%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور KTM 250 RC ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 05 مرداد 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور KTM 250 RC ؛ مشخصات فنی + امکانات

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موتورسیکلت کی تی ام ریس ۲۵۰ پرداخت و اطلاعاتی را درباره این موتورسیکلت جذاب در اختیار شما قرار دهیم.

 شرکت کی‌تی‌ام یکی از شرکت‌های موتورسازی اتریشی محسوب می‌شود که مدل‌های مختلفی از موتور سیکلت‌های آن را در ایران مشاهده می‌کنیم. از جمله موتورهای محبوب این شرکت موتور سیکلت دوک است، ولی ما قصد داریم در این مقاله به یکی از محصولات ریس این شرکت که کی تی ام ۲۵۰ است بپردازیم. کی تی ام ۲۰۰ نیز از جمله محصولات این شرکت محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد، ولی در کی‌تی‌ام ۲۵۰ شاهد حجم انجین بالاتری هستیم. اگر به سبک موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای علاقه‌مند هستید، احتمالا از طرفداران موتور سیکلت کی‌تی‌ام ۲۵۰ خواهید شد، چرا که این موتور سیکلت طراحی مناسب و اسپورتی دارد.

طراحی ظاهری کی‌تی‌ام ۲۵۰ ریس

موتور KTM 250 RC ؛ مشخصات فنی + امکانات

 در ظاهر کی تی ام ۲۵۰ ریس شاهد یک طراحی مدرن هستیم و این موتور سیکلت دقیقا مطابق با طراحی موتور سیکلت‌های امروزی طراحی شده است. طراحی ظاهری کی تی ام ۲۵۰ مشابه کی تی ام ۲۰۰ محسوب می‌شود که در طراحی آن از موتور سیکلت آرسی ۱۶ الهام گرفته‌اند. در حالت کلی موتور سیکلت بر اساس طراحی موتورهای مسابقه‌ای کی‌تی‌ام طراحی شده و در طراحی آن شاهد خطوط تیز و طرح تهاجمی هستیم.

در نمای جلویی کی‌تی‌ام ۲۵۰ ریس چراغ‌های هالوژنی، دی لایت و چراغ‌های راهنما به صورت یکپارچه تعبیه شده‌اند و وایند شیلد این موتور سیکلت طراحی آیرودینامیکی دارد و از موتور در مقابل باد محافظت می‌کند. آینه‌های کی تی ام ۲۵۰ از نوع تاشو محسوب می‌شوند و زاویه تیزی دارند. به طور کلی آینه‌ها تا حدودی پهن هستند و می‌توانند دید مناسبی را برای راکب ایجاد کنند. در موتور سیکلت کی‌تی‌ام ۲۵۰ آر سی، شاهد فرمانی مشابه با کی‌تی‌ام ۲۰۰ هستیم و کلیدهای قطع کن و استارت موتور و همچنین اهرم گاز در سمت راست قرار گرفته‌اند و در سمت چپ فرمان شاهد فلاشر، تعویض نور پایین به نور بالا، پسینگ و بوق هستیم.

موتور KTM 250 RC ؛ مشخصات فنی + امکانات

صفحه کیلومتر این موتور سیکلت یک صفحه کیلومتر دیجیتالی محسوب می‌شود و می‌تواند اطلاعات لازم را به طور مناسبی نمایش دهد. باک موتور سیکلت کی‌تی‌ام ۲۵۰ ریس یک باک عضلانی با طراحی حجیم محسوب می‌شود که ظرفیت آن ۱۰ لیتر گزارش شده است. اگر توجهی به بخش زین این موتور سیکلت داشته باشیم متوجه خواهیم شد که زین بخش راکب تا حدودی کوچک به نظر می‌رسد و از نرمی زیادی برخوردار نیست و همین مسئله برای قسمت ترک نشین نیز صدق می‌کند. در قسمت زین شاهد شیب چندان مناسبی نیستیم و همین مسئله تواند در مسیرهای طولانی آزاردهنده باشد، ولی برای قسمت ترک نشین دسته‌های آلومینیومی تعبیه شده که می‌تواند به حفظ تعادل ترک نشین کمک کند. ارتفاع زین از سطح زمین برابر با ۸۲۰ میلی‌متر است که می‌تواند برای افراد کوتاه قد مشکل هندلینگ ایجاد کند، ولی برای افرادی که بیشتر از ۱۷۰ سانتی‌متر قد دارند، مناسب به نظر می‌رسد.

در بخش عقب موتور سیکلت کی تی ام ۲۵۰ آر سی شاهد چراغ‌های نسبتا جذابی هستیم که پرتاب نور مناسبی دارند و همگی از نوع ال ای دی محسوب می‌شوند. وزن این موتور سیکلت ۱۴۳ کیلوگرم گزارش شده که تا حدودی با توجه به کلاس این موتور می‌توان این وزن را یک وزن منطقی و متعادل محسوب کرد.

 ابعاد موتور سیکلت کی‌تی‌ام آر سی ۲۵۰ به شرح زیر است:

طول: ۲۰۳۰ میلی‌متر، عرض: ۷۷۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۰۸۰ میلی‌متر.

مشخصات فنی KTM 250 RC

موتور KTM 250 RC ؛ مشخصات فنی + امکانات

در موتور سیکلت اتریشی کی‌تی‌ام آرسی ۲۵۰ شاهد یک انجین با ظرفیت ۲۴۸.۸ سی سی هستیم. این موتور سیکلت به یک انجین تک سیلندر، چهار زمانه و سیستم آب خنک و روغن خنک مجهز شده است و در هر سیلندر شاهد ۴ سوپاپ هستیم. به طور کلی توان تولید شده توسط انجین موتور سیکلت کی‌تی‌ام ۲۵۰ آر سی، برابر با ۱۹.۶ کیلووات یا همان ۲۶.۶ اسب بخار محسوب می‌شود. همچنین این انجین قادر است گشتاوری معادل ۲۴ نیوتن متر تولید کند. موتور سیکلت کی‌تی‌ام ۲۵۰ آرسی به گیربکس ۶ دنده مجهز است و باتری ۱۲ ولت و ۸ آمپر ساعتی آن به عملکرد این موتور سیکلت کمک می‌کند.

حداکثر سرعت گزارش شده برای موتور سیکلت کی‌تی‌ام آرسی ۲۵۰، ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت محسوب می‌شود و شتاب صفر تا صد آن ۷ ثانیه گزارش شده است. سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت از نوع انژکتور برقی محسوب می‌شود و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند. در سیستم جلوی موتور سیکلت کی تی ام ۲۵۰ آرسی شاهد کمک فنر تلسکوپی هیدرولیکی و در قسمت عقب شاهد کمک فنر مونوشاک گازی هستیم. ترمزهای استفاده شده برای این موتور سیکلت از نوع دیسکی محسوب می‌شوند و در قسمت جلو یک ترمز دیسکی ۳۰۰ میلی‌متری تعبیه شده و در بخش عقب شاهد ترمز دیسکی ۲۳۰ میلی‌متری هستیم.

در موتور سیکلت کی‌تی‌ام ۲۵۰ آرسی وجود سیستم abs در بخش ترمز یک مزیت محسوب می‌شود و می‌تواند ترمزگیری ایمنی را برای راکب فراهم کند. سایز لاستیک جلو در این موتور سیکلت برابر با ۱۱۰/۷۰ و سایز لاستیک عقب برابر با ۱۵۰/۶۰ محسوب می‌شود و هر دو لاستیک بر روی رینگ‌های ۱۷ اینچی پره‌ای تعبیه شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با موتور سیکلت کی‌تی‌ام ۲۵۰ آرسی

موتور KTM 250 RC ؛ مشخصات فنی + امکانات

 در حالت کلی می‌توان گفت ارتفاع موتورسیکلت کی تی ام آر سی ۲۵۰ تا حدودی مطلوب به نظر می‌رسد و استایل نشستن روی این موتور سیکلت مانند سایر موتور سیکلت‌های ریس است، ولی خمیدگی کمر تا حدودی بیشتر به نظر می‌رسد. همین مسئله استایل نشستن می‌تواند در طولانی مدت باعث خستگی راکب شود و همچنین در کنار این مسئله شاهد یک زین نه چندان مناسب هستیم که نرمی زیادی ندارد و شیب نامناسب آن می‌تواند باعث سر خوردن سرنشین شود.

 در کنار این موارد منفی و تجربه نامناسب، شاهد شاسی نسبتا سبک در موتور سیکلت کی تی ام ۲۵۰ آر سی هستیم که می‌تواند هندلینگ و فرمان‌پذیری مناسبی را برای راکب فراهم کند. همچنین لازم به ذکر است که سیستم تعلیق مناسب در این موتور سیکلت باعث می‌شود تا تجربه سواری مناسبی در ناهمواری‌ها فراهم شود و موتور سیکلت KTM 250 RC با توجه به سیستمی که دارد می‌تواند در مسیرهای شلوغ و جاده‌های شهری عملکرد خوبی نشان دهد. گردش فرمان این موتور سیکلت در پیچ‌ها می‌تواند کمی آزاردهنده باشد، ولی در مسیر مستقیم هندلینگ خوبی را ارائه می‌دهد. سیستم ترمز کی‌تی‌ام آر سی ۲۵۰ نیز با توجه به مجهز بودن به سیستم ABS می‌تواند یک سواری ایمن را برای راکب و ترک نشین فراهم کند.

رقبای موتور سیکلت KTM 250 RC

در کلاس اسپرت و سبک وزن موتورهایی مثل هوندا سی‌وی‌آر ۱۵۰ یا یاماها وای زد اف آر ۱۵ توانند از رقیبان کی‌تی‌ام ۲۵۰ آر سی محسوب شوند. علاوه بر این موارد می‌توان به موتورسیکلت‌هایی مثل سوزوکی جی اس ایکس آر ۱۵۰ نیز اشاره کرد که تا حدودی از نظر فنی و قیمت به این موتور سیکلت نزدیک است.

نقاط ضعف و مثبت کی تی ام ۲۵۰ آرسی و جمع‌بندی

مزایا:

طراحی و ظاهر زیبا، وزن نسبتا ایده‌آل، سیستم تعلیق باکیفیت.

معایب:

سواری نه‌چندان مطلوب، مانور و گردش فرمان ضعیف در پیچ، نامناسب برای مسیرهای طولانی.

در پایان می‌توان گفت موتورسیکلت کی تی ام ۲۵۰ آر سی از جمله موتور سیکلت‌های اسپرت سبک وزن محسوب می‌شود و در بازار ایران نیز مورد استقبال قرار گرفته است. این موتور سیکلت در ایران توسط کویر موتور ارائه می‌شود و طراحی آن مشابه کی‌تی‌ام ۲۰۰ به صورت تهاجمی و عضلانی انجام شده است. در بخش فنی موتور سیکلت KTM 250 RC شاهد یک انجین با ظرفیت ۲۴۸.۸ سی سی هستیم که با سیستم تعلیق و سایر امکانات خود می‌تواند سواری نسبتا مطلوبی را فراهم کند، ولی با در نظر گرفتن زین و سایر مسائل، تجربه سواری این موتور چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

نظر شما درباره موتور سیکلت کی تی ام ۲۵۰ آر سی چیست؟ به نظر شما آیا این موتور سیکلت اسپرت ارزش خرید دارد؟

خواندنی: موتور کاوازاکی ZX-25RR ؛ مشخصات فنی + امکانات

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X