فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

پراید ۱۱۱ ارزش خرید دارد یا نه؟

منتشر شده در 05 مرداد 1404 ساعت 11:30
نویسنده حسین باباپور
پراید ۱۱۱ ارزش خرید دارد یا نه؟

در ادامه مطلب می‌خواهیم ببینیم پراید ۱۱۱ در شرایط فعلی، به‌عنوان یک هاچ‌بک کوچک شهری اقتصادی، به‌ویژه در نمونه‌های دست‌دوم ارزش خرید دارد؟

در روزگاری که تنوع هاچ‌بک‌های بازار ایران بسیار کم بوده و بودجه عموم مشتریان نیز به خرید هاچ‌بک‌های گران‌تر نظیر پژو ۲۰۷ و یا حتی پژو ۲۰۶ مدل بالا نمی‌رسد، انواع پراید ۱۱۱ با مدل‌های ساخت متنوع در بازار هاچ‌بک‌های کارکرده کشور می‌تواند نیاز طرفداران هاچ‌بک‌های کوچک شهری را تا حدودی برطرف کند. در ادامه مطلب می‌خواهیم ببینیم پراید ۱۱۱ در شرایط فعلی، به‌عنوان یک هاچ‌بک کوچک شهری اقتصادی، به‌ویژه در نمونه‌های دست‌دوم در برابر رقبای کارکرده نظیر تیبا ۲ یا حتی کوییک و نمونه‌های مدل پایین پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ارزش خرید دارد یا نه.

نقاط قوت پراید ۱۱۱ برای مشتریان و جوانان ایرانی

پراید ۱۱۱ برخی نکات مثبت و مزیت‌هایی دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان دلایل اصلی خرید این خودرو یاد کرد. در زیر به بعضی از مهم‌ترین نقاط قوت این خودرو در شرایط فعلی برای مشتریان، به‌ویژه افراد با توان مالی کمتر، اشاره می‌کنیم.

ظاهر کلاسیک، کمی اسپرت و جوان‌پسند

پراید ۱۱۱ ارزش خرید دارد یا نه؟

با وجود آنکه طراحی پراید بسیار قدیمی بوده و امروز قطعاً نمی‌تواند حرف چندانی برای گفتن داشته باشد، اما با توجه به نبود رقبای مناسب و کمبود تنوع در این بخش، بسیاری از مشتریان، به‌ویژه جوانان و افرادی که خودروهای با ظاهر کمی اسپرت نیاز دارند، ظاهر پراید ۱۱۱ را به‌عنوان یک هاچ‌بک ارزان‌قیمت به برخی محصولات دیگر نظیر تیبا ۲ ترجیح می‌دهند و این خودرو را با اضافه کردن برخی تزئینات به یک محصول هاچ‌بک با ظاهر کمی اسپرت و اصطلاحاً «پسرانه» تبدیل می‌کنند. بنابراین افرادی که به دنبال یک هاچ‌بک با طراحی ظاهری کمی کلاسیک و تا حدودی اسپرت هستند، احتمالاً ظاهر پراید ۱۱۱ را نسبت به انواع پراید صندوقدار یا تیبا ترجیح می‌دهند.

قطعات یدکی ارزان و فراوان

لوازم بدنه، قطعات موتوری و به‌طور کلی قطعات یدکی این خودرو در بازار به وفور موجود است، به‌نحوی‌که در صورت خرابی فنی یا ظاهری، به‌راحتی و با قیمت نسبتاً مناسب می‌توان اکثر قطعات پراید ۱۱۱ را در بیشتر فروشگاه‌های لوازم یدکی پیدا کرد. بنابراین از لحاظ خرج تعمیرات و نگهداری، دغدغه زیادی برای مالک پراید ۱۱۱ وجود ندارد و با حداقل هزینه می‌توان از پس تعمیرات این خودرو برآمد.
اگر یک هاچ‌بک اقتصادی با هزینه نگهداری و تعمیرات پایین می‌خواهید، پراید ۱۱۱ یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

بازار خرید و فروش پررونق

با توجه به آنکه پراید ۱۱۱ یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین هاچ‌بک‌های اقتصادی بازار است که از لحاظ تأمین قطعات یدکی و تعمیرات نیز دردسر خاصی برای مالک خود ایجاد نمی‌کند، بنابراین بازار خرید و فروش آن، به‌ویژه بین جوانان و زوج‌های جوان، نسبتاً پررونق بوده و برای فروش این خودرو مشکلی وجود ندارد. در نتیجه، افرادی که می‌خواهند ماشین خود را سریع‌تر به پول نقد تبدیل کنند، پراید ۱۱۱ می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

نقاط ضعف پراید ۱۱۱

اما پراید ۱۱۱ نقاط ضعفی هم دارد که ممکن است به‌خاطر آن‌ها بعضی از مشتریان قید خرید این هاچ‌بک سایپا را بزنند.

طراحی ساده و کم‌کیفیت بودن کابین

پراید ۱۱۱ ارزش خرید دارد یا نه؟

با وجود آنکه پراید ۱۱۱ طراحی کابین جدیدتری نسبت به مدل‌های قدیمی پراید دارد و فرم بهتری از این جهت ارائه می‌دهد، اما در مجموع طراحی داشبورد به‌مراتب ساده‌تری نسبت به پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارد و از نظر کیفیت متریال نیز حرفی برای گفتن ندارد؛ چراکه پلاستیک‌های خشک ارزان‌قیمت در تمامی بخش‌های رودری‌ها و داشبورد این خودرو خودنمایی می‌کنند که اصلاً جذابیت ندارند و حس خوبی به کاربر منتقل نمی‌کنند. ضمن آنکه فضای داخل کابین نیز چندان بزرگ و جادار نیست و از این حیث به اندازه تیبا ۲ یا کوییک نمی‌رسد.

ایمنی ضعیف

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به انواع پراید وارد است، ایمنی بسیار ضعیف ناشی از ضعف شاسی و کیفیت ورق بدنه است که باعث می‌شود در تصادفات مختلف بسیار آسیب ببیند و جان سرنشینان را به‌شدت تهدید کند. این در حالی است که مدل‌های جدیدتر نظیر تیبا و کوییک از این جهت به‌مراتب بهتر عمل کرده و استحکام بیشتری در ورق بدنه یا شاسی آن‌ها مشاهده می‌شود. بنابراین اگر به ایمنی خود و سرنشینان اهمیت می‌دهید، بهتر است به‌جای پراید ۱۱۱ به گزینه‌هایی مثل تیبا ۲ یا نمونه‌های مدل پایین و حتی رنگ‌دار کوییک که شاسی بدون ضربه دارند فکر کنید.

ضعف شاسی و ایرادات هندلینگ

یکی از ایرادات مهم انواع پراید، ضعف شاسی آن‌هاست که ممکن است بعد از دو سه سال کارکرد، به دلیل ضربات ناشی از سطح جاده و عبور از روی دست‌اندازها یا چاله‌های مسیر، دچار ترک شود و به‌راحتی آسیب ببیند. این در حالی است که رقبایی مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معمولاً کمتر با چنین ایرادی روبرو می‌شوند. شکستگی شاسی علاوه بر افت قیمت خودرو می‌تواند بر هندلینگ و کارایی فنی نیز تأثیر بگذارد و حتی موجب دررفتگی پلوس‌ها شود که در سرعت‌های بالا قطعاً خطرناک خواهد بود. البته دررفتگی پلوس‌ها تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که شاسی بیش از حد ترک خورده و کاملاً در جای خود اصطلاحاً «بازی» کند که در این شرایط قطعاً باید شاسی مجدداً تعمیر و جوش داده شود.

توان موتور ضعیف‌تر نسبت به تیبا ۲

پراید ۱۱۱ ارزش خرید دارد یا نه؟

خودروی تیبا بر اساس پلتفرم پراید توسعه پیدا کرده اما موتور آن اصلاح شده و حالا قدرت کشش بیشتری ارائه می‌دهد. بنابراین اگر به خودرویی با توان بهتر و کشش بیشتر نیاز دارید که به مصارف خانوادگی به‌نحو مطلوب‌تری پاسخ دهد و در جاده‌های بین‌شهری نیز به‌راحتی بتواند از تریلی‌ها و کامیون‌ها حتی در حالت پر از سرنشین سبقت بگیرد، تیبا ۲ و کوییک از این جهت گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند. ضمن آنکه کیفیت سواری تیبا ۲ و کوییک و عملکرد سیستم تعلیق آن‌ها دلنشین‌تر بوده و سواری لذت‌بخش‌تری نسبت به پراید را نصیب شما خواهند کرد. سر و صدای کابین تیبا ۲ و کوییک نیز نسبت به پراید ۱۱۱ کمتر بوده و از این جهت نیز آرامش بیشتری نصیب سرنشینان آن‌ها می‌شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به مواردی که در این مطلب اشاره کردیم، می‌توان گفت که پراید ۱۱۱ صرفاً از لحاظ طراحی که آن هم به سلیقه مشتری بستگی دارد، می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای برخی از جوانان باشد. در غیر این صورت توصیه می‌کنیم اگر با طراحی ظاهری تیبا ۲ مشکلی ندارید، بهتر است این خودرو را نسبت به پراید ۱۱۱ به‌عنوان یک هاچ‌بک شهری انتخاب کنید؛ چراکه از لحاظ قیمتی تقریباً در همان رنج پراید ۱۱۱ قرار می‌گیرد اما کیفیت سواری بهتر، موتور پرقدرت‌تر، شتاب سریع‌تر، کشش بهتر و کارایی بالاتری برای مصارف خانوادگی دارد و سر و صدای کابین آن نیز در مجموع نسبت به پراید ۱۱۱ رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. ضمن آنکه از لحاظ استحکام شاسی و بدنه نیز نسبت به پراید ۱۱۱ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد و در مجموع ایمنی بهتری برای شما فراهم می‌کند

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “پراید ۱۱۱ ارزش خرید دارد یا نه؟”

  1. عزیز گفت:

    روی دست پراید مخصوصا ۱۱۱ نخواهد اومد الکی هم ذهن مردم رو خراب نکنید سالهاست جواب مثبت خودشو پس داده از همه لحاظ عالیه از هر لحاظی که فکرشو کنید اسپرت تیونیگ پذیری بالا هندلینگ و شتاب عالی کم خرج کم مصرف …. پرچم پراید تا آخر دنیا بالا خواهد موند

    ۱۱
    ۹
  2. بهروز خمسه گفت:

    خیلی غیر هم اینطور که کشتی نیست

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X