعادهای را به ارمغان میآورد.

آینده نامعلوم
هرچند این خودرو هنوز یک مدل مفهومی و تولیدنشده باقی مانده، اما احیای آن پس از بیش از دو دهه، نویدبخش بازگشت نیسان به دوران درخشان خودروهای اسپرت شهری است، البته به شرطی که بتواند از بحرانهای فعلی عبور کند.




