%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

ایسوزو D-Max EV در راه بازار ؛ پیکاپ تمام برقی با قیمتی شوکه کننده

منتشر شده در 04 مرداد 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
ایسوزو D-Max EV در راه بازار ؛ پیکاپ تمام برقی با قیمتی شوکه کننده

نسخه برقی ایسوزو D-Max به زودی وارد بازار می‌شود. این مدل که نخستین پیکاپ تمام برقی برند ژاپنی به حساب می‌آید، از اوایل ۲۰۲۶ در بریتانیا به فروش خواهد رسید. ایسوزو وعده داده این نسخه همان توان کاری، باربری و یدک‌ کشی مدل دیزلی محبوب خود را بدون انتشار آلایندگی ارائه دهد. اما نکته تأمل‌ برانگیز اینکه خرید این نسخه نیاز به بودجه زیادی خواهد داشت.

قیمت؛ بزرگ‌ترین عدد ماجرا

بزرگ‌ترین عددی که همراه ایسوزو D-Max برقی مطرح می‌شود نه قدرت موتور و نه ظرفیت یدک‌ کشی، بلکه قیمت آن است. بهای این پیکاپ برقی در بریتانیا ۵۹٬۹۹۵ پوند (معادل ۸۲٬۳۹۱ دلار آن هم بدون احتساب از مالیات بر ارزش افزوده) اعلام شده، در حالی که ارزان‌ترین نسخه دیزلی D-Max از ۲۷٬۷۷۵ پوند (معادل ۳۸٬۱۱۶) دلار شروع می‌شود؛ به عبارت دیگر، نسخه برقی بیش از دو برابر نمونه دیزلی قیمت دارد. با افزودن ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، قیمت نهایی به ۷۱٬۹۹۵ پوند (معادل ۹۸٬۸۷۱) دلار می‌رسد؛ رقمی که ایسوزو D-Max برقی را در محدوده قیمتی خودروهایی مانند ب ام و i5 نسخه eDrive40 Touring قرار می‌دهد.

ایسوزو D-Max

مشخصات فنی پیکاپ برقی ایسوزو D-Max؛ دو موتور الکتریکی با خروجی نه چندان زیاد

ایسوزو پذیرفته که قیمت اولین پیکاپ برقی خود را بالا تعیین کرده، اما در عین حال تأکید دارد مشتریان در ازای رقم پرداختی یک سامانه محرکه مهندسی‌ شده برای کار سخت دریافت می‌کنند. نسخه الکتریکی D-Max از دو موتور الکتریکی – یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب – بهره می‌برد و هر چهار چرخ آن محرک هستند. توان ترکیبی این دو موتور برقی ۱۸۸ اسب بخار عنوان شده که نسبت به خروجی نسخه دیزلی ۲۷ اسب بخار بیشتر است. نکته عجیب اینکه پیشرانه‌ های برقی معمولاً گشتاور بالایی تولید می‌کنند، ولی در نسخه الکتریکی ایسوزو D-Max میزان گشتاور خروجی به ۳۲۵ نیوتن متر می‌رسد. عجیب‌تر آنکه این میزان گشتاور در مقایسه با گشتاور نسخه دیزلی، ۳۵ نیوتن متر کمتر است.

ایسوزو D-Max برقی، پیکاپی همچنان برای کار

با وجود کاهش گشتاور، ایسوزو تأکید دارد که ماموریت اصلی پیکاپ حفظ شده؛ ظرفیت حمل بار این پیکاپ بیش از یک تن ظرفیت و یدک‌ کشی آن ۳.۵ تن اعلام شده است. این اعداد با نسخه دیزلی برابر هستند و در کلاس پیکاپ‌ های سایز متوسط کاملاً رقابتی به شمار می‌آیند.

مشخصات فنی پیکاپ برقی ایسوزو D-Max؛ دو موتور الکتریکی با خروجی نه چندان زیاد

باتری و برد حرکتی؛ کاربردی، نه رکوردشکن

نیروی ایسوزو D-Max برقی توسط باتری لیتیوم-یونی ۶۶.۹ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. طبق استاندارد WLTP، این باتری حدود ۱۶۳ مایل یا ۲۶۲ کیلومتر برد حرکتی شارژ دهی دارد. شاید این عدد در مقایسه با  مسافت قابل پیمایش برخی خودروهای سواری برقی زیاد به چشم نیاد، اما باید در نظر داشت که با یک پیکاپ تجاری با بدنه‌ای جعبه‌ای طرف هستیم؛ بنابراین برد حرکتی مذکور برای چنین کاربردی واقع‌بینانه تلقی می‌شود.

پشتیبانی از شارژ سریع DC

ایسوزو D-Max از شارژ سریع DC تا سقف ۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. در نتیجه شارژ باتری از ۲۰ به ۸۰ درصد حدود ۱ ساعت زمان می‌برد. این رکورد هم شاید به اندازه پیکاپ‌ های الکتریکی فول ‌سایز آمریکایی خیره‌کننده نباشد، اما برای ناوگان‌ های تجاری با برنامه‌ریزی شیفتی یا شارژ شبانه قابل مدیریت است.

نکته مثبت اینکه برای ایجاد اطمینان در مالکیت ناوگانی و بلندمدت، ایسوزو گارانتی ۸ سال یا ۱۰۰٬۰۰۰ مایل (۱۶۰ هزار کیلومتر) برای پک باتری ارائه می‌دهد (هر کدام زودتر فرا برسد).

مشخصات فنی پیکاپ برقی ایسوزو D-Max؛ دو موتور الکتریکی با خروجی نه چندان زیاد

طراحی تکاملی

در نمای بیرونی D-Max EV، ایسوزو سبک تکامل تدریجی را برگزیده، به همین خاطر نسخه برقی شبیه نسخه‌های دیزلی کنونی دیده می‌شود؛ تصمیمی هوشمندانه برای برندی که مشتریان حرفه‌ای محافظه‌کار دارد. تغییرات بصری محدودند و شامل مواردی مثل جزئیات آبی رنگ کوچک و نشان‌های مخصوص EV می‌شوند. طبعاً نبود لوله اگزوز نیز ماهیت این نسخه را آشکار می‌کند. درگاه شارژ دقیقاً پشت دریچه‌ای قرار گرفته که در نسخه دیزلی محل دریچه سوخت است؛ این انتخاب انتقال ذهنی از دیزل به برق را برای کاربران قدیمی آسان‌تر می‌کند. ایسوزو D-Max EV با دو اتاق تک و دو کابین و طیف متنوعی از رنگ‌های بدنه به فروش خواهد رسید.

تغییرات در تعلیق تعلیق

زیر پوسته آشنا، مهندسی متفاوتی پنهان است. پیکاپ جدید بر پایه نسخه اصلاح‌شده از شاسی نردبانی D-Max استاندارد ساخته شده، اما در عقب یک تغییر مهم رخ داده و تعلیق سنتی فنر شمش جای خود را به سامانه مدرن‌تر ددیون (De-Dion) داده است. این تغییر می‌تواند برای کنترل وزن باتری، توزیع جرم و بهبود رفتارهای بدنه در نسخه برقی اهمیت داشته باشد، در حالی که ظرفیت باربری کماکان حفظ شده است.

ایسوزو D-Max EV در راه بازار ؛ پیکاپ تمام برقی با قیمتی شوکه کننده

زمان‌بندی عرضه

پیش‌فروش ایسوزو D-Max EV در بریتانیا از ۲۱ جولای ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و تحویل سفارشات مشتریان برای فوریه ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است. با توجه به فاصله زمانی تا تحویل، احتمال دارد جزئیات نهایی مثل پیکربندی باتری، گزینه‌های شارژ یا بسته‌های خدمات ناوگانی تکمیل یا اصلاح شوند.

جدول مشخصات کلیدی ایسوزو D-Max EV
قیمت پایه۷۱٬۹۹۵ پوند با احتساب مالیات
آرایش پیشرانهدو موتور الکتریکی (محور جلو + محور عقب)
نوع انتقالچهارچرخ محرک تمام ‌وقت
توان کل۱۸۸ اسب‌ بخار
گشتاور کل۳۲۵ نیوتن متر
ظرفیت حمل باربیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم
ظرفیت یدک‌کشی (تریلر ترمزدار)تا ۳.۵ تن
ظرفیت باتری۶۶.۹ کیلووات ‌ساعت لیتیوم-یونی
برد حرکتی طبق استاندارد WLTPحدود ۱۶۳ مایل
شارژ سریع DCتا ۵۰ کیلووات؛ ۲۰٪ تا ۸۰٪ درصد در حدود ۱ ساعت
گارانتی باتری۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر (هر کدام زودتر)
ویدیو های پیشنهادی
  1. راننده گفت:

    اگه برا خونه های نوساز زیر پانزده سال در پشت بام مجوز وسند نیم طبقه حدود بیس سی متری را در قبال ان مقدار نصب پنل خورشید بدن که میتونه پنل به گونه نصب بشه که سقف نیم طبقه باشه هم مشکل برق و کمبود مسکن برطرف میشه.اینم پیگیری کنید .تشکر

    ۳
    ۰
  2. Hami گفت:

    با این مشخصات مفت گرونه. مفت

    ۰
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X