%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای به دنبال ساخت یک پیکاپ واقعی ؛ رقیبی جدید برای تویوتا هایلوکس در راه است؟

منتشر شده در 12 خرداد 1404 ساعت 10:02
نویسنده سعید علیپور
هیوندای به دنبال ساخت یک پیکاپ واقعی ؛ رقیبی جدید برای تویوتا هایلوکس در راه است؟

هیوندای سانتاکروز اولین پیکاپ کمپانی است که از سال ۲۰۲۱ در بازار آمریکا عرضه می‌شود. از آنجایی که این خودرو بر مبنای پلتفرم توسان توسعه یافته و فاقد شاسی مستقل از بدنه است،  بسیاری آن را یک پیکاپ واقعی نمی‌دانند. طبق مصاحبه مدیر شاخه هیوندای در استرالیا این کمپانی خود را برای معرفی چنین مدلی آماده می‌کند، پیکاپی که قرار است با شاسی مستقل از بدنه تولید شود.

ورود هیوندای به بازار پررقابت پیکاپ‌ها

دان رومانو، مدیر شاخه هیوندای در استرالیا، در گفت‌وگو با نشریه «درایو» تأیید کرده که این خودروساز به فکر کار روی یک پیکاپ متوسط کاملاً جدید است. این پیکاپ در صورت ورود به بازار استرالیا، با مدل‌های بسیار پرطرفداری مثل تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و کیا تاسمان به رقابت خواهد پرداخت.

آقای رومانو در این باره گفته:

«من مطمئنم که ساخت پیکاپ در برنامه ما قرار دارد، اما در مورد زمان آن مطمئن نیستم. زمان عرضه بستگی به نوع پلتفرمی دارد که برای این وانت انتخاب می‌کنیم. اگر از ساختار شاسی مستقل از بدنه، مانند کیا، تسمان استفاده کنیم، ممکن است خیلی زود وارد بازار شود.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که فعلاً هیچ جزئیات دقیقی از نوع پیشرانه یا پلتفرم این وانت جدید هیوندای در دسترس نیست. رومانو به احتمال استفاده از پیشرانه‌ های دیزلی، هیبریدی و حتی تمام برقی اشاره کرده، اما تأکید نموده در نهایت باید پیشرانه‌ ای منطبق با مقررات سخت‌گیرانه آلایندگی در استرالیا انتخاب شود.

هیوندای به دنبال ساخت یک پیکاپ واقعی ؛ رقیبی جدید برای تویوتا هایلوکس در راه است؟

احتمال همکاری با جنرال موتورز

یکی از نکات مهم این پروژه، احتمال همکاری هیوندای با جنرال موتورز است. رومانو در این زمینه اظهار کرده:

«ما بررسی می‌کنیم که چه گزینه‌هایی از طرف جنرال موتورز در دسترس است. هدف من نگاه به آینده است. ما با جنرال موتورز توافق‌ نامه‌ای استراتژیک داریم که صرفاً محدود به وانت‌ها نیست. می‌خواهیم گزینه‌های متعددی داشته باشیم و جنرال موتورز هم بخشی از آن است.»

پیکاپ جدید هیوندای تا ۳ سال آینده به تولید می‌رسد

بر اساس اطلاعات فعلی، هیوندای قصد دارد پیکاپ واقعی خود را طی سه سال آینده در استرالیا به تولید برساند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این خودرو با هدف رقابت مستقیم با مدل‌هایی همچون هایلوکس، رنجر و حتی فولکس واگن آماروک طراحی خواهد شد و انتظار می‌رود که توانایی‌های آفرود، ظرفیت بار بالا و عملکرد فنی قابل قبول از ویژگی‌های اصلی آن باشد.

در سمت دیگر، هیوندای سانتاکروز که همچنان در بازار آمریکا عرضه می‌شود، به تازگی با یک فیس لیفت جزئی بروزرسانی شده، اما تغییر بزرگ یا نسخه جدیدی برای این مدل فعلاً در برنامه نیست.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X