ویدیوی معرفی فولکس واگن تیگوان L پرو ؛ لوکس آلمانی به ایران رسید
به تازگی واردات فولکس واگن تیگوان L پرو انجام شده و حال این خودرو به ایران رسیده است. در این گزارش ویدیوی به سراغ معرفی این کراس اوور لوکس آلمانی رفته ایم.
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، فولکس واگن تیگوان L پرو یک کراس اوور دو دیفرانسیل آلمانی است که در چین مونتاژ می شود. در حال حاضر این خودرو با سهمیه جانبازی به ایران می آید و گروه خودرویی آسیا گستر کارن و ره نیاز ایستا متولی واردات این خودرو برای جانبازان هستند. تیگوان L پرو را می توان یکی از لوکس ترین و کامل ترین کراس اوورهای بنزینی بازار معرفی کرد. زیرا این خودرو از نظر فناوری و سطح امکانات، ویژگی های قابل قبولی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد. البته باید توجه داشت که نمایشگاه داران و جانبازان، قیمت این خودرو را در آگهی های فروش در محدوده ۹.۵ تا ۱۲ میلیارد تومان اعلام می کنند.

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان L پرو
فولکس واگن تیگوان L پرو یک کراس اوور ۵ نفره است که گروه خودرویی آسیا گستر کارن و ره نیاز ایستا آن را در نسخه 380TSI و با کیت R Line به ایران آورده است. این خودرو به پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TSI مجهز است که ۲۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده تیگوان L پرو از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر است که توان را به چهار چرخ خودرو می رساند.
تعلیق جلوی تیگوان L پرو از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن تعلیق مولتی لینک وجود دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو نزدیک به ۷.۵ ثانیه است و مصرف سوخت بهینه آن ۷.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود. همچنین باک فولکس واگن تیگوان L پرو ۶۲.۵ لیتر است. وزن خالص این کراس اوور آلمانی مونتاژ چین ۱.۸ تن بوده و فاصله محوری ۲۷۹۱ میلی متری در آن دیده می شود.

امکانات رفاهی و ایمنی تیگوان L پرو
فولکس واگن تیگوان L پرو وارد شده توسط گروه خودرویی آسیا گستر کارن و ره نیاز ایستا سطح قابل قبولی از امکانات رفاهی و ایمنی را به مشتریان ارائه می دهد. حافظه صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو با گرمکن، گرمکن فرمان، کلاستر دیجیتال، نمایشگر لمسی نسل جدید، نمایشگر لمسی مستقل شاگرد، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی، نور پردازی کابین، فرمان کمکی برقی، رادار خط خوان، حفظ رانندگی بین خطوط، رادار تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، رادار نقطه کور، اتوپارک، ترمز پارک برقی، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، تریم داخلی R Line، استارت دکمه ای، هفت کیسه هوا، پنل تهویه اتوماتیک ردیف جلو، پنل تهویه ردیف دوم، تنظیم حالت رانندگی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع و… از جمله امکانات رفاهی و ایمنی تیگوان L پرو در ایران است.
البته نبود برخی ویژگی ها مانند ماساژور صندلی های جلو، سردکن صندلی های جلو، سیستم صوتی حرفه ای، پدل شیفتر و… از جمله کمبودهای این کراس اوور آلمانی مونتاژ چین است.



















پروژه جالب ژرمنها؛ ون فولکس واگن T2 نجات یافته از حریق کالیفرنیا در معرض دید عموم قرار گرفت
فولکس واگن های وارداتی آسیا گستر کارن
فول ترین لندکروز وارداتی را بشناسید
شرایط فروش تیپ PURE فولکس واگن ID.UNIX اعلام شد-آذر ۱۴۰۴





درسته که دستمون بهش نمیرسه ولی خدایی شبیه فولکس واگن نیست، دقیقا چینیزه شده و حس اینکه سوار فولکس شدی رو نمیده هرچند خوشگل باشه و پر آپشن، مدل ۲۰۱۸ وارداتی نصف این قیمت داره و می ارزه، کاش داشبورد کلا مانیتور حذف شه از داخل ماشین، دیگه مسخره شده خیلی از آپشنا دکمه ای بودنش قشنگه
خودرو سازی فولکس واگن یک خودرو ساز تقریبا ملی کشور آلمانه که بسیاری از خودرو سازی ها مثل پورشه زیر مجموعه فولکس واگن هستند اینکه این برند با شهرک جهانی اش بین لوکس و اقتصادی همیشه خودرو های باکیفیت درست کرده شکی نیست حتی تیگوان در نسخه ۲۰۱۸ بسیار با کیفیت و با پیشرانه پورشه کاین به بازار عرضه شد اما در نسخه چینی تیگوان ال پرو فور میشن به هیچ وجه حس سواری یک خودروی لوکس آلمانی رو القا نمیکنه و همچنین منحنی های خودرو و مخصوصا سپر ها و چراغ عقب از لحاظ زیبایی از فیدلیتی پرستیژ ضعیف تر عمل کرده کافیه یه سواری کوچیک ازش بگیرید حس یه ماشینی چینی دست دوم رو القا میکنه و اصلا اغواگری خودرو های لوکس آلمانی رو نداره و از طرفی در بازار ایران رقبایی مثل ولوو تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ پورشه کاین و آئودی q5رو داره که اصلا به نسبت قیمت قابل مقایسه نیست متاسفانه فولکس واگن در این نسخه بسیار ضعیف عمل کرده و داخل خودرو بوی ماشین آلمانی نمیده بوی ماشبن چینی و پلاستیک های دست دوم بازیافتی میده.
تیگوان ۲۰۱۸ که وارد ایران شد با وجودی که رقبای جدی هم داشت اما کیفیت و دوام و امکانات خوبش در کنار سواری و هندلینگ عالیش از همون اول دل همه رو برد… درسته که فولکس همیشه طرح ساده و ماندگار داره ولی اگر مقالات تحلیلی روی محصولات جدید مثل همین تیگوان یا فولکس رو بخونید میبینید که نه فروش گذشته رو دارن نه کیفیت قبل رو البته من دارم فولکس رو با فولکس مقایسه میکنم و نه حتی با اروپایی های دیگه یا ابدا با چینی ها …
من هنوز داخل این تیگوان جدید ننشستم ولی کیفیت نه چندان دل چسب مانیتور و طراحی عمود داشبورد و طراحی عجیب پشت ماشین برام اون حس تیکوان ۲۰۱۸ رو نداد…حالا تولید چین بودنش رو میگیم اصلا مهم نیست.
شما که هردوتا رو تست کردید باید بگید.