%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا X-Van Gear در راه بازار ؛ مینی ونی آفرودی با خصوصیات شبیه به لندکروزر!

منتشر شده در 27 تیر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
تویوتا X-Van Gear در راه بازار ؛ مینی ونی آفرودی با خصوصیات شبیه به لندکروزر!

تویوتا مدتی است که خود را برای معرفی لندکروزری با ابعاد کوچک آماده می‌کند. در حالی که انتظارها همچنان برای معرفی این مدل ادامه دارد، به نظر می‌رسد خودروساز ژاپنی به طور همزمان روی یک پروژه جذاب و البته غیرمنتظره کار می‌کند. این پروژه به یک مینی ون با ویژگی‌های آفرودی اختصاص دارد و احتمالاً نسخه تولیدی کانسپت تویوتا X-Van Gear خواهد بود. شاید بدانید این کانسپت برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

شایعات جدید درباره عرضه نسخه تولیدی کانسپت تویوتا X-Van Gear

آخرین اطلاعات رسمی در مورد این کانسپت در مارس ۲۰۲۴ منتشر شد، زمانی که تصاویر پتنت آن در فضای مجازی دست به دست شد. تاکنون تویوتا هیچ اطلاعاتی درباره تولید انبوه این خودرو منتشر نکرده، ولی بر اساس گزارش یکی از رسانه‌های ژاپنی که به نقل از منابع داخلی منتشر شده، این مینی ون ماجراجویانه ممکن است بین اکتبر ۲۰۲۵ تا بهار ۲۰۲۶ معرفی شود.

شایعات جدید درباره عرضه نسخه تولیدی کانسپت تویوتا X-Van Gear

مینی ونی برای ماجراجویی گروهی

در صورت تولید،  تویوتا X-Van Gear نسخه‌ای جذاب‌تر و ماجراجوتر نسبت به مدل‌های Noah و Voxy خواهد بود که از لحاظ فنی با آنها اشتراک دارد. این خودرو روی همان پلتفرم ساخته می‌شود، اما با طراحی جعبه‌ ای‌ تر، محافظ‌های پلاستیکی مقاوم و ظاهری الهام‌ گرفته از خودروهای آفرودی عرضه خواهد شد. از نظر ابعاد این مینی ون مشابه Noah و Voxy خواهد بود و ۴,۶۹۵ میلیمتر طول و فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلیمتری خواهد داشت.

گفته می‌شود نسخه تولیدی به طراحی کانسپت وفادار باقی خواهد ماند، از جمله دو در کشویی و احتمال حذف ستون B که ورود و خروج را آسان‌تر کرده و فضای داخلی انعطاف‌پذیری برای سفر و کمپینگ فراهم می‌کند.

تویوتا X-Van Gear در راه بازار ؛ مینی ونی آفرودی با خصوصیات شبیه به لندکروزر!

کابین چندمنظوره با امکانات کاربردی

انتظار می‌رود ساختار سه ‌ردیفه صندلی‌ها هم حفظ گردد، اما قابلیت تغییر چیدمان برای تبدیل به فضای خواب یا محیط نشیمن فراهم شود. داشبورد آینده‌نگر نسخه کانسپت، احتمالاً در نسخه تولیدی ساده‌تر شده و جای خود را به نمایشگر دیجیتال کاربردی و فضای ذخیره‌سازی هوشمند خواهد داد.

مشخصات فنی و پلتفرم مشترک با Noah و Voxy

نسخه تولیدی کانسپت تویوتا X-Van Gear بر پایه معماری TNGA-C توسعه خواهد یافت که در ساخت مدل‌های Noah و Voxy نیز به کار رفته است. پیشرانه نیز احتمالاً شامل موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و ۱.۸ لیتری هیبریدی خواهد بود. هر دو نسخه با سیستم چهار چرخ محرک (4WD)  عرضه خواهند شد.

تویوتا X-Van Gear در راه بازار ؛ مینی ونی آفرودی با خصوصیات شبیه به لندکروزر!

زمان عرضه و برآورد قیمت

طبق گزارش‌های منتشرشده، این مدل در ماه اکتبر امسال در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی شو و یا سال آینده در نمایشگاه توکیو اتو سالن رونمایی خواهد شد. قیمت پایه حدود ۳.۵ میلیون ین ژاپن (معادل ۲۳,۵۰۰ دلار) تخمین زده شده که کمی بالاتر از Noah به حساب می‌آید.

رقابت با میتسوبیشی دلیکا

اگر این مینی ون آفرودی تویوتا وارد خط تولید شود، در کلاسی مشابه با میتسوبیشی دلیکا D:5 قرار می‌گیرد؛ مدلی که سال‌هاست در ژاپن میان علاقه‌مندان به خودروهای ماجراجویی محبوبیت دارد. گفته می‌شود میتسوبیشی هم به زودی نسل جدید این مدل را با الهام از کانسپت دلیکا D:X PHEV معرفی خواهد کرد.

تویوتا X-Van Gear در راه بازار ؛ مینی ونی آفرودی با خصوصیات شبیه به لندکروزر!
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X