%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

منتشر شده در 07 مرداد 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

شرکت پورشه روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. آمار فروش جهانی این برند لوکس آلمانی در سال گذشته میلادی با کاهش ۳ درصدی روبرو شد، آن هم زمانی که هنوز موضوع تعرفه‌های تجاری مطرح نبود. آمار نشان می‌دهد شرایط در سال جاری بدتر هم شده، زیرا در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵، فروش پورشه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افت کرده است. در مواجهه با این بحران، خودروساز آلمانی تصمیم گرفته تا با هدف کاهش هزینه‌ها، تا سال ۲۰۲۹ حدود ۱۹۰۰ نفر از پرسنل خود را اخراج کند.

به گزارش آخرین خودرو، اولیور بلوم مدیرعامل پورشه، در ایمیلی که به دست خبرگزاری بلومبرگ رسیده، اعلام کرده تغییرات اساسی در مدل تجاری این برند ضروری است. وی صراحتاً گفته: «مدلی که دهه‌ها برای ما کارساز بود، دیگر در شرایط فعلی جواب نمی‌دهد.» آقای بلوم در ادامه تأکید کرده شرایط فعلی به ‌شدت آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

پایان نسل بنزینی باکستر و کیمن؛ ورود شاسی بلندهای الکتریکی

تا پایان سال ۲۰۲۵، پورشه تولید دو مدل بنزینی خود یعنی باکستر و کیمن را متوقف خواهد کرد. این دو مدل در ماه اکتبر از خط تولید خارج می‌شوند و نسخه‌ تمام برقی آنها زودتر از سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. در همین حال، پورشه خود را برای معرفی نسخه برقی کاین نیز آماده می‌کند.

استقبال از ماکان برقی، سقوط آزاد تایکان

اگرچه نسخه الکتریکی پورشه ماکان آغاز امیدوارکننده‌ای داشته، اما نخستین خودروی برقی این برند یعنی تایکان، با بحران فروش مواجه شده است. شاید بدانید فروش این خودرو در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۹ درصد کاهش یافت و در نیمه اول سال جاری نیز تقاضا برای آن ۶ درصد دیگر افت کرده است.

تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

بازار آمریکا، نقطه روشن در تاریکی

ایالات متحده همچنان بزرگ‌ترین بازار پورشه باقی مانده است. فروش این شرکت سال گذشته در بازار آمریکا ۱ درصد رشد داشت و در نیمه نخست سال جاری نیز ۱۰ درصد افزایش فروش را تجربه کرده؛ با این حال، ادامه روند مثبت با تردیدهایی همراه است. دلیل این امر به رشد قیمت‌ها نسبت داده می‌شود، زیرا احتمالاً بر تقاضای مشتریان تأثیر منفی خواهد گذاشت. برخی مدل‌ها با افزایش قیمت تا ۳.۶ درصد مواجه شده‌اند. گرچه خریداران ۹۱۱ احتمالاً این افزایش را می‌پذیرند، اما مشتریان محصولات پرفروش‌تری مانند ماکان و کاین ممکن است دلسرد شوند.

بحران چین و عقب‌نشینی از اهداف برقی‌سازی

در مقابل، بازار چین به یک چالش جدی برای پورشه تبدیل شده است. فروش این برند در چین طی سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت. امسال هم روند نزولی پورشه در چین ادامه‌دار بوده و فروش آن در شش‌ماهه نخست با کاهش مجدد ۲۸ درصدی همراه شده است. برند آلمانی این شرایط را ناشی از رقابت شدید با برند های داخلی ارزان‌قیمت و دارای فناوری پیشرفته می‌داند.

تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

بازنگری کامل در استراتژی برقی‌سازی

در حالی که قرار بود خودروهای برقی تا پایان این دهه، ۸۰ درصد از فروش کل پورشه را تشکیل دهند، حالا مدیرعامل کمپانی به طور رسمی اعلام کرده این هدف «دیگر واقع‌گرایانه نیست.» از این رو، تولید نسخه‌های بنزینی برخی مدل‌هایی که قرار بود برقی باشند، اکنون در دستور کار قرار گرفته تا افت فروش جبران شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X