%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

جایزه بزرگ گرندپری بلژیک ۲۰۲۵ ؛ پیش به سوی قهرمانی مک‌لارن بله! پیاستری یا نوریس کدامیک؟

منتشر شده در 06 مرداد 1404 ساعت 12:00
نویسنده علیرضا تمدنی

اسکار پیاستری در گرندپری بلژیک با شکست دادن هم‌تیمی و رقیب عنوان قهرمانی خود، لاندو نوریس، در یک مسابقه خشک و بارانی در اسپا، به پیروزی رسید و اختلاف امتیاز خود را در جدول قهرمانی رانندگان به ۱۶ امتیاز افزایش داد.

به گزارش آخرین خودرو، باران شدید پیش از مسابقه ۴۴ راندی در بلژیک، تقریباً ۸۰ دقیقه روند مسابقه را به تأخیر انداخت اما به محض شروع مسابقه و در دور پنجم، لحظه هیجانی بلافاصله فرا رسید زیرا پیاستری در مسیر مستقیم اصلی، هم‌تیمی و نفر اول خط آغازین، عملکرد بهتری داشت. رانندگی این استرالیایی آنقدر عالی بود که توانست مسیر مستقیم را خیلی قبل از منطقه ترمز به سلامت پایان برساند و پس از آن، در دور اول با اختلاف تقریباً یک ثانیه به خط پایان برسد.

جایزه بزرگ گرندپری بلژیک ۲۰۲۵ ؛ پیش به سوی قهرمانی مک‌لارن بله! پیاستری یا نوریس کدامیک؟

با خشک شدن نسبی پیست و قرار گرفتن در موقعیت پیست، پیاستری در دور دوازدهم با لاستیک‌های متوسط به میدان رفت و نوریس مجبور شد یک دور دیگر را به پایان برساند و پس از توقف خود در تور بعدی برای لاستیک سخت، این بریتانیایی متوجه شد که ۹ ثانیه عقب‌تر است.

با وجود اینکه پیاستری مجبور بود ترکیب لاستیک نرم‌تر خود را مدیریت کند، او فاصله خود را به خوبی حفظ کرد و در دورهای پایانی فقط به ۳.۱ ثانیه کاهش یافت اما یک اشتباه کوچک از نوریس در در دور ماقبل آخر باعث شد که اختلاف در پرچم شطرنجی به ۳.۴ ثانیه افزایش یابد. دو مدعی عنوان قهرمانی، چارلز لکلرک را در جایگاه سوم قرار دادند! راننده فراری با اختلاف ۲۰ ثانیه از پیاستری عقب افتاد اما در تمام مدت مسابقه، مکس ورشتپن، برنده اسپرینت روز شنبه، را به خوبی مهار کرده بود و راننده ردبول تنها ۱.۵ ثانیه تا رسیدن به سکو فاصله داشت.

جورج راسل از تیم مرسدس، با پشت سر گذاشتن الکس آلبون در اوایل مسابقه، در جایگاه پنجم قرار گرفت و راننده ویلیامز نیز در نیمه دوم مسابقه، فشار مداوم لوئیس همیلتون را برای کسب جایگاه ششم تحمل کرد. همیلتون پس از شروع در pit lane با فراری خود، ۱۱ رتبه صعود کرد و یکی از اولین کسانی بود که لاستیک‌های اینترمدیت را کنار گذاشت و در نهایت هفتم شد. رایسینگ بولز لیام لاوسون و گابریل بورتولتو از کیک سائوبر به ترتیب هشتم و نهم شدند و آلپین پیر گسلی پس از طی کردن مسیر طولانی DRS در بیشتر مسابقه، آخرین امتیاز ممکن در جایگاه دهم را از آن خود کرد.

جایزه بزرگ گرندپری بلژیک ۲۰۲۵ ؛ پیش به سوی قهرمانی مک‌لارن بله! پیاستری یا نوریس کدامیک؟

الیور بیرمن از تیم هاس در رتبه  یازدهم قرار گرفت و نیکو هالکنبرگ پس از توقف دوم و در حالی که در zone امتیازات قرار گرفته بود، در جایگاه دوازدهم مسابقه را به پایان رسانید در حالی که یوکی سونودا در مراحل پایانی دو رتبه از دست داد و به رتبه سیزده رضایت داد. لنس استرول (آستون مارتین)، استبان اوکان (هاس)، کیمی آنتونلی (مرسدس)، در رتبه‌های چهاردهم الی شانزدهم ایستادند. فرناندو آلونسو از آستون مارتین، کارلوس ساینز از ویلیامز، فرانکو کولاپینتو از تیم آلپین و ایزاک هاجار از تیم ریسینگ بولز نیز با رسیدن به پرچم شطرنجی، در جایگاه‌های هفدهم تا بیستم قرار گرفتند تا تمامی رانندگان از خط پایان عبور کرده باشند.

از نکات قابل توجه این گرندپری، حضور دروازبان تیم فوتبال رئال مادربد (تیبو کورتوا) در مراسم پایانی و اهدا جام به رانندگان برتر در مسابقه sprint بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X