%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰

کانسپت هیوندای آبسیدین معرفی شد ؛ وقتی آینده کمپانی در ذهن یک دانشجو خلق می شود

منتشر شده در 05 خرداد 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور

کانسپت هیوندای آبسیدین (Hyundai Obsidian) معرفی شد. این کانسپت که طراحی بسیار خاصی دارد، نه توسط خود کمپانی، بلکه توسط یک دانشجوی رشته طراحی خلق شده است.

صنعت خودروسازی در حال گذر از یکی از خاص‌ترین دوره‌های تاریخ خود است؛ دورانی که در آن نوآوری و طراحی مفهومی بیش از هر زمان دیگری به استعدادهای نوظهور و خلاقیت نسل جوان نیاز دارد. در این میان، کانسپت‌ها یا همان خودروهای مفهومی نه‌تنها ویترینی برای فناوری و طراحی‌های آینده هستند، بلکه می‌توانند نگاه برندها به فردا را نیز آشکار کنند. کانسپت هیوندای آبسیدین یکی از جدیدترین و جالب‌ترین مثال‌ها در این زمینه است.

هیوندای آبسیدین

بازگشتی به آینده با نگاهی نوستالژیک

کانسپت هیوندای آبسیدین با ظاهری شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی دهه ۱۹۸۰ میلادی، یادآور عصر طلایی طراحی‌های زاویه‌دار و جسورانه است. این خودرو پیکره‌ای گوه‌ای‌شکل با زوایای تیز و سطوح تخت و آینده‌نگرانه دارد و به نوعی می‌توان آن را نسخه تکامل‌یافته از مدل محبوب آیونیک ۵ در ده یا بیست سال آینده دانست. چراغ‌های پیکسلی معروف هیوندای به‌شکلی خلاقانه در این خودروی مفهومی ادغام شده‌اند و یک هماهنگی دیداری جذاب ایجاد کرده‌اند.

در نگاه اول به نمای جانبی و عقب کانسپت هیوندای آبسیدین می‌توان نتیجه گرفت که هدف اصلی طراح، به حداکثر رساندن فضای کابین بوده است. سقف کاملاً صاف و کشیده‌ای که به قسمت عقب ختم می‌شود، نه‌تنها حس یکپارچگی را منتقل می‌کند، بلکه فضای سر کافی برای سرنشینان را وعده می‌دهد.

بر اساس گزارش نشریه Korean Car Blog، طراح این خودرو «دومینیک اندرز» نام دارد. وی که دانشجوی رشته حمل و نقل است، این کانسپت را با همکاری هیوندای طراحی کرده و آن را در رویداد Car Design Event 2025 در شهر مونیخ آلمان به نمایش گذاشته است.

هیوندای آبسیدین

هم‌تراز با مفهومی‌های مشهور هیوندای

اگرچه هیوندای آبسیدین تنها یک طرح مفهومی و نمایشی است و خبری از تولید آن در آینده نزدیک نخواهد بود، اما بی‌شک از نظر طراحی از مفهومی‌های پیشین هیوندای مانند پونه کوپه و هیوندای گرنجور هریتیج برقی چیزی کم ندارد. این خودرو در میان سایر مفهومی‌های هیوندای که در همان رویداد معرفی شدند، از جمله کانسپت اینیتیوم، یکی از متمایزترین نمونه‌ها به شمار می‌آید.

هرچند هیوندای آبسیدین تنها یک پروژه دانشجویی است، اما سطح خلاقیت و دیدگاه جسورانه‌ آن، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. این مفهومی نمونه‌ای جذاب از آن چیزی است که آینده‌ صنعت خودرو می‌تواند باشد، یعنی ترکیبی از تکنولوژی، عملکرد، طراحی مدرن و احترام به سبک‌های طراحی کلاسیک.

درست است که آبسیدین تنها یک طرح مفهومی به حساب می‌آید، اما الهام‌بخشی آن انکارناپذیر است. شاید روزی در آینده، برخی از ویژگی‌های همین خودرو روی محصولات تولیدی هیوندای یا برندهای دیگر دیده شود.

کانسپت هیوندای آبسیدین معرفی شد؛ وقتی آینده کمپانی در ذهن یک دانشجو خلق می شود
ویدیو های پیشنهادی
  1. امیرعلی گفت:

    اگه هیوندا فنا ناراحت نمیشن
    این چه …

    ۰
    ۰
  2. محسن گفت:

    خیلی کلیشه ای و بد ترکیب

    ۰
    ۰
  3. متین گفت:

    یادمه یه زمانی استفاده از خطوط شکسته تو طراحی خودرو عقب ماندگی محسوب می شد و ظاهر خودرو هرچقدر تخم مرغی تر بود پیشرفته تر محسوب میشد. الان دوباره داریم برمی گردیم به ۴۰ سال پیش… به دوران هلمن و داتسون و ماشینهای قوطی کبریتی. احتمالا بعد یه مدت مجددا شلوار ساسون دار هم مد شه

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X