%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰

نیسان مگنایت، ارزان با کیفیت و مهم‌تر از همه ایمن ؛ این خودرو همان چیزی است که بازار ایران نیاز دارد

منتشر شده در 07 مرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
نیسان مگنایت

نیسان مگنایت یکی از اقتصادی‌ ترین مدل‌هایی است که می‌توان با یک برند مطرح ژاپنی خریداری کرد. این کراس اوور کوچک و ریز جثه برای بازار هند و دیگر کشورهای در حال توسعه طراحی شده، به همین خاطر از قیمت خیلی پایینی برخوردار است. نکته جالب توجه اینکه با وجود ماهیت اقتصادی، مگنایت ایمنی بسیار خوبی دارد، طوری که از آزمون‌های شاخه جهانی انکپ سربلند بیرون آمده و توانسته امتیاز کامل، یعنی پنج ستاره ایمنی، را از این نهاد معتبر دریافت کند.

 انکپ چند نسخه از مگنایت را ارزیابی کرده که عبارتند از مدل قبل از فیس لیفت، فیس لیفت اولیه و نسخه ارتقایافته از مدل فیس‌ لیفت. این نسخه‌ها از نظر ایمنی، عملکرد متفاوتی به نمایش گذاشته‌اند؛ از این رو، امتیازهای دریافتی توسط آنها اختلاف معناداری دارد.

عملکرد ضعیف مدل قبل از فیس لیفت

مدل قبل از فیس لیفت نیسان مگنایت که تا پیش از اکتبر ۲۰۲۴ روی خط تولید بود، عملکرد درخشانی نداشته و برای ایمنی سرنشینان بزرگسال تنها دو ستاره ایمنی کسب کرده است. این نسخه فقط دو ایربگ دارد و در آن خبری از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، قلاب‌های ISOFIX و استانداردهای حفاظت از عابر پیاده نیست. در تست تصادف جلو با مانع تغییرشکل‌دهنده، امتیاز ۱۰.۰۳۶ از ۱۶ و در تست تصادف جانبی با مانع متحرک تغییرشکل‌دهنده، امتیاز ۱۴.۴۵۴ از ۱۶ به این نسخه اعطا شده؛ در مجموع این نسخه برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۲۴.۴۹ از ۳۴ را کسب کرده است. بر اساس یافته‌های انکپ این نسخه از مگنایت در حفاظت از قفسه سینه راننده عملکرد ضعیفی دارد؛ میزان محافظت از زانوها هم در حد متوسط ارزیابی شده است.

در بخش ایمنی کودک، مجموع امتیاز نسخه پیش از فیس لیفت نیسان مگنایت ۱۸.۳۹ از ۴۹ محاسبه شده که رقمی پایین به حساب می‌آید. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم سر آدمک کودک سه ساله در تست تصادف جلو بدون محافظت باقی مانده و قفسه سینه آن به شکلی ضعیف محافظت شده است.

نیسان مگنایت

نسخه فیس لیفت و نمایشی قابل قبول

در مرحله دوم، مدل فیس لیفت مگنایت که از اکتبر ۲۰۲۴ در هند عرضه شده، توسط انکپ جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته است. این مدل که از شش ایربگ، ESC، قلاب ISOFIX و استانداردهای ایمنی عابر پیاده سود می‌برد، توانسته چهار ستاره برای ایمنی بزرگسالان دریافت کند. امتیاز این بخش ۲۶.۵۱ از حداکثر ۳۴ امتیاز ممکن محاسبه شده است. در تست تصادف جانبی با مانع متحرک تغییرشکل‌دهنده، این نسخه امتیاز کامل ۱۶ از ۱۶ را کسب نموده؛ در تست برخورد جانبی با ستون، انکپ میزان محافظت از سر، شکم و لگن را خوب و محافظت از قفسه سینه را متوسط گزارش کرده است. امتیاز ایمنی کودک نیز با بهبودی چشمگیر به ۳۶ از ۴۹ جهش داشته و در نصب صندلی کودک امتیاز ۱۲ از ۱۲  اعطا شده است. نتیجه اینکه این نسخه از مگنایت توانسته ۴ ستاره از پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد.

بازطراحی نهایی و رسیدن به پنج ستاره ایمنی

نیسان که به رضایت از چهار ستاره بسنده نکرده بود، با انجام ‌بروزرسانی‌های بیشتر نسخه‌ای دیگر از مگنایت را به طور داوطلبانه برای ارزیابی توسط شاخه جهانی انکپ فرستاده است. این نسخه که به عنوان مدل سوم مگنایت تحت ارزیابی قرار گرفته، موفق به دریافت پنج ستاره برای ایمنی سرنشین بزرگسال (با امتیاز ۳۲.۳۱ از ۳۴) شده است. در تست تصادف جلو، این نسخه امتیاز ۱۵.۳۰۷ از ۱۶ را به دست آورده و محافظت از راننده و سرنشین جلو بین بازه «خوب تا مناسب» بوده است.

در کمال تعجب، امتیاز ایمنی کودک در این نسخه کاهش یافته و به سه ستاره افت کرده است. این مدل امتیاز ۱۵.۶۴ از ۲۴ برای تست دینامیک، امتیاز ۱۲ از ۱۲ برای نصب صندلی کودک و امتیاز ۶ از ۱۳ برای ارزیابی خودرو دریافت نموده؛ دلیل افت امتیاز این نسخه، عملکرد ضعیف در محافظت از سر آدمک کودک سه ‌ساله در تست برخورد جلو اعلام شده است.

نیسان مگنایت، گزینه‌ای جذاب برای بازار ایران

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مگنایت قیمت بسیار کمی دارد. مدل پایه از این خودرو که کوچک‌ترین کراس اوور ساخت نیسان محسوب می‌شود، در هند با قیمت ۶۰۰ هزار روپیه به فروش می‌رسد. نسخه فول مگنایت هم ۱,۱۵۰ میلیون روپیه قیمت گذاری شده است. با نرخ روز ارز این ارقام به ترتیب معادل تقریباً ۶۱۰ و ۱,۱۷۰ میلیارد تومان هستند.

نیسان مگنایت

در مدل‌های پایه نیسان مگنایت یک موتور ۱ لیتری با توانایی تولید ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن‌ متر گشتاور نیروی مورد نیاز را تأمین می‌کند. در مدل‌های پرچمدار این وظیفه به موتور توربو شارژ که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌ متر گشتاور دارد، سپرده شده است. در حالت استاندارد جعبه‌ دنده دستی ۵ سرعته نیرو را به سمت چرخ‌ها ارسال می‌کند، ولی گیربکس اتوماتیک برای موتور معمولی و گیربکس CVT برای موتور توربو قابل سفارش است.

صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، شارژر بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، پورت شارژ تایپ C، سوئیچ جدید با استارت از راه دور و چراغ‌های اصلی خودکار از جمله امکانات نیسان مگنایت هستند.

با توجه به مشخصات، امکانات، برچسب اقتصادی، ایمنی بالا و البته اعتبار نیسان، مگنایت به شرطی که با همان قیمت اصلی در دسترس عموم مشتریان قرار بگیرد، می‎‌تواند یک گزینه جذاب و موفق در بازار ژاپنی‌پسند کشور باشد؛ چیزی که البته بیشتر به یک خیال خام شباهت دارد تا اتفاقی قابل تحقق!

ویدیو های پیشنهادی

۱۵ Responses to “نیسان مگنایت، ارزان با کیفیت و مهم‌تر از همه ایمن ؛ این خودرو همان چیزی است که بازار ایران نیاز دارد”

  1. مستقل گفت:

    قیمت تمام شده مصرف کننده در ایران بین ۲ تا ۲/۵ میلیارد خواهد بود و با این هزینه دیگر خودرو اقتصادی نیست و رقبای مونتاژی زیادی در این بازه قیمتی وجود دارند.

    ۱۴
    ۲
  2. سید محرومان گفت:

    مگه رژیم حکومت اسلامی اجازه میده!!؟ چقدر خوش خیال هستید شماها! همین الان مگر آشغال های چینی بیش از حداقل سه برابر نرخ چین و جهانی به مردم ایران انداخته نمی شود!!؟ مطمئنا این ماشین را حالا برند نیسان هم هست، بیش از ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان به خلق الله خواهند انداخت رژیم حکومت اسلامی.

    ۳۲
    ۳
    • فرشاد گفت:

      واقعا متاسفم برای خودمان ک توی این کشور زندگی می‌کنیم…کشوری با این همه منابع خدادادی بزرگ و ثروت بیکران،در عین حال فقیر ترین مردم جهان هستیم.من بعنوان یه فرد عادی واقعا نمیتونم ماشین بالای ۴۰۰ میلیون سوار بشم،بعد شما به این قسمت های سرسام آور میگین اقتصادی؟؟؟؟ اگه اینا اقتصادی هستن پس گرونترا کدام اند؟؟؟ از ماست ک برماست وقتی در عرض یه ساعت ۳ میلیون نفر برای ثبت نام بنجول های وطنی صف می بندند معلومه ک وضع اینه…اگ واقعا ملت یه سال به همین ماشین های زیر پا اکتفا کنن خداشاهده ک ی مشت کفتار لاشخور نمیتونن خودروی چینی رو ۵ برابر قیمت خود چین بندازه به ملت.یا چرا مردم ایران نباید سوار خودروهای مطرح دنیا باشند؟ مگر ما چی از فلسطین و عراق کمتر داریم؟؟؟؟ پس واقعا خودمان مقصریم .

      ۳۲
      ۱
    • هادی گفت:

      واقعا متاسفم برات آقای سید محرومان.

      ۱۲
      ۳
    • رضا گفت:

      سلام
      واقعااگراین ماشینای باکیفیت وخوش قیمت روواردکنندکسی دیگه دنبال قارقارکهای ایران خودرووسایپانمیره.،پس واقعایه خیال خام هست

      ۳
      ۰
  3. ناشناس گفت:

    بله مافیای خودرو اگه بگذارد این نوع خودروهای ایمن وارد میهن بشوند . هند و ترکیه و مکزیک و برزیل و حتی تایلند در صنعت خودرو کجا رسیدند و ما کجا

    ۲۱
    ۰
  4. حسین گفت:

    سلام
    وارد ایران شود قیمت فضایی می‌شود.
    پراید وارد ایران شد با قیمت یک میلیون و صد ، خودمون تولید کردیم قیمت شود سیصد میلیون.
    این هم مثل اون.🤬🤬😡😡😡

    ۱۸
    ۰
  5. امیر گفت:

    متاسفانه سیاستهای احمقانه مسئولین ملت را از همه چی محروم کرده است

    ۱۸
    ۰
  6. کریم گفت:

    خر چارشاخ بیارن تو ایران اندازش وزن می‌کنند کار به دنیا ندارن خودشان تبدیلش میکنن به مثقال مثقالی به دلار وبه ریال بخشش می‌کنند و تولید سرمایه میکنن این مدلی تو ایران..
    ایران پیشرفت کرده الحمدالله تویه تن‌اش به مثقال و دلاری چندلا پهنا بفروشند..

    ۸
    ۰
  7. ناشناس گفت:

    اینجا همچین انتظاری رو نداشته باش.
    برای یک عده قان قان سوار لاکچری پوش اینها وارد می‌شوند و با قیمت خون بابات میدن دستت انگاری میخوان یک چیزی رو توی خریدار فرو کنند!
    نسخه چینی هم میارند بلکه بگن ببینید از ژاپن آوردیم برای اینکه ملت رو خر کنند و جنس اصل رو ندن دستش!

    ۱۳
    ۰
  8. علی گفت:

    چنین ماشینی که دارای ویزگی های ایمنی عالی و استهلاک پایین و خوش قیمت است برای کشور ما بسیار مناسب خواهد اما ورود عمده ان طبق فرمایش شما خیال خام خواهد بود. طبق روال همیشگی، امثال ایران خودرو و سایپا و در کل مافیای خودرو تحت توجیهات مختلف حق مردم را از داشتن ماشین هایی با کیفیت مطلوب و قیمت منصفانه ضایع خواهند نمود.

    ۱۱
    ۰
  9. محمدی گفت:

    این ماشین وارد ایران بشه کفتارهای زالو صفت قیمتش رو ضرب در ۳ میکنن بعد اجازه ورود میدن

    ۱۲
    ۰
  10. مجتبی گفت:

    تا مافیای ایران خودرو و سایپا هستن خبری از واردات ماشین با کیفیت نخواهد بود

    ۱۳
    ۰
  11. ناشناس گفت:

    تا تابوت های روان ایران خودرو و سایپا هست و هنوز عده زیادی با این تابوتهای روان زنده هستند این خودروهای رده پایین ژاپنی اجازه ورود ندارن

    ۲
    ۰
  12. منصور گفت:

    براچی میبرن میکوبونن تست بگیرن بدن ایرانیا مثل پراید امتحانش میکنن هر روز هم ازش راضی تر میشن

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X