دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور پژو جانگو ۱۵۰ ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 27 تیر 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور پژو جانگو 150 ؛ مشخصات فنی + امکانات

در این مطلب به بررسی موتور پژو جانگو ۱۵۰ می بپردازیم؛ اگر علاقمند به این سبک از موتورها هستید می‌توانید مقاله ما را تا انتها مطالعه کنید.

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید موتورسیکلت، شرکت پژو محسوب می‌شود که اولین محصول خود را در سال ۱۸۹۸ به بازار عرضه کرده است و توانسته پشرفت‌های قابل توجهی را داشته باشد. با توجه به تحریم بودن یک سری از برندها در ایران کاملاً طبیعی است که نامی از موتور سیکلت‌های این برند نشنیده باشیم، ولی موتور سیکلت‌های جانگو یکی از موتور سیکلت‌های نسبتاً محبوب فرانسه محسوب می‌شوند. در واقع تمامی محصولات پژو جانگو در ایران در دسترس نیستند و تا حدودی می‌توان گفت یکی از محصولات این شرکت توسط کبیر موتور وارد ایران شده است‌‌. موتور پژو جانگو ۱۵۰، ظاهر نسبتاً جذابی دارد و شباهت آن به موتور سیکلت وسپا کاملاً مشخص است و تا حدودی می‌توان این موتور سیکلت را یکی از رقیب‌های وسپا دانست.

طراحی و ظاهر پژو جانگو ۱۵۰

موتور پژو جانگو 150 ؛ مشخصات فنی + امکانات

از نظر طراحی ظاهری شباهت پژو جانگو به موتورهای وسپا کاملاً مشخص است و ما شاهد یک طراحی نسبتا مدرن و کلاسیک هستیم که به اعتقاد بعضی از افراد، طراحی این موتور سیکلت بهتر از موتور سیکلت‌های وسپا ظاهر شده است. منبع اصلی الهام طراحی این موتور سیکلت، یکی از موتورسیکلت‌های قدیمی این کمپانی است که با نام s57 شناخته می‌شده است و حس اصالت را منتقل می‌کند. درست است که در طراحی موتور سیکلت‌های وسپا شاهد رنگ بندی متنوعی هستیم، ولی جانگو نیز کم نیاورده و محصولات خود را با رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه کرده است.

 در بخش جلویی موتور سیکلت پژو جانگو شاهد یک کاسه چراغ اصلی هستیم و راهنماها و دیلایت‌ها طراحی کلاسیکی دارند، ولی با این حال جذاب به نظر می‌رسند و از نوع ال ای دی محسوب می‌شوند. یکی از نکات جالب توجه در مورد راهنمای این موتور سیکلت تولید صدا هنگام فشار دادن دکمه راهنما است. اگر به بخش فرمان اسکوتر پژو جانگو ۱۵۰ توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که فرمان با استفاده از فلاپ‌های با کیفیت پوشانده شده و تا حدودی با یک فرمان مینیمال روبرو هستیم. در سمت راست فرمان این اسکوتر، کلید استارت و فلاشر قرار گرفته است و در سمت چپ آن شاهد کلید تعویض نور پایین به بالا، کلید بوق، راهنما و همچنین کلید پسینگ هستیم که تمامی کلیدها کیفیت نسبتا مطلوبی دارند و هنگام لمس کلیدها متوجه خواهید شد که با یک موتور بالارده روبرو هستید.

صفحه کیلومتر پژو جانگو ترکیبی از دیجیتال و آنالوگ محسوب می‌شود و اطلاعات مهم مربوط به موتور سیکلت را در بخش مستطیل شکل وسط به نمایش می‌گذارد و چراغ‌های هشداری مثل نور بالا و ABS در قسمت پایین صفحه کیلومتر قرار دارند و در قسمت آنالوگ شاهد سرعت سنج هستیم. سیستم سوئیچ این موتور به صورت دستی است و از سیستم کی‌لس خبری نیست و علاوه بر این، درب مخزن سوخت و درب داشبورد نیز توسط همین قسمت باز و بسته می‌شود.

باک موتور سیکلت پژو جانگو ۱۵۰ در بخش کنسول جلو قرار گرفته است و با باز کردن درب تعبیه شده در قسمت چپ کنسول می‌توانید سوخت گیری را انجام دهید. قرار نگرفتن باک این موتور در بخش زیر زین می‌تواند یک مزیت مهم داشته باشد آن هم این است که دیگر نیازی به باز و بسته کردن زین وجود ندارد و ما با یک باک ۸.۵ لیتری روبرو هستیم. موتور سیکلت پژو جانگو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند و این به این معناست که شما می‌توانید با یک باک بنزین حدود ۴۰۰ کیلومتر را با این موتور سیکلت رانندگی کنید.

موتور پژو جانگو 150 ؛ مشخصات فنی + امکانات

فضای در نظر گرفته شده برای قسمت پای راکب تا حدودی مناسب به نظر می‌رسد و افرادی که پاهای بلندتری دارند نیز می‌توانند به راحتی از این موتور سیکلت استفاده کنند و در همین بخش یک گیره برای قرار دادن کیسه یا کیف نیز تعبیه شده است. فضای داخلی داشبورد چندان مفرح نیست و شما تنها می‌توانید وسایل کوچکی مثل قفل دیسک یا گوشی موبایل خود را  در این بخش قرار دهید و علاوه بر آن یک درگاه شارژ در همین بخش تعبیه شده که امکان شارژ گوشی شما را فراهم می‌کند.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های مربوط به پژو جانگو زین آن محسوب می‌شود؛ چرا که طراحی دو تکه نسبتاً جذابی دارد و دستگیره‌های تعبیه شده در انتهای آن ایمنی و راحتی ترک نشین را فراهم می‌کنند. ارتفاع زین این موتور سیکلت از سطح زمین ۷۷ سانتی‌متر بوده و با این ارتفاع می‌توان گفت بسیاری از افراد می‌توانند سواری خوبی را با پژو جانگو تجربه کنند. فضای زیر زین در این موتور سیکلت نه چندان زیاد محسوب می‌شود و نه به قدری کم است که کلاه کاسکت در آنجا نشود. وزن خشک پژو جانگو ۱۳۷ کیلوگرم گزارش شده است و با مایعات موجود به وزنی معادل ۱۴۶ کیلوگرم می‌رسد.

ابعاد پژو جانگو ۱۵۰ به شرح زیر است:

طول: ۱۹۳۰ میلی‌متر، عرض: ۷۱۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۴۳ میلی‌متر.

مشخصات فنی پژو جانگو

مشخصات فنی پژو جانگو

پژو جانگو دارای یک انجین تک سیلندر، چهار سوپاپ، چهار زمانه و مجهز به سیستم آب خنک است و آرایش سوپاپ‌های آن به صورت اس او اچ سی است. حجم دقیق انجین این موتور سیکلت ۱۵۰.۶ سی سی گزارش شده است و می‌تواند ۱۱.۳ اسب بخار قدرت تولید کرده و به گشتاوری معادل ۱۱.۲ نیوتون متر برسد. با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت نسخه ۱۵۰ سی سی این موتور سیکلت با نسخه قبلی آن یعنی نسخه ۱۲۵ سی سی تفاوت زیادی ندارد و تا حدودی همان قدرت را تولید می‌کند.

سیستم سوخت رسانی پژو جانگو از نوع انژکتور برقی محسوب می‌شود و قدرت در این موتور سیکلت به صورت اتوماتیک توسط تسمه به چرخ‌ عقب انتقال پیدا می‌کند. اگر به بررسی سیستم تعلیق و شاسی موتور سیکلت جانگو ۱۵۰ بپردازیم، باید بگوییم که شاسی این موتور از نوع آندربن است و کمک فنرهایی که برای قسمت جلوی آن استفاده شده از نوع تلسکوپی معمولی هستند و در عقب شاهد یک تک کمک هستیم که در قسمت چپ موتور قرار گرفته است.

سایز لاستیک‌های استفاده شده برای جلو و عقب موتور سیکلت هر دو یکسان است و شاهد لاستیک‌هایی با ابعاد ۱۲۰/۷۰ هستیم که بر روی رینگ‌های ۱۲ اینچی تعبیه شده‌اند و برند لاستیک‌ها ایران یاسا محسوب می‌شود. در سیستم ترمز پژو جنگو شاهد عملکرد نسبتاً مطلوبی هستیم، چرا که ترمزهای دیسکی این موتور سیکلت قابل اعتماد محسوب می‌شوند و از سیستم abs نیز استفاده شده است.

تجربه سواری و رانندگی

موتور پژو جانگو 150 ؛ مشخصات فنی + امکانات

در موتور سیکلت پژو جانگو حالت نشستن راکب تا حدودی نسبت به سایر موتور سیکلت‌های مشابه ۲۰ سانتی‌متر پایین‌تر است و می‌توان گفت تکان‌ها و ضربه‌های کمتری به راکب وارد خواهد شد. زین موتور نیز نسبتا راحت طراحی شده و برای تردد شهری آزاردهنده به نظر نمی‌رسد‌. تا حدودی می‌توان گفت این موتور سیکلت می‌تواند ارتعاشات آسفالت‌های نامناسب را جذب کند، ولی در زمینه سیستم تعلیق شاید کمی ضعیف‌تر از وسپا عمل کرده باشد.

پژو جانگو از نظر سرعت و قدرت، عملکرد قابل قبولی دارد و حتی مصرف سوخت آن نسبت به موتور سیکلت‌هایی مثل وسپا کمتر است و ظرفیت باک و همچنین مصرف سوخت آن برای یک اسکوتر نسبتا ایده آل محسوب می‌شود. سیستم ترمز این موتور سیکلت نیز تا حدودی قابل قبول است، چرا که ما با ترمزهای دیسکی و همچنین سیستم abs روبرو هستیم. نهایت سرعت جانگو ۱۵۰ حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که برای یک موتور کلاس اسکوتر و یک موتور شهری قابل قبول به نظر می‌رسد.

رقبای موتور سیکلت پژو جانگو ۱۵۰

در بازار ایران اسکوترهای رنگارنگ فراوانی وجود ندارند و تا حدودی می‌توان گفت مشابه‌ترین اسکوتر به اسکوتر پژو جانگو اسکوترهای وسپا محسوب می‌شوند و به همین دلیل ما می‌توانیم وسپا را به عنوان یکی از رقبای جدی پژو جانگو حساب کنیم. اسکوتر پریماورا ۱۵۰ سی سی وسپا شباهت بسیار زیادی به اسکوتر پژو جانگو دارد و به همین دلیل یکی از جدی‌ترین رقبای این اسکوتر در ایران همین محصول محسوب می‌شود.

نقاط ضعف و قوت پژو جانگو و جمع‌بندی

مزایا:

دسترسی به قطعات، مصرف سوخت نسبتا مناسب، طراحی نسبتا جذاب.

معایب:

قیمت نسبتا بالا، ظرفیت محدود فضای ذخیره سازی، وزن نسبتا بالا.

در پایان می‌توان گفت پژو جانگو ۱۵۰ یک اسکوتر با شباهت بسیار زیاد به اسکوترهای برند وسپا محسوب می‌شود و طراحی نسبتاً جذاب و کلاسیکی دارد. در انجین این موتور سیکلت شاهد عملکرد نسبتاً مناسبی هستیم و تا حدودی می‌توان گفت نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری نیز دارد و زین آن یکی از نقاط قابل توجه محسوب می‌شود، چرا که طراحی نسبتاً جذاب و راحتی دارد. فضای ذخیره سازی موتور سیکلت پژو جانگو چندان جادار نیست، ولی در قسمت فضای پای راکب طراحی به گونه‌ای است که حتی افراد بلند قد می‌توانند به راحتی پای خود را جای دهند و سواری خوبی را تجربه کنند. در حالت کلی این موتور با توجه به طراحی که دارد یک اسکوتر نسبتاً گران محسوب می‌شود، ولی یک گزینه مناسب برای تردد شهری است.

نظر شما درباره موتور سیکلت پژو جانگو چیست؟ به نظر شما آیا این اسکوتر ارزش خرید دارد؟

خواندنی: موتور یاماها R15 ؛ مشخصات فنی + امکانات

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X