موضوعات داغ روز:

قوای محرکه پارس‌ نوآ ؛ برتر از تندر۹۰

منتشر شده در 19 خرداد 1404 ساعت 19:00
نویسنده آخرین خودرو
قوای محرکه پارس‌ نوآ ؛ برتر از تندر۹۰

معاون مهندسی پارس‌خودرو گفت: پیشرانه و گیربکس به‌کاررفته در پارس نوآ از نظر عملکرد فنی و دوام، عملکردی بهتر از قوای محرکه خودرو تندر۹۰ دارد.

محمد اوجانی، با بیان اینکه محصول جدید پارس خودرو بازدهی بالاتری نسبت به محصول تندر۹۰ دارد، اظهارداشت: در محصول جدید پارس‌نوآ از موتور ارتقایافته‌ با نام تجاری ME16 استفاده شده که با برخورداری از سیستم VVT، ۱۶ سوپاپ، حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توان ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر، عملکردی قابل‌قبول و هماهنگ با نیاز این خودرو دارد.

وی دوام بالا و هزینه نگهداری پایین را از دیگر ویژگی‌های این پیشرانه عنوان کرد و افزود: تست‌های مختلفی که در پارس‌خودرو روی این موتور انجام شده، نشان می‌دهد که این مجموعه با حداقل استهلاک و اختلال در عملکرد، می‌تواند در سبد محصولات این شرکت جایگاه مناسبی پیدا کند.

اوجانی همچنین به گیربکس 5F18 مورد استفاده در پارس نوآ اشاره کرد و گفت: این گیربکس پیش‌تر در خودروی شاهین دستی استفاده شده و در ترکیب با موتور جدید، نسبت به مجموعه موتور و گیربکس تندر۹۰ عملکرد بهتری دارد.

وی در ادامه به برخی امکانات رفاهی و ایمنی پارس‌نوآ اشاره کرد و گفت: فرمان برقی D-TYPE، سیستم کنترل پایداری، مالتی‌مدیای ۷ اینچی با دوربین عقب، تهویه نیمه‌اتوماتیک، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی و صندلی‌های ارگونومیک از جمله ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌روند.

به گفته اوجانی، پارس‌خودرو با تکیه بر تجربیات سایپا، همکاری‌های بین‌المللی و استانداردهای سخت‌گیرانه کیفی، به دنبال عرضه خودرویی بادوام، مطمئن و رقابتی در بازار داخلی است.

ویدیو های پیشنهادی

۱۷ Responses to “قوای محرکه پارس‌ نوآ ؛ برتر از تندر۹۰”

  1. ناشناس گفت:

    فعععک نکنم! کیفیتش قطعا از رنو پایین تره.

    ۲۰
    ۲
  2. کیوان گفت:

    هی روز به روز رپرتاژ میکنن خبر این ماشینو
    فروش بذارید دیگه…

    ۱۲
    ۳
  3. مهرداد گفت:

    سقف قوطی رو یه بلایی به سرش می‌آوردند

    ۸
    ۱
  4. مهرداد گفت:

    سقف خودرو قدیمی هست

    ۱۰
    ۰
  5. مهدی گفت:

    شتر گاو پلنگ
    آل نود سالاره
    با کپی ناشیانه و شباهت اسمی به شیوه چینی نمیشه کیفیت ساخت شو تبلیغاتی هم فایده ندارد باید بیاد تست بشه بعد چند سال معلوم میشه
    بعمل کار درآید به سخنرانی نیست…

    ۲۲
    ۳
  6. ali گفت:

    با سلام
    کی به کیه.شما بگو اصلا قوای محرکه این شتر گاو پلنگ از رنو که سهله از تویوتا،بنز و ……هم بهتره.از قدیم گفتن هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه

    ۱۵
    ۱
  7. ناشناس گفت:

    ال نود که قیافه نداشت مردم هم برای کیفیتی موتور و استهلاک پاین می‌خریدن ولی نمی‌دونم چرا اون xu7 قدیمی ۸ سوپاپ باید ارتقا پیدا کنه ولی موتور ساندرو و L90 استفاده نمی‌شه

    ۸
    ۰
  8. احسان گفت:

    تنها برتری تندر۹۰ یا همون ال۹۰ دوام بالا(استهلاک کم), مصرف کم، و شتاب مناسبش بود بقیه چیزای این خودرو فاجعه بود، که هرگز نمیشه با تغییرات به سه برتری ال۹۰ رسید.

    ۷
    ۰
  9. خلیج فارس گفت:

    این خودرو tu5 روشه یعنی ال۹۰ قیمی و سنگین رو از یه خودروی کم استهلاک تبدیل میکنه به پراستهلاک ترین خودروی ج.ا

    ۹
    ۰
  10. RZ_RENAULT گفت:

    پارس خودرو هرچقدر تلاش کنه خودرویی به خوبی ال۹۰ نمی تونه تولید کنه ، دیگه های کپی که بهتر از نسخه اصلی نمیشه

    ۵
    ۰
  11. محمد گفت:

    سلام من تا امروز که ۴۹ سالم شده هیچوقت نتونستم ماشین بخرم و از هیچکدام از ماشینهای ایرانی خوشم نیامده ولی خدایش نمیدانم چرا از این خوشم امده اگه بتانم یه وام بگیرم حتما میخرم یکی از این پارس نوا

    ۲
    ۳
  12. یونس گفت:

    بااین طراحی تو۱۰سال اول هرکی بخره ضرره
    بعد ده سال شاید شاید شاید ایراداشوبرطرف کنن
    ۳بار گفتم شاید که بدونید مطمئنم ازین قضیه

    ۲
    ۰
  13. حمیدبارانی گفت:

    شماکه نخریدی خواهشا اینو نخر این ترکیبی ازچن طرح ورشکسته قدیمی وبنجله
    تق اینجور طرحا ۳چهارسال بعد درمیاد
    بدجووووووورم درمیاداااااا

    ۴
    ۰
  14. بهروز گفت:

    استفاده از اتاق ال۹۰ و حذف موتور و سایر متعلقات با دوام که همان نقطه قوت آن است و جایگزینی موتورtu5 تغییر یافته و گیربکس شاهین بر روی این اتاق یک ترکیب بازاری و فاقد روح فنی و دوام ال۹۰ است.

    ۱
    ۰
  15. ناشناس گفت:

    قیمت چند

    ۰
    ۰
  16. مهرداد هاشمی گفت:

    اگر لوگان یا ال نود یا تندر ۹۰ بد بود ، چرا وارد کردید ؟ آیا تغییر شکل این خودرو که معلوم نیست رنو چطوری مجوز آنرا داده مصداق رنگ کردن سهره و فروختن جای قناری نیست با وجود این همه خودروی وارداتی رنگ وارنگ کی حاضر میشه این خودرو را ببا این شکل و ترکیب من در بیاری بخره به جز یک مشت دلال ، من مگر مجانی یا هدیه بدهند تا استفاده کنم اونهم به خاطر احترام به کارگرانی که زحمت مونتاژ آنرا کشیده اند و نه بخاطر تولید ایران بودن آن که اساسا تمامش کپی کاری و وارداتی بی کیفیت میباشد

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.